Gå til innhold

Makroner! Hva gjør jeg feil når de alltid blir klissete i bunn?🤷‍♀️

Anbefalte innlegg

Skrevet

De blir ikke stekt nok i bunn og sitter fast i underlaget, og de blir ofte hule.. Jeg har prøvd meg på dem noen ganger nå, men får det bare ikke til..🙊

Anonymkode: 5332d...146

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er Nok prøve å feile metoden her. 
Det er viktig å slå akkuratt passe med luft ut av røra når du sikter inn mandelmelet.

jeg liker og lykkes alltid med Ida gran jansen sin oppskrift og fremgangsmåte. 
lykke til! 

Skrevet
10 minutter siden, Misanthropis skrev:

Det er Nok prøve å feile metoden her. 
Det er viktig å slå akkuratt passe med luft ut av røra når du sikter inn mandelmelet.

jeg liker og lykkes alltid med Ida gran jansen sin oppskrift og fremgangsmåte. 
lykke til! 

Takk! Skal se på hennes oppskrift😊 

Jeg har et tilleggsspørsmål ang marengs, jeg føler at jeg ikke får den fast nok og tenker at jeg ikke visper lenge nok, men samtidig har jeg lest at man ikke må piske for lenge, da korner sukkeret seg?..

Skrevet

Når du pisker marengs, pisker du eggehvitene godt før du tar i sukker litt etter litt?

Skrevet
5 minutter siden, Belima skrev:

Når du pisker marengs, pisker du eggehvitene godt før du tar i sukker litt etter litt?

Ja, jeg pisker det ganske stivt før jeg tar i sukker, og jeg tar i litt og litt sukker. Har også prøvd med melis, og jeg har prøvd med halvparten sukker og halvparten melis.. Men spesielt pikekyss renner litt ut og mister formen.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Skal se på hennes oppskrift😊 

Jeg har et tilleggsspørsmål ang marengs, jeg føler at jeg ikke får den fast nok og tenker at jeg ikke visper lenge nok, men samtidig har jeg lest at man ikke må piske for lenge, da korner sukkeret seg?..

Begynner du  å piske på lavere hastighet? Og så gradvis økning? 
mer ingen ekspert der, kanskje du ikke pisker nok tenker jeg. For når jeg først kommer opp i full trøkk så tar ikke jeg tiden, men rydder og ordner og bare tar den av når jeg er lei lyden egentlig 😂😂 aldri fått den kornete, så kanskje flaks for min del da 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...