Gå til innhold

Du som leier ut....

Fremhevede innlegg

Skrevet

...forventer du at leietaker sender overmadrassen på rens når vedkommende flytter ut?

Anonymkode: 3c790...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var ny😂

Anonymkode: ac0ca...72a

Skrevet

Jeg leide en leilighet. Vasket trekket på overmadrassen bare, det var godkjent 😅

Anonymkode: 6692a...0e8

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

...forventer du at leietaker sender overmadrassen på rens når vedkommende flytter ut?

Det har jeg aldri hørt om

Anonymkode: 4eb8e...dee

Skrevet

Nei, det forventer jeg ikke.  Men, det er glidelås hele veien rundt og lett å ta den av for vask.  Det forventer jeg at de gjør.

Skrevet

Hvis jeg har hatt langtidsleietakere (typ ett år eller mer) og jeg skal flytte inn igjen selv, så kaster jeg overmadrassen og kjøper en ny. Anser det som en kostnad ved utleie, og setter det også opp som en kostnad (til fradrag på skatten). 

For kortere leieforhold, f.eks. Airbnb så gjør jeg ikke det. Vasker bare laken. 

Har billige overmadrasser riktignok. 

Så nei - jeg ville aldri forventet det.

Anonymkode: 710fd...85a

• Liker 2
Skrevet

Ts her. 

Takk for svar! 

Følte det var et litt vel snevert spørsmål å stille her, men trekket på overmadrassen er for stort for vaskemaskinen så nå lurer jeg på om jeg bør rense det 😅 Har bare leid noen måneder... Trekket er litt gult, og jeg husker ikke hvordan det så ut opprinnelig. Tror det har smittet litt selvbruningskrem fra meg over på det. Men jeg kan jo alltids bare sjekke med huseier hva de forventer. 

Skrevet (endret)

Nei, aldri hørt om at det skulle være en forventning. 

Endret av Navani
Skrevet

Ville tatt en bøtte med salovann og en ren klut og vasket over trekket gjentatte ganger. Husk å bytte vann og vri opp kluten mellom hver vask, evt bytt klut om nødvendig. 

Anonymkode: 34048...65f

Skrevet

Nei, de er ikke forventet. Har du øydelagt det hadde de kanskje forventet at du erstattet det, men har aldri opplevd at utleier henger seg opp i over madrassen. 

Anonymkode: f2789...f5b

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

trekket på overmadrassen er for stort for vaskemaskinen så nå lurer jeg på om jeg bør rense det 😅

Spray på flekkfjerningsmiddel og spyl det i dusjen 😁

Om du synes det er nødvendig å gjøre noe med det. 

Skrevet

Hvis jeg hadde leid ut møblert så ville det vært uten madrass og hadde jeg leid så hadde jeg kjøpt min egen madrass, det å ligge på madrasser som andre har brukt i lang tid er skikkelig uhygienisk og heslig. 

Anonymkode: 30018...684

• Liker 1
Skrevet

Ville aldri leid ut med seng, men om jeg hadde gjort det hadde jeg ikke forventet det. 

Anonymkode: 19527...902

Skrevet

Om du skal leie møblert flere ganger - kjøp madrassbeskytter! 

Anonymkode: 76392...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...