Gå til innhold

Tips til «Gourmet» restaurant i Kristiansand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet fra byen for mange år siden, og Google har ikke helt vært min venn her..

Min mor fyller rundt år snart, og jeg vil gjerne overraske henne med en bedre middag. Jeg tenker 4-6 retters med vinpakke.

Er det noen gode restauranter som leverer det i Kristiansand? Det trenger absolutt ikke være Michelin-style over det, men en plass med god mat og god kunnskap om vin slik at vi kan få en flott «gourmet» opplevelse. Jeg er utrolig lei av resturantene på Torvet; Herlig Land, Jonas B, Hos Naboen.. Og jeg skal innrømme at jeg ikke har utforsket så mye mer enn det de siste årene.. 

Vi Sørlendinger er da ikke så kjedelige, så det må jo være bortgjemt noen perler en fraflytter ikke har fått med seg?

Takker for alle innspill! 😘

Anonymkode: f8501...987

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke fra Kristiansand så kan ikke si jeg har mye erfaring med restauranter der. Men var på Sjøhuset i sommer. Veldig god mat! 

Anonymkode: 8c947...0d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg flyttet fra byen for snart fem år siden, så muligens utdatert på nåværende restauranter, men Luihns på øvre torv eller Bøkgen og Moi på fiskebrygga de flotteste restaurantene i byen! 

Anonymkode: 4e0d0...f0a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg flyttet fra byen for snart fem år siden, så muligens utdatert på nåværende restauranter, men Luihns på øvre torv eller Bøkgen og Moi på fiskebrygga de flotteste restaurantene i byen! 

**Bølgen skylle det stå

Skrevet

Før i tida var Bakgården en av de beste resturantene, men den er dessverre bare åpen for selskap nå. Luihn har, så vidt jeg vet, fått nye eiere, så hvordan det er der vet jeg ikke. Er enig i at Sjøhuset kan være bra, Bølgen og Moi er jeg ikke så imponert over. Hvis jeg skulle ta med noen ut tror jeg at ville forsøkt Cafe Rasmus, de har en meny som tilfredsstiller "kravene" dine. 

God feiring!

Anonymkode: 75bfc...2ae

• Liker 1
Skrevet

Le Monde! Tapasmat med høy kvalitet :) 

Bølgen og Moi eksisterer ikke lengre, men Moi driver ny restaurant samme sted på brygga.

Anonymkode: 6c192...d0e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Le Monde! Tapasmat med høy kvalitet :) 

Bølgen og Moi eksisterer ikke lengre, men Moi driver ny restaurant samme sted på brygga.

Nå heter den "Hos Moi". Men om det er gourmet vet jeg ikke. God mat, da😊

Anonymkode: 3ac3a...db7

• Liker 1
Skrevet

Smag & Behag åpnet forøvrig nylig i Kristiansand, de har tatt braksuksess frem til nå.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå heter den "Hos Moi". Men om det er gourmet vet jeg ikke. God mat, da😊

Jeg syns selv den er oppskrytt og for dyr for kvaliteten på maten, så jeg ville nok ikke ha anbefalt noen å gå dit. Men ja, var det navnet ble ja, takk :)

Skrevet

Anbefaler Sjøhuset eller Smag&Behag!

Skrevet

Sjøhuset eller pieder ro

Skrevet

Tusen takk for alle gode forslag! 😄

Helt klart at jeg burde utforske byen min mer når jeg er på besøk!

• 2 uker senere...
Skrevet
På 24.9.2020 den 20.30, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle gode forslag! 😄

Helt klart at jeg burde utforske byen min mer når jeg er på besøk!

Hvilken restaurant ble det? Fornøyd?

Anonymkode: e40af...47c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...