AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Hei! jeg er nå 31 uker på vei i dette svangerskapet. Har ikke gått opp noenting i vekt enda... veksler mellom 79-80 kg hele tida. Var på en kontroll på sykehuset for noen uker siden, og da mente de at hun var litt liten i magen, men innenfor normalen. Føler jeg spiser stort sett som før, bare mindre og hyppigere måltider pga halsbrann. men kjenner jeg begynner å bli bekymret for om jeg «sulter» babyen, og at hun ikke får nok næring.. skal til legen i morgen, og skal spør der også. Men lurer på om noen andre har erfaringer med lite/ingen vektoppgang i svangerskapet, og hvordan det har gått? Anonymkode: 7b6b0...971
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #2 Skrevet 24. september 2020 Babyen tar det hun trenger, og siden hun er innenfor normalen ville jeg ikke bekymret meg 😊 Jeg har noen kg for mye i utgangspunktet, og har gått opp lite i mine svangerskap. Men babyene har tatt det de trengte, jeg har bare gått ned i egenvekt. (Veide mindre etter fødslene enn før graviditeten) Anonymkode: 159a4...ad3 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 Helt vanlig å gå opp lite når man er overvektig fra før, som jeg antar du er med den vekta. Anonymkode: e5da8...672 10
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #4 Skrevet 24. september 2020 Det er jo bare bra at du har klart å unngå vektoppgang, når du er overvektig i utgangspunktet. Kommer til å veie mindre etter fødsel 👍 Anonymkode: 31f85...672 4
sstinemor Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare bra at du har klart å unngå vektoppgang, når du er overvektig i utgangspunktet. Kommer til å veie mindre etter fødsel 👍 Anonymkode: 31f85...672 "Når du er overvektig i utgangspunktet"? Hva vet du om ts høyde, muskelmasse, beinbygning? Vektnedgang er sjeldent BRA i et svangerskap. Selvom babyen ikke tar noe skade av det, så er det ikke BRA. Du mente det sikkert godt, men det der var en ekkel, unødvendig kommentar. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 5 minutter siden, sstinemor skrev: "Når du er overvektig i utgangspunktet"? Hva vet du om ts høyde, muskelmasse, beinbygning? Vektnedgang er sjeldent BRA i et svangerskap. Selvom babyen ikke tar noe skade av det, så er det ikke BRA. Du mente det sikkert godt, men det der var en ekkel, unødvendig kommentar. Ts har ikke gått ned i vekt, hun har blitt stående på samme vekt. Og hvis du ser på hva som er anbefalt vektoppgang for overvektige, skjønner du at de er anbefalt å gå ned i egenvekt, da den totale anbefalte vektoppgangen er lavere en antallet kilo man legger på seg av andre ting enn fett. Ca.10 av kiloene man har lagt på seg til termin er ikke fett, og vil forsvinne av seg selv. Ts må være minst 179 cm høy for å ikke være overvektig med den vekta, og selv da er hun jo så langt opp i normalvektssjiktet at det ikke er farlig om hun går ned i egenvekt/fettvekt. Anonymkode: e5da8...672
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #7 Skrevet 24. september 2020 Ts her. Jeg er godt innafor normal bmi med bmi på 23 siden det plutselig var det dere snakket om her. sånt er det å være høy... er spent på hva legen sier, og håper lillejenta tar det hun trenger. hvis andre har erfaringer med dette, som jeg i utgangspunktet spurte om, så er det interessant å høre deres erfaringer😊 Anonymkode: 7b6b0...971 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #8 Skrevet 24. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg er godt innafor normal bmi med bmi på 23 siden det plutselig var det dere snakket om her. sånt er det å være høy... er spent på hva legen sier, og håper lillejenta tar det hun trenger. hvis andre har erfaringer med dette, som jeg i utgangspunktet spurte om, så er det interessant å høre deres erfaringer😊 Anonymkode: 7b6b0...971 Du er 186 cm? 80 kg er uansett mye, og det gjør nok ingenting at du ikke har gått opp i vekt. Anonymkode: 31f85...672 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #9 Skrevet 24. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er 186 cm? 80 kg er uansett mye, og det gjør nok ingenting at du ikke har gått opp i vekt. Anonymkode: 31f85...672 Herregud for en teit ting å si. BMI på 23, men det driter du i fordi 80 kg er mye, det er ikke mye på en såpass høy dame omg. Anonymkode: 73365...4e1 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #10 Skrevet 24. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud for en teit ting å si. BMI på 23, men det driter du i fordi 80 kg er mye, det er ikke mye på en såpass høy dame omg. Anonymkode: 73365...4e1 BMI på 23 er i øvre grense. Hva vil du jeg skal si, at dette er livsfarlig? Selvfølgelig gjør det ingenting om hun ikke har vektoppgang. De har jo allerede kommentert at det er innafor normalen på sykehuset. Anonymkode: 31f85...672
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #11 Skrevet 24. september 2020 For noen kvalme svar du har fått ts. Fatter ikke hvordan denne tråden ble til bodyshaming av en gravid kvinne! Skam dere, skikkelig. Sier utrolig mye om dere som personer. Anonymkode: 66c8a...6c6 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #12 Skrevet 24. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: BMI på 23 er i øvre grense. Hva vil du jeg skal si, at dette er livsfarlig? Selvfølgelig gjør det ingenting om hun ikke har vektoppgang. De har jo allerede kommentert at det er innafor normalen på sykehuset. Anonymkode: 31f85...672 Bmi i øvre grense?! Hva faen?! 23 er en sunn bmi + hun er gravid. du vet at vekt oppgang ikke bare er fett, men blod, morkake, baby, vann? ikke alle kropper ska ha en bmi på 19-20 Anonymkode: b866e...948 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #13 Skrevet 24. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: BMI på 23 er i øvre grense. Hva vil du jeg skal si, at dette er livsfarlig? Selvfølgelig gjør det ingenting om hun ikke har vektoppgang. De har jo allerede kommentert at det er innafor normalen på sykehuset. Anonymkode: 31f85...672 Hahah wtf for et syn du har på kroppen! Anbefalt vektoppgang med normal BMI (som er mellom 18-25) er 11,5 - 16 kg. Tilogmed de med BMI over 30 er anbefalt å gå opp 5-9 kg. TS høres ut som å være en høy, slank og flott dame 🙌🏼 Jeg forstår godt bekymringen din, TS! Men heldigvis henter babyen næringen den trenger uansett, og sålenge jordmor og leger ikke er nevneverdig bekymret, så går nok dette bare bra ❤️ ei jeg kjenner var nærmere undervektig da hun ble gravid, gikk opp bare 3-4 kg, og fødte et barn på over 4 kilo. Og det fikk bare bra med det barnet ☺️ Anonymkode: 7eecd...6e5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå