AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Hvis ja, hvor lenge kan vannet oppbevares før det bør bli brukt mtp alger etc? Anonymkode: 06553...a20
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #2 Skrevet 24. september 2020 Dette vil jeg også gjerne vite mer om:-) Anonymkode: 2cc77...086
Mrs Robinson Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 Følger. Lurer også på om noen bruker tørketrommelvann 😛
skrue Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 (endret) Jeg har i sommer hatt to tønner med regnvann på ca 70 liter hver som ble fyllt opp i juni og etterfyllt siden ved behov. Jeg har ikke merket at vannet er grønt, lukter eller noe slikt. Algevekst er ganske avhengig av temperatur og, antar jeg, av lys. Tønnene dekkes til da de ellers fort kan bli en myggfabrikk. Jeg har brukt disse tønnene til vanning av potter og kasser lengst vekk fra utekranen. For meg er det praktisk å ha et vannlager i nærheten. Endret 25. september 2020 av skrue
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis ja, hvor lenge kan vannet oppbevares før det bør bli brukt mtp alger etc? Anonymkode: 06553...a20 Skal det være bedre for stueplanter med regnvann? Vi har brønnvann og kan ikke si eg merker forskjell på planter sammenlignet med før vi flyttet hit. Anonymkode: ef4c2...686
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal det være bedre for stueplanter med regnvann? Vi har brønnvann og kan ikke si eg merker forskjell på planter sammenlignet med før vi flyttet hit. Anonymkode: ef4c2...686 ja noen planter foretrekker vann uten kalk. ikke alle det er nøye med. mine calatheaer får KUN regnvann både i potta og til å fukte bladene. pengetreet mitt derimot er ikke nøye på det Anonymkode: 9286b...384 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal det være bedre for stueplanter med regnvann? Vi har brønnvann og kan ikke si eg merker forskjell på planter sammenlignet med før vi flyttet hit. Anonymkode: ef4c2...686 kommer ann på planten. noen kan ha hardt vann mens noen foretrekker "mykt" vann. ingen av mine har dødd av springvann men merker forskjell på calatheaplantene etter jeg begynte å bruke regnvann på dem istedet for springvann Anonymkode: 9286b...384 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #8 Skrevet 25. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja noen planter foretrekker vann uten kalk. ikke alle det er nøye med. mine calatheaer får KUN regnvann både i potta og til å fukte bladene. pengetreet mitt derimot er ikke nøye på det Anonymkode: 9286b...384 Ok. Brønnvann kan inneholde mye kalk, men har ikke merket noe på planter som mistrivs osv. Anonymkode: ef4c2...686
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #9 Skrevet 25. september 2020 Surjordsplanter vil ikke har kalkrikt vann. Men du kan omgå det hele ved å bruke surjordsgjødsel. De fleste planter er ikke så innmari nøye på det (men noen få unntak - men de plantene vil du slite med å få tak i uansett, så da vet du det). Anonymkode: 2693c...45c
Hmmmmmm Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 Jeg har kalkholdig brønnvann, så jeg har samlet regnvann som jeg sprayer plantene med. Men vanner med vann fra springen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå