Gå til innhold

Reiste tidligere hjem fra sykehuset fordi det plutselig var masse voksne pasienter på rommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var lagt inn sammen med femåringen for en rutineoperasjon. Selv om det er rutine, er det fortsatt en operasjon, med narkose, smerter og så videre. Første natten var vi alene, heldig sånn. Så plutselig mens gutten lå på operasjonsbordet ble jeg bedt om å flytte tingene mine, for de skulle ha flere pasienter på rommet. Helt greit altså, ingen har rett på enerom på norske sykehus. Men det som kom var tre voksne herrer. Grunnen var at det var fullt på voksenavdelingen, og barn på de andre rommene trengte enerom. Rommet vårt ble med en gang stappfullt, mennene pratet i telefonen, klaget på det ene og det andre, og jeg synes generelt det var ubehagelig å både ha voksne der, og at de var menn og jeg var eneste dame. Var trafikk hele tiden, de skulle ut og se på TV, ut og røyke, ut og ringe, spasere i gangen osv. Så vi dro hjem et par timer etter at de tok inn disse pasientene, selv om jeg gjerne kunne ha tenkt å bli der noen timer til. 

Er det jeg som overreagerer her? Er det vanlig praksis at barneavdelingen plutselig invaderes av voksne pasienter, og at menn og damer blir lagt på samme rom? Jeg vet altså ikke, bare lurer på om det er vanlig praksis. Synes også det er noe ulogisk å ha stappfulle rom nå som man har koronavirus og masse tiltak overalt. Ingen av disse mennene var for øvrig operert den dagen, de skulle legges inn for å opereres dagen etter.

Anonymkode: 624cc...8d5

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri vært borti menn og kvinner på samme rom. 

Anonymkode: 305f8...075

• Liker 8
Skrevet

Det høres ut som en situasjon det dette antageligvis var den beste løsningen. Om ikke måtte man ha avlyst inngrep, hvilket hadde påvirket den som skulle opereres direkte og alle andre som får sin operasjon forskjøvet indirekte. 

Du var jo der, så barnet var ikke alene. 

At du (og barnet?) synes det var ubehagelig er forståelig men ikke vesentlig. 

Anonymkode: cfde6...14c

• Liker 20
Skrevet

Vi blander menn og kvinner, i tillegg til voksne og barn på min avdeling. Men i følge regelverket skal barn skjermes fra personer med demens eller annen ustabil adferd, i tillegg til personer som er ruspåvirket. De har rett til å ha med seg foreldre fram til de blir 18år. 

Det er nok en nødløsning sykehuset har gjort da det ofte blir sånn at en sengeplass er en sengeplass når huset begynner å bli fullt. 

Anonymkode: abcf0...037

• Liker 20
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller. 

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja... Siden sønnen din er pasienten så var det kanskje derfor det kom inn menn. 

Anonymkode: e534d...7e7

Sønnen min er fire år, skulle ha spesifisert det i hovedinnlegget da. Så synes veldig spesielt å legge inn tre menn på et rom med en dame.

• Liker 4
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg. Men nå var det jo uansett ikke både kvinner og menn på samme rom her. TS har en sønn og de nye pasientene på rommet var menn. 

Anonymkode: a557b...0ba

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min er fire år, skulle ha spesifisert det i hovedinnlegget da. Så synes veldig spesielt å legge inn tre menn på et rom med en dame.

Men som de skriver over her så er du pårørende, ikke en innlagt pasient. Det er først of fremst pasienten som skal tas hensyn til, og han er av samme kjønn som de tre mennene, så rommet hans er i utgangspunktet et manne-rom. Det finnes dessverre ikke enerom til alle. 

• Liker 39
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men som de skriver over her så er du pårørende, ikke en innlagt pasient. Det er først of fremst pasienten som skal tas hensyn til, og han er av samme kjønn som de tre mennene, så rommet hans er i utgangspunktet et manne-rom. Det finnes dessverre ikke enerom til alle. 

Derfor dro vi hjem tidligere. Hjalp heller ikke at vår seng ble plassert ved dassen heller 😄 Orket ikke kveldstrafikk av menn i boksere til og fra do for å si det sånn 😄 

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes ikke en liten gutt bør ligge på rom sammen med fremmede menn. Hadde jeg ikke likt. Har hørt historier fra tidligere tider, der små gutter ikke ble bra behandla av menn de delte rom med. Det ble opprettet barneavdelinger av en grunn. 
Hadde vært mer komfortabel med at han delte rom med kvinner faktisk.

Har aldri hørt om slik praksis i nyere tid; regner med at det var en kriseløsning. Også tre stykker. Rart. 

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, Helgeline skrev:

Jeg synes ikke en liten gutt bør ligge på rom sammen med fremmede menn. Hadde jeg ikke likt. Har hørt historier fra tidligere tider, der små gutter ikke ble bra behandla av menn de delte rom med. Det ble opprettet barneavdelinger av en grunn. 
Hadde vært mer komfortabel med at han delte rom med kvinner faktisk.

Har aldri hørt om slik praksis i nyere tid; regner med at det var en kriseløsning. Også tre stykker. Rart. 

Barnet her hadde jo mor med. Er virkelig KG blitt et noldussted.

Anonymkode: 9c02a...061

• Liker 42
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet her hadde jo mor med. Er virkelig KG blitt et noldussted.

Anonymkode: 9c02a...061

Klarer du ikke annet enn å lire ut av deg stygge ord, så er det kanskje en dårlig ide for deg å delta i diskusjoner. 

• Liker 14
Skrevet

Ble det et problem fordi det ble gjort til et ? 

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Apis skrev:

Ble det et problem fordi det ble gjort til et ? 

Igjen nedsettende kommentar. Neida, det ble ikke gjort til noe. Men guttungen synes det var skummelt å bli trillet inn på rommet rett etter oppvåkningen og oppdage flere fremmede menn der som snakket høyt og romsterte rundt. Jeg synes også det var ubehagelig at jeg ikke kunne skifte eller noe før vi dro hjem. Tok ikke sjansen på å skifte i senga for å si det sånn. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner godt at du reagerer! Hadde heller ikke likt det! 

Anonymkode: 992b5...7b3

• Liker 18
Skrevet

Var det ikke gardin mellom sengene? 

Anonymkode: c950b...c34

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det gjorde de ikke, du er bare en pårørende. De la dem inn på rommet til en gutt. Kanskje faren til gutten heller burde kommet så, hvis du er så sart?

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen nedsettende kommentar. Neida, det ble ikke gjort til noe. Men guttungen synes det var skummelt å bli trillet inn på rommet rett etter oppvåkningen og oppdage flere fremmede menn der som snakket høyt og romsterte rundt. Jeg synes også det var ubehagelig at jeg ikke kunne skifte eller noe før vi dro hjem. Tok ikke sjansen på å skifte i senga for å si det sånn. 

Jeg skjønner godt at du synes det var ubehagelig, jeg har jobbet på to barneavdelinger, og har aldri opplevd at det kommer voksne pasienter der. Men jeg ser ikke at det er et større problem at de er menn enn at de var kvinner. Kvinnelige pasienter kan også klage, snakke høylytt i telefon og være veldig plagsomme å dele rom med. Jeg har vært borti kvinnelige pasienter som onanerer i sengen (!!! pasienter i flertall var ikke helt riktig på akkurat den, det var et engangstilfelle, men har faktisk takk og lov aldri opplevd det med en mannlig pasient... Det var i hvert fall skikkelig kjipt for kvinnen som delte rom med spetakkelet), som har smurt avføring på veggen, som spytter og banner og lager bråk. Å dele rom på sykehus kan være helt grusomt dessverre.

Du virker ekstremt nevrotisk på det med menn, trodde du de skulle kaste seg over deg og voldta deg midt inn på sykehuset hvis du skiftet, eller hva er greia? Og hvorfor kunne du ikke bare skifte inne på badet? 

Anonymkode: 0c125...51f

• Liker 24
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det gjorde de ikke, du er bare en pårørende. De la dem inn på rommet til en gutt. Kanskje faren til gutten heller burde kommet så, hvis du er så sart?

Jeg skjønner godt at du synes det var ubehagelig, jeg har jobbet på to barneavdelinger, og har aldri opplevd at det kommer voksne pasienter der. Men jeg ser ikke at det er et større problem at de er menn enn at de var kvinner. Kvinnelige pasienter kan også klage, snakke høylytt i telefon og være veldig plagsomme å dele rom med. Jeg har vært borti kvinnelige pasienter som onanerer i sengen (!!! pasienter i flertall var ikke helt riktig på akkurat den, det var et engangstilfelle, men har faktisk takk og lov aldri opplevd det med en mannlig pasient... Det var i hvert fall skikkelig kjipt for kvinnen som delte rom med spetakkelet), som har smurt avføring på veggen, som spytter og banner og lager bråk. Å dele rom på sykehus kan være helt grusomt dessverre.

Du virker ekstremt nevrotisk på det med menn, trodde du de skulle kaste seg over deg og voldta deg midt inn på sykehuset hvis du skiftet, eller hva er greia? Og hvorfor kunne du ikke bare skifte inne på badet? 

Badet var konstant opptatt. Jeg er heller ikke neurotisk, men gutten min ble redd og utrygg. Jeg er heller ikke komfortabel med å dele rom med menn og ligge så tett på hverandre, var jo knapt 1,5 meter mellom sengene - et lite rom. Jeg har vært utsatt for overgrep i ungdommen ja. Selvfølgelig tror jeg ikke at noen voldtar meg midt på sykehuset, slutt å snakke nedsettende og skrive tull, kan du ikke svare ordentlig? Må du spre edder og galle, så kan du drite i å svare. 

• Liker 24
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke som om det ikke skjer altså. Det er bare naivt å tro. 

Anonymkode: c950b...c34

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...