AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Har du hatt hendelseri livet som gjør at du tror? Eller har du vokst opp i en kristen familie, miljø? Anonymkode: facd0...bf6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #2 Skrevet 24. september 2020 Fordi jeg ikke har tro nok til å være ateist. Finnes en bok med denne tittelen også, les den gjerne. Anonymkode: 3f71e...8dc
Cinnamondiva Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 Fordi Gud er kjærlighet og vil vårt beste😇
MarieLo Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 Fordi vi alle er Gud og jeg tror på meg selv.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 Der kan ikke bare være oss her.. Jeg hadde ikke taklet tanken på en verden uten Gud. Det skjer så mye urettferdighet og faenskap begått av mennesker mot andre uskyldige mennesker, barn og dyr. Også får de holde på, for enten finner vi ikke ut av det, vi snur ryggen til, eller så klarer vi ikke sette en stopper for det.. Det gjør meg vondt.. For meg er det en lettelse at Gud vil ta seg av dem på dommens dag og Han er den som er mest rettferdig. Han har skapt hele verden, og han kanskje beskytter de små fra smerte.. Det er mer beroligende for meg at Gud er der, og Han kan gjøre det umulige mulig. Anonymkode: dd9b5...c07
sosialaksept Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 Fordi eg etter lange rundar og periodar med både tru og tvil landa trygt på at det har og vil gje livet mitt ei vakker meining. Verda går teknologisk framover, men moralsk bakover - urettferdig kapitalfokus, kvinneundertrykking, grov homofobi, overgrep mot barn og sivile som døyr kvar dag i meiningslause konfliktar. Å veta at Gud - både ser meg som einskildperson, og alt som skjer - og at han inderleg vil og skal gjera noko med dette i nær framtid, gjer at eg kan fokusera på å vera eit godt medmenneske etter beste evne og med ei trygg forvissing om at han vil ta seg av alt anna så lenge eg passar på meg sjølve, mine haldningar og handlingar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå