AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Hei. Vi venter vår første baby når som helst, og jeg har begynt å tenke på dette med besøk i barselstiden. Hvordan gjør dere det nå? Tenker både med tanke på korona, men også generelt. Man er vel mye sliten osv i etterkant? Har forstått det slik at besteforeldre ikke får besøke på sykehuset nå? Når kan de evt. få treffe barnebarnet? Og hva med andre kjente og kjære? Hvor lenge var dere hjemme før dere fikk besøk/inviterte annen familie og venner? Hvordan gjøre det lettest mulig med tanke på husarbeid, servering osv? Har en hund som også må bli gått tur med i forkant av besøk. Anonymkode: 3ac12...874
Pentagon Skrevet 24. september 2020 #2 Skrevet 24. september 2020 (endret) Man er mye sliten ja, og har vondt både her og der. Servering og husvask ville stått nederst på lista mi. Vær fornøyd om du rekker å dusje før folk kommer på besøk hvis du skal ta imot besøk den første tiden. De får ta med seg litt bakst selv, du kan sette på en kanne kaffe når de kommer. Min ble født i april, så vi ventet lenge med besøk siden det var ett veldig stengt samfunn da. Min mor fikk selvfølgelig komme tidlig, men hun forventet ikke akkurat oppvartning, ville jo bare se den lille..😊❤️ PS. Hunden kan pappa gå tur med Endret 24. september 2020 av Pentagon
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 Korte besøk på maks 1 time. Ingen overnattingsbesøk før det er gått minst 3 måneder Ingen oppvartning, besøket tar selv med noe å bite i Anonymkode: b6514...7e9 1
spinnwild Skrevet 24. september 2020 #4 Skrevet 24. september 2020 Når jeg har vært på besøk tidlig etter fødsel, har jeg hjulpet til med husarbeid, matlaging, hundegåing, dusjtid osv... Er der jo bare for å si hei til babyen og se til at det går bra med de nybakte foreldrene. Kommer ikke for å bli oppvartet. Hvor tidlig er jo helt avhengig av eget forhold til foreldrene og deres form. Noen er åpen for besøk/hjelp tidlig, mens andre vil vente til man har vent seg litt på de nye rollene. Det må man bare kjenne på når man kommer hjem fra sykehuset. Et tips er å fryse ned en del mat før fødsel, så man bare kan ta opp og tine/varme ved behov.
Skogkløver Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 Akkurat nå får ikke pappaen eller søsken besøke deg og baby på sykehuset en gang. Så der får nok ikke besteforeldre komme heller 😅 Besøk i barseltiden bestemmer dere helt selv! Noen er i god form og andre er skikkelig sliten. Men det kan være en fordel å begrense besøk så mye som mulig de første ukene slik at dere får tid og fred til å bli kjent:) 1
Sandie Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 Jeg ville begrenset besøkene, og ihvertfall venter noen uker. Ikke lov noe på forhånd, du vet aldri hvordan formen er heller. Den første tiden er hellig, og litt uvirkelig. Jeg synes den var helt magisk, selv om det var slitsomt med lite søvn. Er utrolig glad for at vi vernet om den første tiden slik at vi 3 fikk være sammen bare vi. Alle de andre får tidsnok sett barnet, men den første tiden alene får dere aldri igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #7 Skrevet 24. september 2020 Ingen får komme på besøk på barsel, det skal nytes fra vår side hverfall. Familie får selvsagt komme på besøk først når vi kommer hjem. Jeg håper på å kunne gjøre unna den verste rushen mens samboer er hjemme i 1 uke etter fødsel. Det er med forbehold at de kommer få om gangen, er friske og vi kommer til å ha sprit stående fram som må brukes når de kommer og før de tar på baby. Jeg ønsker også at de skal være maks 1-2 timer om gangen, men vet ikke helt hvordan jeg skal si i fra om det? Jeg skal bake muffins å ha i fryseren og min mor kommer med kake så vi har noe å servere. Venner får komme etterhvert når ting har roet seg litt. Jeg har noen venner jeg vet kommer til å holde baby i noen timer før de drar, også har jeg dem jeg vet kommer med en hjelpende hånd. Man orker jo oftere besøk av de som hjelper til litt. Jeg er bare glad at far får være med oss på barsel her hvor jeg bor, hvis ikke hadde dagene blitt langsomme. Anonymkode: 1a01c...29b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #8 Skrevet 24. september 2020 Pappaen står for husarbeid og ev servering. Folk flest forstår at mor skal få sitte stille og at en dusj kanskje havner langt ned på prioriteringslista. Besøk tar man imot når man orker, få gjestene til å vaske hendene når de kommer, og selvfølgelig ingen gjester som er syke. Anonymkode: 6163a...c87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå