Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg tok en butikkjobb, men angrer! arbeidsdagen er på 10-18, og jeg pendler i tillegg. Dermed 8-19:30 med til å komme seg til jobb og å jobbe.

Må innrømme at jeg synes dette er ganske hardt, men ingenting å gjøre med dette nå, tenker jeg må i hvert fall holde ut en måned. Men noen som har tips til hvordan gjøre dagene mer uutholdelige? For å få tid til å trene må jeg jo nesten stå opp 5, også trene 5-7? Etter jobb er jeg for det meste for sliten. Nå forsvinner jo hele dagslyset med til jobb også..

Får høre at dette er jo ikke noe å være misfornøyd med, det er slik det er å jobbe. Selv nekter jeg å akseptere det, den ideelle arbeidstiden min må være 7-15 eller 15-23, men det får jeg ta senere..

Anonymkode: 1cb07...67d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan da umulig være lønnsomt å pendle så langt for er n butikkjobb? Hvis du ikke er sjef for et kjøpesenter eller noe da, med lønn som står i forhold til det. 

Finnes det overhode ingen jobber som er nærmere? Hvis ikke så er det kanskje på tide å vurdere å flytte?

Anonymkode: 7fa6f...75b

• Liker 22
Skrevet

Skjerp deg, ha litt perspektiv. Du har i det minste en jobb!

Anonymkode: cfeb7...eab

• Liker 10
Skrevet

Det virker som du er veldig ung, og ikke har tenkt over hvordan det er å jobbe? Du visste arbeidstidene før du takket ja?

For å få noe annet enn butikkjobb kreves det ofte utdannelse. Har du det? Kan du skaffe deg? Det er ikke bare å sette sine egne arbeidstider. Evt må du starte firma selv?
Evt bli renovasjonsarbeider? De jobber tidlige morgener. 

Anonymkode: ef046...d1c

• Liker 10
Skrevet

Ja, men det er jo faktisk sånn det er å jobbe. Uansett om du begynner tidligere eller senere så har du fortsatt 8 timer med pendling, som fort betyr en 10 timers dager. Du har i det minste vanlig arbeidstid, mange av oss jobber 0730 - 1830 nesten hver dag, med pendling i tillegg. 

Trening kan gjøres rett etter jobb før man drar hjem. Det er mest effektivt. 

Anonymkode: e25d0...985

• Liker 13
Skrevet

Arbeidlivet er moderne form for slaveri, ferdig snakka.

Utrolig slitsomt.

Skal ut så fort som mulig av denne galskapen, rart alle lar seg trykke ned på denne måten av kapitalismen. Du jobber for andre, ikke for deg selv.

Hver gang jeg ser et barn fødes: en ny slave er født...

Anonymkode: 33bc6...f28

• Liker 11
Skrevet

Du tenker at du bør ha tid til å trene to timer om dagen samtidig som du er i jobb? Det vil jo gå på bekostning av annen fritid.

Det høres ut som en lang pendling for en ordinær butikkjobb, to timer ene veien? Ville vurdert å flytte dit jobbene er. 

Anonymkode: 0f291...fbe

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker at du bør ha tid til å trene to timer om dagen samtidig som du er i jobb? Det vil jo gå på bekostning av annen fritid.

Det høres ut som en lang pendling for en ordinær butikkjobb, to timer ene veien? Ville vurdert å flytte dit jobbene er. 

Å trene på kveldstid er jo helt håpløst, man er jo totalt utkjørt av jobben+reisen.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidlivet er moderne form for slaveri, ferdig snakka.

Utrolig slitsomt.

Skal ut så fort som mulig av denne galskapen, rart alle lar seg trykke ned på denne måten av kapitalismen. Du jobber for andre, ikke for deg selv.

Hver gang jeg ser et barn fødes: en ny slave er født...

På hvilket tidspunkt i verdenshistorien har det vært lettere å ta vare på seg selv enn det er i dag?

Hvis man ikke ønsker/kan starte for seg selv, da må man jobbe for andre. Sånn er verden.

• Liker 17
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan da umulig være lønnsomt å pendle så langt for er n butikkjobb? Hvis du ikke er sjef for et kjøpesenter eller noe da, med lønn som står i forhold til det. 

Finnes det overhode ingen jobber som er nærmere? Hvis ikke så er det kanskje på tide å vurdere å flytte?

Anonymkode: 7fa6f...75b

Jo, men for det meste tilkallingsarbeid/lavere stillinger. Her får jeg jobb 5-6 dager i uka med mye forutsigbarhet, samt at det er litt mer innenfor mine interesser enn en vanlig butikk...  Skal jeg pendle så blir det uansett samme pris (månedskort).

Vurderer å flytte ja, men akkurat nå bor jeg hjemme gratis. Jobben er i Oslo, så om jeg skal flytte blir det mye mindre lønnsomt ettersom jeg får 6-7000 ekstra med utgifter i måneden, men kanskje det er verdt det på sikt.

(Altså ja, vet jeg er heldig som kan spare slik, dette er bare midlertidig. Ønsker bare tips til å gjøre det mer levelig nå. )

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei, jeg tok en butikkjobb, men angrer! arbeidsdagen er på 10-18, og jeg pendler i tillegg. Dermed 8-19:30 med til å komme seg til jobb og å jobbe.

Må innrømme at jeg synes dette er ganske hardt

Bussen min gikk fra Oslo bussterminal 0540, om jeg skulle på 1.  bil.. -Var ikke noe "døgnbuss" da. -Var bare å være der, -kom alltid 3 Min forsent på jobb. --Ga seff. beskjed om att det var som det var, -eller de kunne drite i min kompetanse! ...

Jeg pendlet 10 mil, pluss "jobben" det var å komme meg til bussen.... Fra jeg satte meg på bussen, til jeg var ved jobben gikk det 73 minutter...

Er du kylling..? -Eller ikke hypp på jobben..? (Jeg jobbet ikke i "kassa" da, -Spesialisert jobb.) Dems valg 🙂 ....

Edit: Prøvde alltid å jobbe dobbelt skift, -Drekke og sove ett. ...

Pernillekontroll... Skru på "Saftblanderene" og blinke meg forbi. ... -Funka i mange år.

FTW.

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 2
Skrevet

Det vil stille deg i dårlig lys å si opp jobben etter kort tid. Du bør holde ut ei stund, så når du søker ny jobb, så vil de se at du klarer å holde på en jobb uten å gi opp med det samme. Du har tydeligvis ikke barn og andre forpliktelser, så jeg tenker at arbeidstida+pendling er litt kjip, men innafor. For en periode bør dette gå bra, og kan gi deg gode referanser til en eventuell ny jobb senere. Det er altså en tid av ditt liv som er med på å danne en lovende fremtid.

Anonymkode: a4187...86f

• Liker 13
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som du er veldig ung, og ikke har tenkt over hvordan det er å jobbe? Du visste arbeidstidene før du takket ja?

For å få noe annet enn butikkjobb kreves det ofte utdannelse. Har du det? Kan du skaffe deg? Det er ikke bare å sette sine egne arbeidstider. Evt må du starte firma selv?
Evt bli renovasjonsarbeider? De jobber tidlige morgener. 

Anonymkode: ef046...d1c

Har tenkt over hvordan det er å jobbe, hatt mange jobber tidligere selv om jeg er ung. Men skal innrømme at jeg ikke tenkte så mye før jeg sa ja, var litt for glad for tilbudet. Har ikke skrevet kontrakt enda, kun jobbet to ganger. Men satt opp hele neste måned, derfor vil jeg ikke si opp enda.

Går på en sivilingeniørutdanning, men er bare på år 3 av 5, så tar litt tid. Har hatt "mer" enn butikkjobber. Skal vurdere renovasjonsarbeider!

Skrevet
4 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

På hvilket tidspunkt i verdenshistorien har det vært lettere å ta vare på seg selv enn det er i dag?

Hvis man ikke ønsker/kan starte for seg selv, da må man jobbe for andre. Sånn er verden.

Det har aldri vært enkelt å leve, men vi kan fint levere på en enklere måte.

Problemet er at man ikke velger livet selv, derfor kan man ikke komme med "sånn er det bare". Foreldre må få et mye større økonomisk ansvar for sine barn. At man skriver under en avtale med staten at man må forsørge sitt barn på alle områder all tid.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vil stille deg i dårlig lys å si opp jobben etter kort tid. Du bør holde ut ei stund, så når du søker ny jobb, så vil de se at du klarer å holde på en jobb uten å gi opp med det samme. Du har tydeligvis ikke barn og andre forpliktelser, så jeg tenker at arbeidstida+pendling er litt kjip, men innafor. For en periode bør dette gå bra, og kan gi deg gode referanser til en eventuell ny jobb senere. Det er altså en tid av ditt liv som er med på å danne en lovende fremtid.

Anonymkode: a4187...86f

Det jeg tenker på også, så ønsker ikke det. Og enig i at det bør gå bra for en periode. Bare synes det er kjipt å gå glipp av hele dagen! Heldigvis har jeg gode kollegaer og mange spennende kunder, så er ikke bare negative sider, altså.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mange av oss jobber 0730 - 1830 nesten hver dag, med pendling i tillegg. 

Trening kan gjøres rett etter jobb før man drar hjem. Det er mest effektivt. 

Tviler på at "mange" av "dere"(?) jobber 0730-1830 hver dag. Gi et eksempel på det? Jobbet selv 5-19 i hele sommer, finnes verre arbeidtider, hvis det er argumentet ditt for at noen skal holde ut med noe.

• Liker 12
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, en eller to timer. En time hver vei. Pendlinga i seg selv er ikke såå ille, får tid til tull jeg sikkert uansett ville kastet vekk tid på hjemme (strikking, lesing, catche opp på studier). Mer det at det er litt ubeleilig at arbeidstiden er midt på dagen, men dette burde jeg jo selvsagt tenkt på før jeg søkte jobben. Det vurderes, men da går vinninga litt opp i spinninga.

Skrevet

Hvis pendlingen er en time hver vei og du jobber 10-18, så er du vel borte 9-19, ikke 8-19.30 som du skriver i hovedinnlegget?

Det er ikke normalt at voksne har tid til å trene to timer hver dag uten å oppleve at det går på bekostning av annen fritid. Selvfølgelig gjør det det. 

• Liker 8
Skrevet

Det blir lettere etterhvert. Det er slitsomt å starte i ny jobb med masse nye ting som skal læres og eget forventingspress om å fremstår flink og gjøre en god jobb. 

Dette slitet vil avta ettersom dagene blir mer rutine, og etter en stund får du mer ork til å gjøre ting utenfor arbeid.

Anonymkode: ec48f...29c

• Liker 8
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at man ikke velger livet selv, derfor kan man ikke komme med "sånn er det bare". Foreldre må få et mye større økonomisk ansvar for sine barn.

Du fremstår som gal..! IMHO.

Håper ikke arbeidsgiveren din leser dette, -for din del. ...

(Er for PSYKT.) ...

-Jeg hadde ALDRI ANSATT ..!

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...