Gå til innhold

Hva gir dere i julegave til barna i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva ligger budsjettet deres på? KUN til barna.

Her har eldstemann (7 år) ønsket seg PlayStation, så blir ikke så voldsomt mye annet fra meg. Et par smågaver bare.

Minstemann (5 år) ønsker seg alt mulig. Alt fra kostymer til biler.

Har allerede planlagt mesteparten av gavene, og jeg ender på svimlende 5000 kr. Synes det er alt for mye selv (er aleneforsørger og sparer til egenkapital), men det trekker mye opp pga. den PlayStation’en.

Anonymkode: ae9dd...e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes 5000 i den alderen de er i, er litt mye jeg da.. 

Mine er seks og to. Tipper jeg bruker rundt tusenlappen på seksåringen og ganske lite på toåringen. Hun er ikke spesielt opptatt av leker og det hun har blir bare liggende rundt. Kanskje hun får litt klær i stedet. 

Anonymkode: 8ebd2...3c7

Skrevet

Mine jenter får Airtrack (kjøpt på salg fra XXL for 3000), som de har ønsket seg en stund (ene går på turn, andre vil gjøre triks). De får sikkert et par smågaver utenom. Playstation ville jeg kjøpt som fellesgave, så kunne begge fått noen småting utenom. 

Anonymkode: 65064...e06

• Liker 5
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg synes 5000 er veldig mye, da ville jeg i alle fall at det skulle vært litt nyttige ting, som skiutstyr eller lignende som de uansett må ha.

Vi har vel ingen fast sum, det kommer an på. Har bare ett barn. I fjor fikk han en barnestol og en Peppa-bok.

I år har vi tenkt litt på CD-spiller, men til under en tusenlapp. Har ikke hatt CD-spiller i hus på mange år, men han liker veldig godt å høre på lydbøker.

Skrevet

kr 1 500,- pr barn, har fem barn.

+ diverse smågaver, fra nissen, hunden og de andre søsknene.

Jul blir fort dyrt med stor familie!

Anonymkode: 95b20...e95

Skrevet

Seksåringen her ønsker seg ny farge på veggen bak sengen sin, så hun får et spann med matt maling i mørk, mørk blågrønn, og så får hun en bok om platetektonikk som vi kjøpte brukt i sommer. Dette har hun ønsket seg i månedsvis.

Vi skulle hatt henne med på en reise til England i år, der vi skulle besøke arkeologisk og historisk interessante steder som hun er veldig gira på, men den er naturligvis utsatt på ubestemt tid.

Anonymkode: bfe3d...db9

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seksåringen her ønsker seg ny farge på veggen bak sengen sin, så hun får et spann med matt maling i mørk, mørk blågrønn, og så får hun en bok om platetektonikk som vi kjøpte brukt i sommer. Dette har hun ønsket seg i månedsvis.

Vi skulle hatt henne med på en reise til England i år, der vi skulle besøke arkeologisk og historisk interessante steder som hun er veldig gira på, men den er naturligvis utsatt på ubestemt tid.

spesielt :P 

Anonymkode: e7b37...04e

• Liker 20
Skrevet

Siden du er aleneforsørger, så foreslår jeg at du gir PlayStation'en i gave på deling til barna dine, og kun gir den. Da halverer du på en måte budsjettet. Husk at du kan låne spill til den gratis på biblioteket. Kan være smart å gjøre det noen dager før julaften. ;) 

Her er vi to voksne med felles økonomi. Mannen bytter jobb før jul, så i tillegg til at det blir halv skatt på begge, så får han et solid lønnshopp. Vi har derfor ikke noe budsjett. Pleier å kjøpe julegave til barn for rundt 1000 kr, men det er mulig det blir noe mer i år. 

Vi har kjøpt Switch og XBOX i løpet av året, mye på grunn av korona og perioden med hjemmeskole, så det blir noen "drypp" her og der..

Anonymkode: 58845...015

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

spesielt :P 

Anonymkode: e7b37...04e

Ja, det er kjempespesielt å faktisk gi barna sine noe de blir glade for, selv om andre kanskje ikke skjønner vitsen 😂🤪

• Liker 27
Skrevet

Så fint at barna dine får ønsket oppfylt til jul

Anonymkode: 1d39c...3c4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er kjempespesielt å faktisk gi barna sine noe de blir glade for, selv om andre kanskje ikke skjønner vitsen 😂🤪

Det er ikke spesielt å gi noe barnet blir glad for, men det er spesielt at et barn blir glad for en bok om platetetonikk og et spann maling.

Jeg merker på måten du skriver dette på at du liker at barnet ditt har spesielle interesser.

Anonymkode: 35605...4ac

• Liker 21
Skrevet

Våre unger får groteskt mye julegaver (eneste barnebarna på alle kanter omtrent), så vi pleier å kjøpe lite til dem til jul, dersom det ikke er noe spesielt de trenger.

I år får 9-åringen ny Barcelonadrakt som hun ønsker seg. 7-åringen vet vi ikke ennå, men det blir nok noe dinosaur- eller dragegreier.

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kul unge dere har😍

Anonymkode: 42f63...490

• Liker 20
Skrevet

En skal få Apple watch. 
en skal få saccosekk

en skal få ny seng og sengehimmel

en skal få classywalk

og en skal få duplo

og så får de alltid et par mindre gaver, ala pysj, hobbyting, pynt til rommet. O.l til ca 2-300 kroner ca hver. 

Mem det varierer etter hva de trenger. 
i fjor fikk de tre eldste iPader og deksel og ikke No annet. 

trenger ikke å være lik verdi på gavene, det er ikke barna opptatt av heller.

Skrevet

Pleier ikke å ha noe budsjett for det, kjøper som regel det han ønsker seg... Dette året blir det ikke så mye siden han har fått skikkelig gaming pc, han skulle egentlig fått den til bursdag/jul men så kom corona og da tenkte jeg at han skulle få den før så jeg kjøpte jeg den i mars. Da fikk jeg min egen for meg selv og.:P Så det blir noen elektroniske duppeditter og noen småting til rundt 6000 samlet sett. På grunn av corona så har vi ikke brukt så mye penger på reise og slikt så da putter jeg heller litt ekstra i til jul og bursdag.

Skrevet

Støvsuger eller mikrobølgeovn 😀. Men han er 24 år, altså 🙂

Anonymkode: 709b7...1cf

• Liker 18
Skrevet

10-åringen får min gamle MacBook air, med Sims installert. Usikker på prisen av sims.

Anonymkode: 52d4e...afe

Skrevet

2-åringen skal få eget nettbrett.

4-åringen er jeg usikker på hva vi skal gi til jul i år. Pappaen får PS5.

Anonymkode: 30ae4...742

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke spesielt å gi noe barnet blir glad for, men det er spesielt at et barn blir glad for en bok om platetetonikk og et spann maling.

Jeg merker på måten du skriver dette på at du liker at barnet ditt har spesielle interesser.

Anonymkode: 35605...4ac

Jeg er faktisk veldig vant til at folk synes barnet mitt har veldig sære interesser - det du skrev var «Spesielt 😛». Klarer du å se for deg hvordan det er å få DEN typen kommentarer hele tiden fordi barnet ditt følger sin egen vei? 

I din mer utfyllende kommentar spesifiserer du at det du mente var at det er barnet som  har spesielle interesser, men det du kommuniserte med første kommentar var at du synes ungen min er rar. 

Jeg forstod godt at det var det du mente - jeg bare valgte å svare deg utfra den snilleste mulige tolkningen av kommentaren din. 

For øvrig er jeg veldig fornøyd med at barnet mitt tilfeldigvis heller vil lese om platetektonikk og klima enn å spille PlayStation - jeg mener helt bastant at det er en mer fornuftig investering i fremtiden til barnet - men det er like fullt barnet selv som har ønske om dette. 

• Liker 19
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kul unge dere har😍

Anonymkode: 42f63...490

Takk for det 😊

Vi er ganske fornøyde med henne vi også 😊

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...