Gå til innhold

Les! Tenk litt FØR du velger å bli gravid, for det er faktisk en ganske krevende ting å få barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man leser her inne om alle som klager over hvor utslitte de er med barn så kan man jo lure litt.

Tenkte dere ikke på dette FØR dere ble gravide? Hvem har sagt at der er enkelt å har barn?

Å ha barn er utrolig slitsomt og krevende, tidsklemma velger du å skape selv. Der kan du ikke skylde på noen andre enn deg selv.

Når du skal mestre på andre arenaer i livet vil det bli lite tid til familie og barn, er nok av de som lever for jobben som aldri skulle hatt barn.

Så har du barneoppdragelse, der er det som regel full svikt i dag. Mødre forventer at andre skal ta seg av dette, som barnehagen. selv gir de blanke f*en. Setter du ikke grenser fra dag 1 så sklir dette ut fullstendig, barn lærer tidlig at de kan være sjefen over sine foreldre. Har du valgt å la barnet være sjefen så er det veldig vanskelig å endre dette for de fleste foreldre.

Skjermen, de fleste mødre lar barna underholdes av skjermen. Dette er livsfarlig, avhengigheten skapes tidlig som er vond å avvende senere i livet. Tv-spill/data bør du ikke bruke som underholdning hjemme.

Siden jeg jobber i barnehage møter jeg på mange foreldre som aldri skulle hatt barn, de tror alt er så enkelt. Skyver det over på andre, gidder ikke selv. Skylder på tidsklemma de har skapt selv.

Anonymkode: 9d988...694

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke enkelt å forberede seg på eller forutsi hvor sliten man blir av å ikke sove. 

Anonymkode: 0eefd...7ff

• Liker 11
Skrevet

Er enig i mye her, jobber også i barnehage. Men husk at vi bare ser klagerne her, folk flest takler livet med barn bra. Det blir bare så synlig her når de få klager siden det når ut til så mange.

Anonymkode: 56242...f41

• Liker 5
Skrevet

At småbarnsperioden kan være slitsom betyr ikke at det ikke er verdt det? 
Innleggene her er jo ofte om det som er vanskelig og utfordrende, skriver noen noe positivt her er responsen ofte negativ.

Anonymkode: 53e4c...804

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man leser her inne om alle som klager over hvor utslitte de er med barn så kan man jo lure litt.

Tenkte dere ikke på dette FØR dere ble gravide? Hvem har sagt at der er enkelt å har barn?

Å ha barn er utrolig slitsomt og krevende, tidsklemma velger du å skape selv. Der kan du ikke skylde på noen andre enn deg selv.

Når du skal mestre på andre arenaer i livet vil det bli lite tid til familie og barn, er nok av de som lever for jobben som aldri skulle hatt barn.

Så har du barneoppdragelse, der er det som regel full svikt i dag. Mødre forventer at andre skal ta seg av dette, som barnehagen. selv gir de blanke f*en. Setter du ikke grenser fra dag 1 så sklir dette ut fullstendig, barn lærer tidlig at de kan være sjefen over sine foreldre. Har du valgt å la barnet være sjefen så er det veldig vanskelig å endre dette for de fleste foreldre.

Skjermen, de fleste mødre lar barna underholdes av skjermen. Dette er livsfarlig, avhengigheten skapes tidlig som er vond å avvende senere i livet. Tv-spill/data bør du ikke bruke som underholdning hjemme.

Siden jeg jobber i barnehage møter jeg på mange foreldre som aldri skulle hatt barn, de tror alt er så enkelt. Skyver det over på andre, gidder ikke selv. Skylder på tidsklemma de har skapt selv.

Hvilken utdannelse har du?

Anonymkode: 43da3...0d0

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det må være lov å klage selv om man hat valgt det selv, å det tror jeg de fleste «eksperter» er også.

Det gjelder alt egentlig jobb, barn, samboer etc

må da være lov å være stressa, lei, sint

har også jobbet i barnehage, den største i min by å heldigvis har jeg ikke samme opplevelse som deg

Anonymkode: e04cd...a12

• Liker 10
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Så nå får ikke slitne småbarnsmødre få lufte sine tanker, følelser og bekymringer og be likesinnede om råd på et kvinneforum fordi da kommer du med den dømmende pekefingeren din og er bezzerwizzer? 

Ta deg en bolle.

Skrevet

Enig i at en del ikke burde ha barn, fordi de ikke er villige til å følge dem opp. De er nok ikke enige i dette selv, de tror de har fått spesielt "vanskelige" barn. 

Samtidig er det utrolig trangsynt det du skriver i starten av innlegget. Man har barn i mange år. Omstendigheter endres, ofte uten at man ønsker det. Man kan miste jobben, bli aleneforelder, partneren får en alvorlig depresjon, man kan få et barn med særlige behov. Listen er lang. 

Selv uten disse, er det lov å være sliten. Selv om barnet er gjennomsnittlig krevende, og du har en normal jobb uten skiftarbeid. Det er lov å kjenne på det, selv om man har valgt å få barnet. Det hjelper ingen ting at du prøver å gi folk dårlig samvittighet. De eneste som faktisk vil kjenne dette som et stikk, er de som faktisk gjør så godt de kan. De som trenger å høre noe av dette, er overhodet ikke mottagelige for å høre. 

Anonymkode: db20f...319

• Liker 14
Skrevet

Og dessuten, står det så dårlig til at foreldrene ikke burde hatt barn er det ikke kg du bør bruke tid på. Har dere ikke barnevern som kan veilede foreldrene? 

Anonymkode: 53e4c...804

• Liker 3
Skrevet

Å jobbe er slitsomt, å trene er slitsomt, å lage middag til 10 venner er slitsomt, rydde etter middagsbesøk er slitsomt, julehandel er slitsomt, hagearbeid er slitsomt, vaske huset er slitsomt, måke snø er slitsomt, barn er slitsomt. Livet er et strev🙄

En må faktiak slite litt, for å få noe igjen. Alt kommer ikke rekenes på ei fjøl!

Anonymkode: d2491...4ce

• Liker 14
Skrevet

Fylla har skylda!

Anonymkode: 85f2f...4fb

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehager er jo forpliktet til å melde omsorgssvikt til BV. Jeg antar at du har gjort det i disse tilfellene?

Anonymkode: 7ff36...e9b

• Liker 4
Skrevet

Men du hadde da mye på hjertet om morran. 

du tror ikke det hadde vært litt merkelig om alle som har er flott familieliv skulle gått inn her kun for å skrive akkurat det? Nei nemlig, her kommer de som er slitne og lei frem. Hjelper ikke at du kommer med pekefingeren da akkurat, for INGEN kan se for seg hvordan familielivet faktisk blir. Man kan planlegge etter beste evne og se for seg hvordan man ønsker at ting skal være, men så er det ikke mye som skal til før alt det er snudd på hodet. Står det så ille til at barna risikerer å bli utsatt for omsorgssvikt så er barnevernet rette instans. 

Anonymkode: cd8b5...71d

• Liker 3
Skrevet

Tenkte dette var litt for tidlig på morgenen, men herregud så rett du har! 

Nå kan det være andre ting som gjør at ting ikke blir som det burde, som vi ikke burde sitte på utsiden å peke finger på. 

Og sier man at "nei, jeg er ikke utslitt. Jeg har ikke behov for avlastning, for jeg liker å være med barna mine" så himler folk med øynene og så er det feil å.. 

Folk som klager på at andre ikke kommer å avlaster, passer ungene flere ganger i uken, får aldri dratt ut med vennene sine, ut med mannen på jevnlig basis.. Altså det er du som har fått barn, ikke alle andre. 

Anonymkode: eddf4...9ac

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnehager er jo forpliktet til å melde omsorgssvikt til BV. Jeg antar at du har gjort det i disse tilfellene?

Anonymkode: 7ff36...e9b

Tviler på at ts i det hele tatt har relevant utdannelse. Oppegående mennesker som virkelig brenner for jobben sin ordlegger seg ikke slik ts gjør om et slikt tema. Det fremstår som dømmende og korttenkt og er bare sytende ord uten hold i noe som helst. Oppgulp. 

For om barehageansatte virkelig sitter å snakker sammen på den måten ts legger frem problemet på så bør vi foreldre med barn i bhg være veldig bekymret.

Anonymkode: 43da3...0d0

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenkte dette var litt for tidlig på morgenen, men herregud så rett du har! 

Nå kan det være andre ting som gjør at ting ikke blir som det burde, som vi ikke burde sitte på utsiden å peke finger på. 

Og sier man at "nei, jeg er ikke utslitt. Jeg har ikke behov for avlastning, for jeg liker å være med barna mine" så himler folk med øynene og så er det feil å.. 

Folk som klager på at andre ikke kommer å avlaster, passer ungene flere ganger i uken, får aldri dratt ut med vennene sine, ut med mannen på jevnlig basis.. Altså det er du som har fått barn, ikke alle andre. 

Fordi at det å hinte til at foreldre skaffer seg litt avlastning fordi de ikke liker å være med barna sine kan være vanvittig sårende for noen. Hvorfor er det nødvendig å stikke nesa i været å si «jeg liker faktisk å være med barna mine jeg» :snurt:

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi at det å hinte til at foreldre skaffer seg litt avlastning fordi de ikke liker å være med barna sine kan være vanvittig sårende for noen. Hvorfor er det nødvendig å stikke nesa i været å si «jeg liker faktisk å være med barna mine jeg» :snurt:

Altså håper ingen sier det sånn rett ut 😂 var ment litt sånn generelt. Vi har blitt spurt av nær familie om hvorfor vi ikke finner på noe gøy iblant, de kan passe. Altså det er jo veldig hyggelig av dem, men da har jeg bare sagt at vi ikke har vurdert det, eller hatt noe behov enda.. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omså man har barn eller ei, kan man bli sliten og utslitt. Det er ikke forbeholdt kun foreldre. 

Det er også umulig å forutse hvordan det er å bli foreldre. 

Anonymkode: cfbee...9a2

• Liker 1
Skrevet

Er du "assistent" og barnløs?

Anonymkode: 41410...c10

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...