Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter jeg ble gravid fikk jeg to røde/rosa væskefylte blemmer/føflekker nedentil. Aner ikke hva det er eller hva jeg skal kalle de😅 Er liksom utposninger på huden på de ytre kjønnsleppene. Den ene har vokst og skaper ubehag.. Og nei, det er ikke en kjønnsykdom. Noen som har vært borti lignende eller som har peiling på hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm, dra til legen? 

Anonymkode: 3681f...aae

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ehm, dra til legen? 

Ja, skal det.. Ville bare spørre her først. Er garantert ikke farlig men veldig ekkelt🙄 Gruer meg litt til å vise meg frem for noen som helst nå..

Skrevet

Klør eller svir det?

Anonymkode: 2ceff...f8c

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klør eller svir det?

Det er ømt og litt vondt når jeg tar på/presser på den. Er liksom et veldig trykk. Slik at jeg har mest lyst til å stikke inn en nål og tømme den😅

Endret av lolady
Skrevet

Utslett pga fuktig klima, pga økt utflod. 

Anonymkode: 93a78...ded

Skrevet

Kanskje betent kjertel?

Ville uansett sjekket med lege for å utelukke andre ting som f.eks herpes. Ser du skriver at det ikke kan være det, men synes å ha hørt at noen ikke får utbrudd før lenge etter de er smittet. Selv om det ikke er så vanlig slik jeg har forstått det. Greit å avkrefte i alle fall😊

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje betent kjertel?

Ville uansett sjekket med lege for å utelukke andre ting som f.eks herpes. Ser du skriver at det ikke kan være det, men synes å ha hørt at noen ikke får utbrudd før lenge etter de er smittet. Selv om det ikke er så vanlig slik jeg har forstått det. Greit å avkrefte i alle fall😊

Herpes er det ikke etter utseende å dømme😅 Da heller jeg nok mer mot mollusker.. Uff får vel bare kvinne meg opp og dra til legen😵 Veldig kjipern om det skulle vært noe seksuelt overførbart iallfall.. Aldri hatt noe og da hadde jeg blitt veldig skuffet hadde det vært noe nå når jeg er gravid🙄

Endret av lolady
Skrevet
2 minutter siden, lolady skrev:

Herpes er det ikke etter utseende å dømme😅 Da heller jeg nok mer mot mollusker.. Uff får vel bare kvinne meg opp og dra til legen😵 Veldig kjipern om det skulle vært noe seksuelt overførbart iallfall.. Aldri jatt noe og da hadde jeg blitt veldig skuffet hadde det vært noe nå når jeg er gravid🙄

Det er nok ikke noe som ikke kan fikses uansett, men er alltid greit å få det sjekket synes jeg😊

Kroppen gjør mye rart når man er gravid😅

Skrevet

Skin tags, Helt ufarlig og vanlig blant gravide. Jeg bandt tanntråd rundt min så satt den av etter 12 timer, men det er ikke anbefalt. Jordmor ville ikke fjerne de før etter fødsel så måtte ta saken i egne hender. 

Anonymkode: 12487...545

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skin tags, Helt ufarlig og vanlig blant gravide. Jeg bandt tanntråd rundt min så satt den av etter 12 timer, men det er ikke anbefalt. Jordmor ville ikke fjerne de før etter fødsel så måtte ta saken i egne hender. 

Slutt å spre feilinformasjon, skin tags er ikke røde og væskefylte! 

• Liker 3
Skrevet

Det passer kanskje ikke helt til beskrivelsen, men jeg har hørt at åreknuter er ganske vanlig å få nedentil når man er gravid. Nevner det selv om det kanskje ikke er det du har.

Anonymkode: b915a...650

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe så feil - kan du ikke bare la være å svare hvis du ikke vet hva du snakker om?

TS- det kan være abscess, evt. utgående fra kjertel (bartholinitt). Gå til legen!

Anonymkode: 2f12c...9f4

• Liker 1
Skrevet
På 24.9.2020 den 1.16, AnonymBruker skrev:

Hei. Var hos legen i går og det var akin tags ja, heldigvis ikke verre😁 Legen fjernet den på eget initiativ. Det var nok rødt rundt den på grunn av at kanten av trusen akkurat fikk over og irriterte den..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...