AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 5åring som er nonverbal og har Autisme er veldig opptatt av tissen sin skal hele tiden ta på den eller ta den fram, er dette en uvanlig atferd burde jeg være bekymret som mor? Barnet kan ikke akkurat fortelle meg om noe skulle ha skjedd i bhg feks. Anonymkode: 22fa3...63b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Er dette en gutt eller jente? Anonymkode: 324d5...b3d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette en gutt eller jente? Anonymkode: 324d5...b3d Gutt Anonymkode: 22fa3...63b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #4 Skrevet 24. september 2020 Helt normalt. De utforsker. Forklar så godt du kan ta dette er privat og gjøres på soverommet eller badet. Anonymkode: 181d3...fd0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 Har sønn med autisme selv, han har også vært veldig opptatt av tissen sin i perioder. Det er jo vanlig for alle gutter, men for barn med autisme blir det gjerne ekstra tydelig fordi de ikke skjønner at dette er ansett som noe privat og derfor gjør det mer usjenert. Det går stort sett over da. Vi har hatt prat med han om at det er lov å leke med tissen sin, men at han kan gjøre det når han er alene på rommet eller i senga, ikke når han er sammen med andre. Vi har prøvd å være mest mulig naturlige og avslappede rundt det slik at det ikke blir noe skambelagt eller voldsomt tabu for han. Anonymkode: a6c2e...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 Veldig normalt uavhengig av autisme eller ei tenker jeg. https://bufdir.no/Foreldrehverdag/Skolebarn/Barn_og_seksualitet/ Anonymkode: 3bf61...6ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå