SoWhat? Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 (endret) Jeg er oppvokst på italiensk mat, og det er ikke det sunneste. Mye pasta og hvitt brød. Men! Hvis en vet hva som er viktigst i å få i seg så hjelper det mye. Det viktigste er egg, løk, kål og tomater. Brukt mye i italiensk mat. Men klart, nye ost også. Som ikke er så sunt. Så salatwr med fisk og kylling er helt safe. Bruk gjerne oliven i salaten. Jeg skjønner ikke hvorfor folk bli overvektige om de følger dette som er så utrolig enkelt! Endret 23. september 2020 av SoWhat?
Rumle Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Har du noen gode oppskrifter å dele? Gjerne ned kål
SoWhat? Skrevet 23. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, Rumle skrev: Har du noen gode oppskrifter å dele? Gjerne ned kål Strimlet kål og tomatbåter og oliven sammen med kylling. Det syns jeg er supergodt. Kokt egg og tomater. Det er snacks for meg 🙂 Og jeg bruker oliven som snacks alene. Jeg er ikke glad i søtsaker faktisk. Bare kake nå og da. Og apropos. Epler er snadder. De du plukker selv helst ❤️ 1
Rumle Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Strimlet kål og tomatbåter og oliven sammen med kylling. Det syns jeg er supergodt. Kokt egg og tomater. Det er snacks for meg 🙂 Og jeg bruker oliven som snacks alene. Jeg er ikke glad i søtsaker faktisk. Bare kake nå og da. Og apropos. Epler er snadder. De du plukker selv helst ❤️ 1
SoWhat? Skrevet 23. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2020 (endret) 1 minutt siden, Rumle skrev: Du kan ta litt rømne til. Det gjør jeg. Hehe Rømme er godt altså. Endret 23. september 2020 av SoWhat? 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 7 minutter siden, SoWhat? said: Jeg skjønner ikke hvorfor folk bli overvektige om de følger dette som er så utrolig enkelt! Svært mange av oss er mye mindre fysisk aktive i dag enn tidligere. Da må man jo enten spise mindre enn man gjorde før i tiden eller ha et annet kosthold enn man hadde før i tiden. I tillegg er det lett å småspise når man sitter i sofaen/godstolen. Anonymkode: b2c9c...9f1 1
Vic Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 7 minutter siden, SoWhat? skrev: Strimlet kål og tomatbåter og oliven sammen med kylling. Det syns jeg er supergodt. Kokt egg og tomater. Det er snacks for meg 🙂 Og jeg bruker oliven som snacks alene. Jeg er ikke glad i søtsaker faktisk. Bare kake nå og da. Og apropos. Epler er snadder. De du plukker selv helst ❤️ Det høres godt ut. Kan man bruke hvilke som helst kål? Stekes?
SoWhat? Skrevet 23. september 2020 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svært mange av oss er mye mindre fysisk aktive i dag enn tidligere. Da må man jo enten spise mindre enn man gjorde før i tiden eller ha et annet kosthold enn man hadde før i tiden. I tillegg er det lett å småspise når man sitter i sofaen/godstolen. Anonymkode: b2c9c...9f1 Ja. Men spis tomater da 🙂 det spiser jeg som snacks. Veldig sunt er det også. Eller alt av grønnsaker. Syns det er godt som bate det. Men jeg vokste ikke opp med søtsaker osv, så ble aldri vant til det. Kun rosiner iblant 🙂 men frukt er jo kjempegod og sunt! Og grønnsaker. Det er helt lovlig å bruke litt rømme til. Endret 23. september 2020 av SoWhat?
SoWhat? Skrevet 23. september 2020 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2020 (endret) 5 minutter siden, Vic skrev: Det høres godt ut. Kan man bruke hvilke som helst kål? Stekes? Stekt kål er noe av det beste jeg vet. Og ja, all kål kan stekes! Endret 23. september 2020 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #10 Skrevet 24. september 2020 Italienere er vanligvis ekstremt stolte over kulturen sin, også mattradisjonene. Er det den norske husmannsånden som har tatt deg? Det finnes ingen usunne matvarer, bare usunne matvaner! Hvis du har mistet selvtilliten av all skremselspropagandaen ("mat skal ikke nytes, å spise mat du liker kommer til å livet av deg!!"), så kan du finne den igjen. Men å være redd for å skille seg ut fra "flokken", eller enda verre, grepet av "renhetsidealet", det er mye vanskeligere å komme ut av. Anonymkode: b0595...1ed 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå