Gå til innhold

Dine beste tips for myke føtter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så innmari tørr og hard hud under føttene, mest på bakre halvdel av foten. Jeg filer når jeg har dusjet og smører i ny og ne når jeg husker på det, men de blir harde igjen med engang. Nå har jeg tenkt til å gjøre en liten innsats, jeg fikk nemlig hull i sokkene mine fordi jeg hadde harde og spisse kanter. Hva gjør dere og hcilke produkter bruker dere? 

Anonymkode: 31ab5...939

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å bruke sånne fotposer fra babyfoot med jevne mellomrom, som får den døde huden til å flasse av. Gjør ikke så mye annet

Anonymkode: 2185f...6df

• Liker 2
Skrevet

Bruk babyfoot fotmaske!!! Den er såå bra!

jeg tar den på ca en gang hver 3 mnd. Det er en sånn sokk som man har på i ca en time. Etter en ukes tid faller all den døde huden av og man sitter igjen med babyføtter. Det finnes også en liten krem fra samme merke som er god. Kan kjøpes på all sånn skjønnhetsbutikker type Vita eller på blivakker.no

Skrevet (endret)

File i dusjen og så bruke o'keeffes fotkrem før sengetid. Det funker veldig bra. 

Endret av myMa
Skrevet

Bestill time hos fotterapeut som kan beskjære huden riktig. Du vil også få råd og veiledning. 
Så må du smøre føttene hver kveld, og vedlikeholde med fotterapi jevnlig.

• Liker 2
Skrevet

Ja, kanskje en time hos fotterapeut er riktig sted å begynne. Så kan jeg ta det derfra og kanskje få normale føtter og starte med blanke ark. 

Anonymkode: 31ab5...939

Skrevet

For meg funket det å begynne å smøre hver eneste kveld med o’keefes. Har ikke måttet file på over et år!

Anonymkode: ff54a...6a6

Skrevet

Callus peel 

Anonymkode: db58c...463

Skrevet

Fjernet hard hud med skalpell/høvel, filer og smører jevnlig.

Anonymkode: 93062...4da

Skrevet

Har fått tipset om å bruke en syre (har en Pixi Glow Tonic jeg ikke kan bruke i ansiktet lenger) og så en krem med f.eks urea i. Nadine Baggot nevnte Flexitol heel balm eller foot cream, men jeg tenkte å bruke håndkremen min enn så lenge tror jeg. File, syre, smøre inn, bomullssokker når det har trukket inn.

Skrevet

Vaselin med 10 % salicylsyre. Fås på apoteket. Smør føttene annenhver dag til du synes huden er myk nok, deretter to ganger i uka. Har psoriasis på fotsålene, og dette er det eneste som hjelper på å holde huden myk sånn at jeg unngår sprekker, sår, og infeksjoner.

Anonymkode: 13782...1a9

• Liker 1
Skrevet

Filer direkte på tørr hud, gjør dette 2 ganger i uka, ellers så smører jeg med pattesalve hver dag, filer og stusser negler slik de alltid er rette(firkantet form)passer på og ca 3 mm lengde på negler.

Har på denne måten alltid hatt friske sunne føtter og får ofte kompliment for dem😊

Skrevet
På 23.9.2020 den 22.39, AnonymBrukern skrev:

Bruk babyfoot fotmaske!!! Den er såå bra!

jeg tar den på ca en gang hver 3 mnd. Det er en sånn sokk som man har på i ca en time. Etter en ukes tid faller all den døde huden av og man sitter igjen med babyføtter. Det finnes også en liten krem fra samme merke som er god. Kan kjøpes på all sånn skjønnhetsbutikker type Vita eller på blivakker.no

Pro tip: De har tilsvarende på Normal, til en sjettedel av prisen. Funker like bra som Baby Foot.

Anonymkode: 3c43c...965

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pro tip: De har tilsvarende på Normal, til en sjettedel av prisen. Funker like bra som Baby Foot.

Hva heter merket?

Anonymkode: 33de3...82f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter merket?

Tror de på normal heter pure and care

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter merket?

Pure and care, ja :) Kommer i en hvit og blå pakke mener jeg, tror de pleier å henge med ansiktsmaskene (ligner på sheet masks)!

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2020 den 21.55):

Filer huden etter en god dusj ukentlig! Og smører inn føttene med denne drøye kremen etter hver dusj! Den er ordentlig fet og fungerer til alle tørre kroppsdeler (føtter, hender, albu mm). Anbefales!

https://www.nuskin.com/content/nuskin/no_NO/products/product.97101220.html 

Anonymkode: d3cb8...389

pyramid scheme🤢

Anonymkode: 0b661...2ea

• Liker 3
Skrevet

Bytter på å bruke fotkremen fra cerave og den fra Scholl for sprukne hæler. Syns den er bedre enn den for hard hud. Filer hver gang jeg dusjer og tar fotbad ca en gang i uken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...