Gå til innhold

optimistisk med coronafri sommer 2021?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for optimistisk å håpe på en coronafri sommer til neste år? At coronapandemien globalt har opphørt eller en vaksine har reddet situasjonen. Det ble snakket tidligere i år om at reise til utlandet kunne skje i starten av 2021. Men så åpnet regjeringen for det lenge før, noe som førte til en større bølge. Jeg vil selvsagt ikke reise før pandemien er over om så regjeringen åpner for det, men er det for optimistisk å håpe at innen juni 2021 er dette over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er realistisk. Jeg er sikker på vi har flere store vaksiner klare til jul og innen våren er nok produksjonen skalert såpass kraftig opp at verden begynner å slå tilbake igjen.

• Liker 1
Skrevet

Med tanke på hvor fort de åpnet grensene nå i sommer, blir det helt sikkert fulle fly ut av landet og reising.

min plan er å ta rolig Norges ferie neste sommer. De reiselystne har vel blitt lei av eget hjemland innen den tid og da slipper man vel timesvis med fergekøer fordi alle skal på tur!

Skrevet

Coronafri neppe... corona er kommet for å bli. Men fri for coronatiltak er mer realistisk

• Liker 6
Skrevet

Tviler litt på. Dette er en virusgruppe man har forsøkt å finne vaksiner for å flere tiår, og selv om forskningen er trappet opp ville jeg vært nølende med være for optimistisk. Det er godt mulig dette viruset faktisk er kommet for å bli, på linje med de andre koronavirusene vi allerede har. Samtidig er det ikke utenkelig at vi får se det i en mildere fom, samtidig som befolkningen blir mer motstandsdyktig.

På den annen side er det grenser for hvor lenge samfunnet tåler en nedstengning. Regner absolutt det vil bli mulig å reise neste år.

• Liker 1
Skrevet

Er det virkelig noen som har trodd på at dette er over innen neste år..? Ting er hvertfalll ikke som normalt igjen til sommeren..

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, rosemarin skrev:

Er det virkelig noen som har trodd på at dette er over innen neste år..? Ting er hvertfalll ikke som normalt igjen til sommeren..

Tipper det vil være delvis normalisert. AV den enkle grunn at tiltakene - selv om de er relativt milde i Norge kontra andre steder - er svært skadelige over tid.

Man kan nok ikke nødvendigvis reise fritt i hele verden til sommeren, men vil tro at EU har noen felles regler innen sommeren slik at man kan reise mer fritt innen Europa.

Coronafritt vil det nok neppe bli. Man har vel egentlig bare klart å kvitte seg med koppervirus. Alle andre smittsomme virus man har hatt eksisterer i en eller annen form. 

• Liker 6
Skrevet

Vi har fortsatt svartedauden på jordkloden så antar at viruset er kommet for å bli men en eventuell vaksine kan gi økt beskyttelse mot det.

• Liker 1
Skrevet

Viruset er neppe borte, men det er lov å håpe på at man kanskje har fått godkjent en vaksine innen den tid. Ellers tror jeg tiltakene trappes ned uansett. Det er begrenset hvor lenge man kan holde på med det uansett.

• Liker 2
Skrevet

Tviler sterkt. Det er mulig en vaksine er klar til da, men jeg tviler på at de får rullet ut vaksinen raskt nok til hele Europa (verden) til at vi kan reise som vanlig neste sommer. 
Selv håper jeg på sommeren 2022, men jeg er ikke overbevist. 

Skrevet

Neste sommer vil det være mulig å reise å få koronaviruset i hvilket land du vil. Så er det bare å skynde seg hjemover før regjeringen finner på en ny farge for landet. 

Selv om en 100 % effektiv vaksine er klar før nyttår må over hundre vaksineres i sekundet. Hvert eneste sekund, dag og natt, bare for å rekke å vaksinere Europa før sommeren. 

Nå trenger ikke alle vaksine, men likevel. Logistikken med å få vaksiner produsert og ikke minst satt er omfattende og vil ta tid. 

Så jeg satser på hytta neste sommer og. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, stan skrev:

Neste sommer vil det være mulig å reise å få koronaviruset i hvilket land du vil. Så er det bare å skynde seg hjemover før regjeringen finner på en ny farge for landet. 

Selv om en 100 % effektiv vaksine er klar før nyttår må over hundre vaksineres i sekundet. Hvert eneste sekund, dag og natt, bare for å rekke å vaksinere Europa før sommeren. 

Nå trenger ikke alle vaksine, men likevel. Logistikken med å få vaksiner produsert og ikke minst satt er omfattende og vil ta tid. 

Så jeg satser på hytta neste sommer og. 

Så heldig du er som har hytte. Litt verre med oss som verken har hytte eller båt eller familie i Norge. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

Så heldig du er som har hytte. Litt verre med oss som verken har hytte eller båt eller familie i Norge. 

Ja, jeg vet. Det er utrolig fint å ha. Men vi har også familie i utlandet som vi ikke regner med å få treffe på et par år. 

Heldigvis er det mulig å holde en viss kontakt via Internett, men også det fader dessverre sakte ut. 

Skrevet
Akkurat nå, stan skrev:

Ja, jeg vet. Det er utrolig fint å ha. Men vi har også familie i utlandet som vi ikke regner med å få treffe på et par år. 

Heldigvis er det mulig å holde en viss kontakt via Internett, men også det fader dessverre sakte ut. 

Men du har noe familie og venner i Norge? Både jeg og samboer er utenlandske, og vi har ingen familie eller venner i Norge. 

Skrevet

Håper på vaksine,  så jeg får en sommer med langt mer sol enn jeg gjorde i år.

• Liker 2
Skrevet

Svææært urealistisk. Se i historiebøkene. Dette vil vare i en to-tre år. 
Dere får bare spare penger til knallreise om noen år. Vaksiner tar årevis å utvikle. Selv om de jobber på spreng nå, så tar det likevel år.

Skrevet
5 timer siden, Example skrev:

Viruset er neppe borte, men det er lov å håpe på at man kanskje har fått godkjent en vaksine innen den tid. Ellers tror jeg tiltakene trappes ned uansett. Det er begrenset hvor lenge man kan holde på med det uansett.

Nei, det er ikke begrenset hvor lenge man kan holde på med tiltak. De vil vare så lenge pandemien herjer, og historisk sett så er det en 2-4 års tid på det beste.

Skrevet
23 timer siden, Roseh skrev:

Er det for optimistisk å håpe på en coronafri sommer til neste år?

Ja, det tror jeg det er. Hvordan tenker du? Det tar vanligvis inntil 10 år utvikle en vaksine og så skal den produseres og distribueres... 

Skrevet
9 timer siden, Hudpleier skrev:

Nei, det er ikke begrenset hvor lenge man kan holde på med tiltak. De vil vare så lenge pandemien herjer, og historisk sett så er det en 2-4 års tid på det beste.

Tiltakene krever legitimitet i befolkningen og at de følges av folk. I mars var nok en del av tiltakene direkte lovstridige, men ble aldri utfordret rettslig. 

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, Hudpleier skrev:

Kommer an på hva slags tiltak. Skal man holde på som nå i Norge og Europa er det egentlig ingen vits å tenke på gjenåpning, for det vil ikke være noe igjen av den vestlige levemåten. Krigene som kommer til å følge av ressursmangel kommer også til å bli forferdelige. 

• Liker 1
  • Opprett ny...