Gå til innhold

Beste råd for å takle jobbintervju situasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er flink i jobben min, alle jeg jobber sammen med meg er utrolig fornøyd med meg.
Men for å avansere videre må jeg skifte beite litt.
Søker jobb, blir alltid innkalt til intervju, men så blir det med det.
Jeg føler selv at når jeg kommer inn på intervjuet blir jeg en redd liten unge og klarer ikke å få ut alt jeg kan.

Har dere noen råd?

Anonymkode: 7fd15...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror på "fake it till you make it"-fremgangsmåten. Jeg greier, i den lille timen jobbintervjuet varer, å "spille" en med veldig god selvtillit. Jeg har fått nesten alle jobbene jeg har søkt på i mitt liv. Arbeidsgivere liker folk med selvtillit, og har fått mye skryt på grunn av sånne ting. Jeg ble en gang spurt av en mann på intervju om jeg var god på tekniske ting ift. data. Jeg sa at jeg var veldig god på det. Han sa at det var så forfriskende å høre en dame si det, for det pleide de aldri å gjøre. Tror kvinner av og til undervurderer seg selv. Jeg har også ei venninne som har søkt på jobber nå i ti år, kommer til intervju, men ikke videre. Hun blir også veldig usikker i slike situasjoner, og jeg tror det stopper henne fra å få en bedre jobb.

Anbefaler også å øve på intervjusituasjonen. Skriv ned spørsmål du kan få, og skriv svar til det. Og så øver du, for da er du bedre forberedt. Å ha svarene klare er kjempesmart, da virker du som en som kan tenke fort, eventuelt som en som er godt forberedt.

Lykke til med videre jobbsøking :)

Anonymkode: 53c12...80b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...