AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Hei. Jeg er utrolig babysyk og vil ha barn. Men jeg er 21 år og student på første år, og får ekstrastipend (så jeg kan ikke ha jobb og har ikke rett til foreldrepenger). Jeg har akkurat kjøpt rekkehus med samboer som er like gammel som meg og har god lønn, 500.000+, så da tror jeg ikke jeg har rett til 100% foreldrestipend om det heter det, så pga hans inntekt blir det mer lån på meg. Så det jeg lurer på, er det noen som har fått barn som student som vil dele erfaringer? Er det for tidlig? Har så veldig lyst men føler ikke det er lagt til rette for det, og frister ikke å vente til jeg er 25 når typ "alt er på plass" nå. Anonymkode: 399d6...33d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Vent! Anonymkode: 01908...caa 2
englove Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg ble gravid med mitt første barn på høsten i 1. studieår. Da var termin om sommeren, som gjorde at jeg klarte å fullføre alle praksiser og eksamener. Det gjorde ting en del enklere. Økonomisk sett så klarte vi oss helt fint. Mannen min jobbet deltid (60%) og jeg var som sagt student og jobbet det jeg klarte. Jeg jobbet nok til at jeg fikk foreldrepenger, pluss at jeg fikk foreldrestipend fra Lånekassen. Jeg synes det var helt perfekt tid å få baby på, siden jeg fikk et helt år med permisjon fra skolen og jobbet kun det jeg hadde lyst (og behov) til. Nå har jeg 100% jobb, kjøpt hus og har ting mer på plass sånn sett, men jeg synes alt var enklere som student.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Er vel ganske bra ordninger men ville ventet til siste året 😁 vet om flere som har meldt seg på studier når de venter barn for å få masse ekstra cash Anonymkode: 27021...988
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå