tussi84 Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Har googlet litt men synes det er litt forskjellig hva jeg bør ha med og ikke. Noen steder står det at jeg bør ha med feks egne truser med god plass til bleier og bind, mens andre steder så er det ikke nødvendig da det står at truser får man på sykehuset så lenge man er der. Jeg har foreløbig pakket kun: - 4 par sokker - en mørk jogge bukse (tenkte å ha en bukse til) - krem for såre bryst vorter - amme innlegg - skift til baby for noen dager, inkl bodyer, strømpebukser, et par bukser, samt fleece drakt og lue til hjemreise. - lese stoff Skal pakke: - 2 amme bh - 1 pysj - 2 amme topper eller 3 - shampoo og balsam - lader til mobil tlf - sandaler til å ha inne på sykehuset - toalett saker (sistnevnte pakker jeg ned dagen jeg må dra) - truser om jeg må men hvor mange? ... Hva mer trenger jeg og baby? Må jeg ha med engangs vaske kluter feks eller feks sink salve og sånn hvis baby får utslett? Hva med flasker og smokker? Målet mitt er selvfølgelig å amme, men jeg vet ikke om jeg produserer nok melk. (Moren min gjorde det ikke). Hva med gulpe kluter? Er førstegangsfødene så er litt blank her.. så kan noen hjelpe meg?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Jeg har pakket ganske likt som du skriver opp her, men du må nesten pakke ut i fra hva sykehuset ditt tilbyr. Jeg vet hva jeg får og ikke får og har derfor pakket ut i fra det. Jeg pakker ut i fra at vi blir der i maks 3 dager, skulle det oppstå noe slik at vi må være lengre så får vi alltids noen til å levere oss ting og tang. Til baby: - 2 skift med klær + hentesettet til hjemreise. - ullpledd (ikke nødvendig men kun fordi jeg ønsker det) - smokker (ikke anbefalt men også eget ønske) - bilstol Til meg: - 3 truseskift, mest sannsynlig blir jeg å bruke nettingtrusene der men hvis jeg skulle hate dem så har jeg egne. - 2 ammebh - ammeinnlegg, blir sikkert ikke brukt men greit om produksjonen skyter til værs. - 2 bukser - 3 topper - 3 par sokker - toalettsaker jeg bruker til vanlig, + til dusjing og rosa pakke bind tilfelle jeg skulle være så heldig å ikke trenge de svære som brukes på barsel. (de har ikke mindre der hvor jeg skal føde). - Utstyr til såre brystvorter - Sandaler (som også tåler å være med i dusjen) Sånn ellers har jeg med mobillader, kortstokk, sjokolade/annet godt, et par barer som metter kjapt og skal kjøpe en form for energidrikke da jeg har hørt at det er lurt med rask energipåfylling. Trooor kanskje jeg slenger med en stor Tskjorte også, da jeg var innlagt i uke 33 fikk jeg ikke igjen nattskjorta i Str L på barsel og nå er jeg enda større.. Anonymkode: 489c0...833
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Trenger man egentlig noe særlig? De fleste reiser jo uansett hjem samme dag som de har født. Anonymkode: f723d...ab1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trenger man egentlig noe særlig? De fleste reiser jo uansett hjem samme dag som de har født. Anonymkode: f723d...ab1 Nei, de fleste gjør jo ikke det... Anonymkode: 6bae7...831 11
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 Kan legge til at vaskekluter, bleier, tøybleier/gulpekluter, pledd osv får du som regel på barsel. Samme med klær, men det er utvaskede skjorter, bleiebukse og ei lue som aldri sitter som den skal. Det glemte jeg å skrive på, har så klart med ei bomullslue i tillegg til den i hentesettet. Flaske får du låne der om det skulle vise seg å være umulig for deg å amme, du må bare sørge for å kjøpe flasker på vei hjem eller ha flasker hjemme til du kommer hjem. Anonymkode: 489c0...833
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de fleste gjør jo ikke det... Anonymkode: 6bae7...831 Ok, men synes stadig vekk jeg leser her inne om folk som ikke kan komme seg fort nok hjem. Anonymkode: f723d...ab1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Er morgenkåpe nødvendig? Leser mye forskjellige meninger, og det er jo sånt som tar en del plass... (ikke ts, men pakker fødebag for tida jeg og 😅) Anonymkode: 765df...07a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 42 minutter siden, tussi84 skrev: Har googlet litt men synes det er litt forskjellig hva jeg bør ha med og ikke. Noen steder står det at jeg bør ha med feks egne truser med god plass til bleier og bind, mens andre steder så er det ikke nødvendig da det står at truser får man på sykehuset så lenge man er der. Jeg har foreløbig pakket kun: - 4 par sokker - en mørk joggebukse (tenkte å ha en bukse til) - krem for såre brystvorter - ammeinnlegg - skift til baby for noen dager, inkl bodyer, strømpebukser, et par bukser, samt fleecedrakt og lue til hjemreise. - lesestoff Skal pakke: - 2 amme-bh - 1 pysj - 2 ammetopper eller 3 - shampoo og balsam - lader til mobil tlf - sandaler til å ha inne på sykehuset - toalettsaker (sistnevnte pakker jeg ned dagen jeg må dra) - truser om jeg må men hvor mange? ... Hva mer trenger jeg og baby? Må jeg ha med engangs vaske kluter feks eller feks sink salve og sånn hvis baby får utslett? Hva med flasker og smokker? Målet mitt er selvfølgelig å amme, men jeg vet ikke om jeg produserer nok melk. (Moren min gjorde det ikke). Hva med gulpe kluter? Er førstegangsfødene så er litt blank her.. så kan noen hjelpe meg? Øynene mine blør. Anonymkode: 49698...9ab 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 Kjøp multi mam. Ha med 2 pakker, klipp de i to. Bruk mellom hver amming FØR du blir sår. De gjør UNDERVERKER. Kremene gjør ingenting.. ta meg på ordet, det reddet mine såre brystvorter. Anonymkode: e5c40...e18
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øynene mine blør. Anonymkode: 49698...9ab Hæ? Anonymkode: 6bae7...831 1
myMa Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 Det jeg fikk bruk for var: Klær: Joggebukser og singletter, en lang cardigan, store truser, ammebh og sokker. Sandaler i plast (obs mange får hovne ben. Kjøp noen som kan justeres). Andre ting: toalettsaker, godteri, nøtter e.l. Mobil og lader, instax kamera, vannflaske, fødselspapirer. Jeg hadde også med nettbrett og lesestoff (skulle settes igang så visste det ble mye venting) Til baby: 1-2 pysjer (om du vil bruke eget) og hentesett. Smokker. Alt annet får du. Ta med bilstol på hjemreisedagen Ting jeg hadde med som jeg ikke fikk bruk for: morgenkåpe, brystvortekrem (fikk på sykehuset). Ammeinnlegg. Det var det jeg kom på i farta.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 Hørt at Leppomade er lurt å ta med pga tørr luft, og eget mykt toalettpapir. Hørt flere klage på toalettpapir som ikke er godt å bruke etter en fødsel. Anonymkode: 9cfc2...691
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øynene mine blør. Anonymkode: 49698...9ab ??? Anonymkode: 9f4ba...b61 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Anonymkode: 6bae7...831 Så mye særskrivingsfeil, grusomt å lese. Anonymkode: 49698...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #15 Skrevet 23. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mye særskrivingsfeil, grusomt å lese. Anonymkode: 49698...9ab Nå er ikke jeg norsklærer, men hva var feil med de ordene du uthevet?? Anonymkode: 6bae7...831
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #16 Skrevet 23. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mye særskrivingsfeil, grusomt å lese. Anonymkode: 49698...9ab Så nå at du hadde rettet det selv 😅 Anonymkode: 6bae7...831 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 Jeg pakket ned alt fra sandaler, dopapir og føner (fikk tips om å føne tissen tørr etter dobesøk 😂) til egne håndklær og x antall babyklær i str 50 og 56. Jeg var der i 4 netter og det som er bortkastet å pakke er: - dopapir/føner (jeg hadde kateter frem til jeg dro hjem). - Håndklær (greit å slippe å ta med blodige håndklær hjem) - sandaler (brukte de i ca 5 minutter. Viste seg jeg ga raskt faen i sykehusbakterier 🙈) Skulle jeg ha pakket på nytt: - ett par truser til hjemreisen (bør ha nettingtruser til de store bindene) - 1 stk. joggebukse, amme singlet, genser, sokker til hjemreisen. - hentesett (du får låne babyklær der), evt. én body. - toalettsaker (tannkost, børste, shampoo/balsam) - krem til såre brystvorter - kaaaanskje ekstra par klær hvis dere orker besøk på barsel. - mobillader Jeg var i såpass dårlig form at tannkosten ble kun brukt rett før hjemreise, og jeg gikk kun rundt i sykehusskjorte og nettingtruse. Jeg hadde ikke energi til å finne frem ting fra baggen, men hadde formen vært bedre hadde jeg nok fått bruk for mer av det jeg hadde med i baggen. Anonymkode: 21dfc...cb3
AnonymBrukern Skrevet 23. september 2020 #18 Skrevet 23. september 2020 Jeg ser ofte på sånne videoer på youtube. Whats in my hospital bag!!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #19 Skrevet 23. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Trenger man egentlig noe særlig? De fleste reiser jo uansett hjem samme dag som de har født. Anonymkode: f723d...ab1 Jeg kjenner bare 1 som har reist hjem samme dag de siste 5 årene Anonymkode: baf61...85b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #20 Skrevet 23. september 2020 behagelige klær (men du får sånn sykehus skjorte som er veldig grei å bruke, men greit å ha joggebukser med) Slippers til å ha i dusjen, mine var alt for små da jeg kjøpte min vanlige str og var superhoven i bena 😅 mobillader antrekk til baby til å reise hjem i, hadde med flere klær også men han var mest i bleien innpakket i teppe eller inntil meg. amme bh og ammeinnlegg Toalettsaker man får nettingtruser og bind på sykehuset etter man har født, jeg endte opp med å kaste min egen truse da den ble så tilgriset. Dopapir trenger du ikke ha med, det de har er helt fint og er uansett sånn hånddusj det er godt å vaske seg med ved toalettbesøk da det blir en del blod av renselsen. Morgenkåpe syns jeg heller ikke man trenger, du trenger hvertfall ikke gå til innkjøp av det for anledningen. Alt for å stelle baby har de der. Less is more, du trenger ikke masse greier. Vises det seg at der er noe du MÅ ha kan vel mannen komme med det. Anonymkode: 86e0a...1ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå