Gå til innhold

skolebarn som viser frem underlivet til hverandre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Datteren min kom hjem fra skolen i dag og fortalte at en gutt på samme trinn (2. trinn) hadde vist frem tissen (og vist hva den kunne gjøre) til henne og en venninne på jentedoen. Han hadde også spurt om de ville ta på den, noe de sa nei til. 

Så er spørsmålet om dette burde tas opp med læreren? Jeg vet jo at barn er veldig nysgjerrige på kropp, og at det gjerne er utforskning og lek knyttet til dette. Men er dette uskyldig utforskning, og noe man skal la passere når det skjer i skoletid?

Anonymkode: 2bd2a...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville definitivt tatt det opp. Dette er ikke greit. Dette kroppsnaturlighetstullet har gått for langt. 

Anonymkode: 8660c...7b9

• Liker 5
Skrevet

Det er veldig vanlig at barn utforsker kroppen og gjerne viser frem i den alderen. Jeg jobber med barn i den alderen på skolen, og noen er mer opptatte av det enn andre. Anbefaler deg til å ta dette opp med læreren.

Anonymkode: aad13...8b4

Skrevet

Virker mer vanlig for barnehagen og uvanlig for andreklasse.

Jeg sier jo ikke at dette skjer her, men jeg ble seksuelt misbrukt av en jevnaldrende gutt da jeg var veldig liten, og jeg selv om det ble tatt hardt i, så har det preget meg og jeg skulle virkelig ønske det aldri hadde skjedd. Ønsker han død til dagen i dag. Håper du tar det opp med læreren.

Anonymkode: 1cd23...f98

• Liker 4
Skrevet

Noe lignende skjedde her. Læreren fikk beskjed og tok tak i det med en gang. Pratet om kropp, seksualitet og grenser. Det er ikke helt uvanlig at det skjer

Anonymkode: c72f7...c86

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker mer vanlig for barnehagen og uvanlig for andreklasse.

Jeg sier jo ikke at dette skjer her, men jeg ble seksuelt misbrukt av en jevnaldrende gutt da jeg var veldig liten, og jeg selv om det ble tatt hardt i, så har det preget meg og jeg skulle virkelig ønske det aldri hadde skjedd. Ønsker han død til dagen i dag. Håper du tar det opp med læreren.

Anonymkode: 1cd23...f98

Ja, det var min første tanke også. Vi formulerer en melding til læreren nå!

TS

• Liker 4
Skrevet

Ville tatt det opp med læreren evt foreldrene. Ikke fordi jeg tror det er unaturlig - som andre har nevnt er mange barn nysgjerrige på sånt og mener ikke noe vondt med det. Men gutten må lære at man ikke oppfører seg sånn.

Anonymkode: b9fc4...190

• Liker 2
Skrevet

Ta det opp med læreren. Kanskje lærer kan ta en samtale i klassen om hva som er greit og ikke ☺️ Selv om det er helt normalt 

Anonymkode: 57a8d...381

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med læreren. Kanskje lærer kan ta en samtale i klassen om hva som er greit og ikke ☺️ Selv om det er helt normalt 

Anonymkode: 57a8d...381

Nei det er ikke normalt å be andre ta på tissen sin. Denne gutten mangler sperrer og har muligens blitt utsatt for grenseoverskridende adferd selv.

Anonymkode: 5412a...5e5

• Liker 5
Skrevet

Husker vi var en gjeng som sto og viste frem rumpa til hverandre da jeg var lita. Husker også, på en bursdag på barneskolen, at en gutt dro frem tissen i et kott (hvor jeg, en annen jente og to gutter var). Vi hylte (guttene også), men ingen var redde eller ukomfortabel. Vi hylte og reagerte på samme måte som vi ville gjort om han spiste et insekt eller gjorde noe annet ekkelt. Tok ingen skade av det. 

Siden det hendte på skolen, så kan du jo gi beskjed til de, men jeg ville ikke reagert så alt for sterkt på dette. Bare si ifra til datteren din at hun aldri trenger å gjøre noe hun ikke vil

Anonymkode: 5ab07...8c2

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker vi var en gjeng som sto og viste frem rumpa til hverandre da jeg var lita. Husker også, på en bursdag på barneskolen, at en gutt dro frem tissen i et kott (hvor jeg, en annen jente og to gutter var). Vi hylte (guttene også), men ingen var redde eller ukomfortabel. Vi hylte og reagerte på samme måte som vi ville gjort om han spiste et insekt eller gjorde noe annet ekkelt. Tok ingen skade av det. 

Siden det hendte på skolen, så kan du jo gi beskjed til de, men jeg ville ikke reagert så alt for sterkt på dette. Bare si ifra til datteren din at hun aldri trenger å gjøre noe hun ikke vil

Anonymkode: 5ab07...8c2

Ja, vi benyttet anledningen til å snakke om grenser og kropp, selv om det er noe vi har snakket veldig mye om før.

Vi har iallfall sagt i fra til læreren nå, så får vi se hva som skjer videre!

TS

• Liker 3
Skrevet

Det der kan skje, 2. Klassinger er veldig forskjellige. Kombinasjonen fascinert av underliv og manglende sperrer er ikke uvanlig på det nivået. 
Her bør læreren på banen, den lille ekshibisjonisten trenger å lære at vi ikke viser tissen til folk. Hadde jeg vært forelder hadde jeg satt pris på å få beskjed slik at jeg kunne jobbe med grenser hjemme. Men da helst via læreren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...