AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Jeg står ved et veivalg. Fikk barn nr 1 uplanlagt da jeg var 19. Er nå i starten av tjueårene. Jeg elsker å være mamma, men jeg liker også livet mitt ellers. Babytiden er over, og barnet prater/forstår mye og er blitt "lett" å forholde seg til. Jeg har fått smaken på å være friere, og ung igjen. Jeg er nå veldig usikker på om vi skal gå for nr 2 nå, slik at jeg blir "ferdig" med babytiden + at barnet mitt for et jevnaldrende søsken, eller skal jeg ta en pust i bakken, og vente i et par år. Jeg forstår at det er helt absurd, men jeg føler at jeg blir en litt "gammel" mamma hvis jeg venter til jeg er 24-25-26 med nr 2... Har forresten giftet meg med barnefar, vi har det fint sammen og vi ønsker flere barn på sikt. Vi er bare usikre på når. Han er i jobb, jeg studerer. Anonymkode: 717ca...13e 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg står ved et veivalg. Fikk barn nr 1 uplanlagt da jeg var 19. Er nå i starten av tjueårene. Jeg elsker å være mamma, men jeg liker også livet mitt ellers. Babytiden er over, og barnet prater/forstår mye og er blitt "lett" å forholde seg til. Jeg har fått smaken på å være friere, og ung igjen. Jeg er nå veldig usikker på om vi skal gå for nr 2 nå, slik at jeg blir "ferdig" med babytiden + at barnet mitt for et jevnaldrende søsken, eller skal jeg ta en pust i bakken, og vente i et par år. Jeg forstår at det er helt absurd, men jeg føler at jeg blir en litt "gammel" mamma hvis jeg venter til jeg er 24-25-26 med nr 2... Har forresten giftet meg med barnefar, vi har det fint sammen og vi ønsker flere barn på sikt. Vi er bare usikre på når. Han er i jobb, jeg studerer. Anonymkode: 717ca...13e Jeg hadde skjønt deg om du var i slutten av 20årene og skulle til å bekke 30. Men "gammel" mamma når du er i 20årene? Gi deg da. Det er i 20årene mange par velger stifte familie å utvide familien. Så er de ferdig til de bekker 30 årene. Anonymkode: e4c9d...243 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Så heldig du er. Som har fått mann og barn mens du er ung og sterk.. Hadde jeg vært ung i dag så skulle jeg giftet meg tidlig i livet og fått barn mens jeg var ung. Det er mye bedre enn å hoppe fra mann til mann. Og ikke ha noe barn når en er 40 og kommer i panikk alderen. Anonymkode: d935c...175 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 Gjennomsnittsalderen for førstefødende kvinner er over 30 år, så, nei, du er ikke gammel om du får nr 2 når du er 24. Anonymkode: a4e53...be9 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjennomsnittsalderen for førstefødende kvinner er over 30 år, så, nei, du er ikke gammel om du får nr 2 når du er 24. Anonymkode: a4e53...be9 Hun var 19 når hun fikk første, mulig hun da synes at 24, 25 og 26 er gammelt. Anonymkode: 89386...261 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 En 24 åring vil aldri være gammel, og særlig ikke en gammel mor. Jeg syntes det var greit å få unnagjort babytida, og kjenner at jeg aldri, aldri, aaaaaldri vil tilbake dit. Yngste er fem nå, og ALDRI kom det kommet flere barn. Aldri! Nå har jeg skreket aldri så mange ganger inni meg at ordet hørtes helt rart ut. Men jeg vil aldri starte på nytt. Om dette var til hjelp, tror jeg ikke, men var godt å få ut. Anonymkode: 548a9...2be 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Wow. Da er jo jeg dritgammel mamma siden jeg fikk første nå i sommer og jeg er 32. 😬 Anonymkode: 25684...c67 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 Å herregud...... Anonymkode: 30ee2...0e6 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow. Da er jo jeg dritgammel mamma siden jeg fikk første nå i sommer og jeg er 32. 😬 Anonymkode: 25684...c67 Absolutt ikke dritgammel, men du er heller ikke en ung mor. Anonymkode: 89386...261 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 Jeg var den første i venneflokken som fikk barn. Jeg var 26 👵 Anonymkode: e030b...544
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 Gjør akkurat det som føles rett for deg ❤️ fikk mine to første da jeg var 23 og 26, er nå 38 og venter tidenes attpåklatt! Aldri gledet meg mer enn nå tror jeg:) trippel lykke og evig takknemlig! Anonymkode: 4a179...ba3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 Naturlig at du føler det slik siden du fikk barn så tidlig. Gjør det som føles rett for deg! personlig fikk jeg førstemann som 26 åring, og skal bare ha han. One and done! Hører alt for ofte om familie kaoset med flere barn og mangelen på egen lykke. Anonymkode: d6cba...a88 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke dritgammel, men du er heller ikke en ung mor. Anonymkode: 89386...261 Er det et mål å være en ung mor? Altså, jeg er 24 og jeg kommer i alle fall ikke til å få barn før om minimum 2 år, og jeg er så ufattelig glad for at jeg har fått tatt utdanning, reist og gjort ekstremt mye som man ikke får gjort når man har små barn. Anonymkode: d8c9d...fab 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 Hvis du er gift med barnefar og vil ha en til, så hadde jeg kanskje bare kjørt på. Det er jo ikke som om du skal leve singellivet eller flytte utenlands eller gjøre disse tingene som mange assosierer med "ung og fri". Anonymkode: b91e2...b33 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #15 Skrevet 23. september 2020 Jeg hadde gått for tette barn, nå mens du er ung og sprek 😁👍🏻 Du får både i pose pg sekk, når du er 35-40 og på livets høyde kan du prioritere deg selv helt og fullt 👍🏻 Anonymkode: 5509a...edd 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #16 Skrevet 23. september 2020 Jeg ville kjørt på! Så deilig å være ferdig med baby tiden og letter kunne finne på ting uten å bli låst av en baby som skal sove/spise osv og som har helt andre behov enn resten av familien. Anonymkode: 7fad5...88c 2
Lykkeligliten Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 Jeg ville valgt å fått en til nå hvis jeg hadde hvert i din situasjon. Jeg er 25 år og har et barn på 4 år. Hadde ønsket å få barn tett men her røyk forholdet. Har nå hatt en samboer i en god stund å prøver på nummer to. Klaffer det ikke innen dette året er over tenker jeg å legge babyplanene på hylla. Barnet mitt er så selvstendig nå og jeg stortrives som mamma, jeg syntes det er en herlig tid fordi jeg kan finne på så masse med barnet mitt. Grunnen til at jeg vurderer å vente om det ikke klaffer snart er fordi aldersforskjellen allerede blir stor. Skal den bli enda større ønsker jeg å nyte tiden med et selvstendig barn, uten at interessene er helt ulike og behovene er helt forskjellige så kan jeg heller vente noen år. Mange får barn i midten av tjue årene, gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende er 29 eller 30 år. Så 24-26 år er absolutt ikke gammelt. Har dere økonomien til det ville jeg prøvd nå, for at barna forhåpentligvis vil få mer glede av hverandre gjennom barndommen.
Lovely123 Skrevet 23. september 2020 #18 Skrevet 23. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg står ved et veivalg. Fikk barn nr 1 uplanlagt da jeg var 19. Er nå i starten av tjueårene. Jeg elsker å være mamma, men jeg liker også livet mitt ellers. Babytiden er over, og barnet prater/forstår mye og er blitt "lett" å forholde seg til. Jeg har fått smaken på å være friere, og ung igjen. Jeg er nå veldig usikker på om vi skal gå for nr 2 nå, slik at jeg blir "ferdig" med babytiden + at barnet mitt for et jevnaldrende søsken, eller skal jeg ta en pust i bakken, og vente i et par år. Jeg forstår at det er helt absurd, men jeg føler at jeg blir en litt "gammel" mamma hvis jeg venter til jeg er 24-25-26 med nr 2... Har forresten giftet meg med barnefar, vi har det fint sammen og vi ønsker flere barn på sikt. Vi er bare usikre på når. Han er i jobb, jeg studerer. Anonymkode: 717ca...13e Gjør det du føler er best selv:) Ikke blir du en «gammel mamma» om du vente til du er 24,25,26 da det er en fin alder å få barn å langt ifra gammel. Tenker du på at du ønsker at det ikke skal være så mange år mellom dem så kjør på! Jeg fikk min første da jeg var 20år, min andre fikk jeg da jeg var 21, ble 22 et par måneder etter. 1
Anzii Skrevet 23. september 2020 #19 Skrevet 23. september 2020 Jeg ville nok studert ferdig og tatt et lite pust i bakken☺️ Men så har jeg aldri ønsket meg «to tette».
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #20 Skrevet 24. september 2020 Ikke gammel, akkurat passe. Jeg var 26 da jeg fikk min første, og nå er jeg 30 skal få nr to.. Føler meg kjempegammel. Ser ung ut da. Så det er jo fint 😊 Anonymkode: a436a...6eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå