AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #21 Skrevet 28. september 2020 Hadde halv-sju eksistert i dag hadde nok denne serien passet inn der. Litt sånn for 7-10 år. Anonymkode: 1a0c4...2f9 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #22 Skrevet 28. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir ikke norsk av å drikke øl og spise bacon. Anonymkode: ad3da...111 Hva er norsk da? Anonymkode: b1145...b8a
MiominMio Skrevet 28. september 2020 #23 Skrevet 28. september 2020 Veldig fin serie - storkoste meg med alle episodene og tar meg i å håpe på en sesong 2 jeg 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #24 Skrevet 28. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir ikke norsk av å drikke øl og spise bacon. Anonymkode: ad3da...111 Jeg tror det var litt av poenget. Jeg tror ikke Helin gjorde det for å være norsk, men fordi hun hadde lyst. Anonymkode: e36db...ef3 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #25 Skrevet 28. september 2020 Akkurat nå, MiominMio skrev: Veldig fin serie - storkoste meg med alle episodene og tar meg i å håpe på en sesong 2 jeg Jeg også 🙋♀️ Anonymkode: b1145...b8a 5
Sessan_ Skrevet 28. september 2020 #26 Skrevet 28. september 2020 Så første episode etter å ha fått med meg de gode anmeldelsene. Ble dessverre veldig skuffet. Mange nevner dårlig skuespill, og det er jeg enig i. Men jeg tror hovedproblemet faktisk er dårlig manus og dårlig regi. Replikkene og samtalene virker kunstige og konstruerte. Måten de innleder og fører samtaler på tenker jeg er langt unna slik folk flest snakker idag. Og når manuset ikke er godt, så gjenspeiles det veldig sterkt i skuespillerprestasjonene. Det er vanskelig å spille naturlig, når replikkene du har fått utdelt ikke virker naturlige i det hele tatt. Nei, den første episoden skuffet stort, og det blir ikke flere episoder på meg. 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #27 Skrevet 28. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det var litt av poenget. Jeg tror ikke Helin gjorde det for å være norsk, men fordi hun hadde lyst. Anonymkode: e36db...ef3 Eller for å provosere forloveden, bl.a. fordi hun følte seg klemt mellom to kulturer? Jeg likte serien godt jeg. Jeg har venninner som er fra på Iran, Kosovo og India, og jeg kjente igjen mye, vi er i samme alder som karakterene i serien også. De likte for øvrig også serien godt. Anonymkode: 0c720...460 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #28 Skrevet 28. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eller for å provosere forloveden, bl.a. fordi hun følte seg klemt mellom to kulturer? Ja, der med ham oppfattet jeg det mer som et forsøk på å få ham til å slå opp. Anonymkode: e36db...ef3
enkefru Skrevet 29. september 2020 #29 Skrevet 29. september 2020 Veldig bra underholdning. litt a'la "Skam for voksne"? 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #30 Skrevet 29. september 2020 Jeg syntes det var en utrolig dårlig serie. Dårlig skuespill og mye rasisme. Norske damer duger til å pøkes på, men ikke gifte seg med. Ufint var det. Eneste jeg syntes var positivt var Selda, syns hun er en ganske flink skuespiller. Anonymkode: 0bdf1...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #31 Skrevet 29. september 2020 Kan ikke folk slutte å bruke -ish bak alle ord? Anonymkode: 9426b...52d 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #32 Skrevet 29. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes det var en utrolig dårlig serie. Dårlig skuespill og mye rasisme. Norske damer duger til å pøkes på, men ikke gifte seg med. Ufint var det. Eneste jeg syntes var positivt var Selda, syns hun er en ganske flink skuespiller. Anonymkode: 0bdf1...6ef Det var ikke noe spor av rasisme, hadde det vært det så ville ikke NRK vist denne serien. De spøker med oss etnisk norske, og det synes jeg er helt greit. Anonymkode: 2dece...689 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #33 Skrevet 29. september 2020 Dårlig skuespill, uengasjerende historie.. Anonymkode: fb4ec...40c 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #34 Skrevet 29. september 2020 Jeg liker serien godt. Og jeg synes ikke den kritiserer det som er typisk norsk i det hele tatt. Hva er det alle dere som skriver her mener at kritiseres? Snakk om å dra fram krenke-kortet, og dere er sikkert de samme menneskene som pleier å klage over at folk er for lettkrenkede... Det jeg oppfatter at serien kritiserer er innvandrerforeldre, at de stiller for store krav til barna, sladrer osv. Og siden jeg tror disse foreldrene gjør mye feil synes jeg det er bra at serien fokuserer på det. Anonymkode: c8a5d...384 11
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #35 Skrevet 29. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde halv-sju eksistert i dag hadde nok denne serien passet inn der. Litt sånn for 7-10 år. Anonymkode: 1a0c4...2f9 Hehe jeg er enig i det her! Hadde passa bedre for den målgruppa, eller i hvert fall ungdom, men kanskje ikke så engasjerende for voksne. Anonymkode: 83373...50e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #36 Skrevet 29. september 2020 Gledet meg til norskish, men føler de har bomma på målgruppa. Noe av dialog og handling er utrolig dårlig, som at det er laget for barn. Så har man humor som er laget ene og alene for oss over 30. Så har de med litt for de midt i mellom. Og det er ikke regien god nok til. Føler at serien ikke klarer å være en 'nå samles familien'serie, og ikke en voksen eller ungdomsserie. Castingen er dårlig, og historiene ebber fort ut. Trist, for dette kunne de gjort så mye bedre. Hilsen en norsk-ish Anonymkode: 53f22...064 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #37 Skrevet 29. september 2020 Selda Ekiz er en god programleder. Noen skuespiller er hun IKKE. En helt midt på treet serie med middelmådige (og under) skuespillerprestasjoner. Anonymkode: 6188d...261
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #38 Skrevet 2. oktober 2020 På 29.9.2020 den 17.03, AnonymBruker skrev: Gledet meg til norskish, men føler de har bomma på målgruppa. Noe av dialog og handling er utrolig dårlig, som at det er laget for barn. Så har man humor som er laget ene og alene for oss over 30. Så har de med litt for de midt i mellom. Og det er ikke regien god nok til. Føler at serien ikke klarer å være en 'nå samles familien'serie, og ikke en voksen eller ungdomsserie. Castingen er dårlig, og historiene ebber fort ut. Trist, for dette kunne de gjort så mye bedre. Hilsen en norsk-ish Anonymkode: 53f22...064 Målgruppen for serien er norskefødte innvandrere i aldersgruppen 25-35. Anonymkode: 2dece...689
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #39 Skrevet 4. oktober 2020 jeg synes den var god. Interessant å se om den kulturelle spagaten mange i samfunnet vårt står i, og som vi har godt av å lære mer om, vi som ikke har erfart den selv. Anonymkode: 0aab8...a79 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #40 Skrevet 4. oktober 2020 Artig tematikk og ganske spot on med en del problemstillinger og typer, men i overkant karikert og med mye svært middelmådig skuespill. Anonymkode: 91448...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå