Gå til innhold

Er det egentlig så farlig å haike som folk sier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt siden jeg var 17-18 haiket en del,  er nå 21. Det har aldri skjedd meg noe, og ja, jeg har hørt skrekkhistoriene. Synes bare det er mye greiere og slippe å bruke penger på taxi/tog/buss. Og jeg liker faktisk å haike, synes det er spennende og koselig. Hva tenker dere om dette? Btw, jeg skal begynne lappen om ikke så lenge :) 

Anonymkode: 2494e...fd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja det går nok greit 9av 10 ganger. Men den 10 gangen, den kommer en gang. 

Anonymkode: a0bf2...bd4

Skrevet

Det går fint helt til den dagen du haiker med feil person.

Anonymkode: d51b4...eed

• Liker 5
Skrevet

Er det folk som haiker?  😄

Trodde der bare var turister med skilt på sommeren jeg. Hvor er dette vanlig?

men nei, jeg tror ikke det er spesielt farlig. Ville nok vært mer redd haikere enn sjåfører som tar de med, faktisk. 

Skrevet

Har gjort det en gang på ferie og gikk helt fint. Men er nok ikke noe jeg ønsker å gjøre flere ganger, bare for sikkerhets skyld. 

Skrevet

Det er kun farlig for unge kvinner.

For alle andre er det bare å kjøre på.

Anonymkode: d7d1d...f30

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ser det er en del som står å haiker ved busstoppene nå som bussene ikke går på Østlandet. Det er jo vel så aktuelt om det er trygt å ta med seg noen som står å haiker. 

Endret av Traktor
Gjest theTitanic
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har helt siden jeg var 17-18 haiket en del,  er nå 21. Det har aldri skjedd meg noe, og ja, jeg har hørt skrekkhistoriene. Synes bare det er mye greiere og slippe å bruke penger på taxi/tog/buss. Og jeg liker faktisk å haike, synes det er spennende og koselig. Hva tenker dere om dette? Btw, jeg skal begynne lappen om ikke så lenge :) 

Anonymkode: 2494e...fd0

Jeg haiket også mye før jeg fikk lappen. Det var i en annen tid riktignok, men det var mye snakk om hvor farlig det var å haike den gangen også. Når jeg haiket så sørget jeg for å gå i posete klær som ikke tiltrakk oppmerksomhet mot figuren. Jeg vet nå, mange ting jeg ikke visste da, om hvor sprø enkelte kan være. De fleste mennesker er hyggelige, men enkelte personer er ikke i vater. 

Gjest theTitanic
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det stemmer ikke. Menn kan hate andre menn og banke opp for gøy. 

Skrevet
1 minutt siden, theTitanic skrev:

Nei det stemmer ikke. Menn kan hate andre menn og banke opp for gøy. 

Og så finnes det helt sikkert farlige og slemme homofile menn også ... 

Anonymkode: 4d060...3a0

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er skumlest, de som haiker eller de som plukker opp haikere. Jeg hadde aldri haiket alene, og jeg hadde aldri plukket opp en haiker alene.

Skrevet

Jeg haiket MASSE som ungdom. Det er da ikke farlig i det hele tatt, i Norden, Tyskland, Benelux. Litt vett må man ha, ikke sett deg inn i alle slags biler, men haiking er da en fortreffelig reisemåte.

Anonymkode: 1d3c8...b0f

• Liker 1
Skrevet

Stort sett blir du ikkje drept og partert, men den gangen du blir det er det jo litt kjipt da...

• Liker 6
Skrevet

Jeg har haiket enormt mye, både stått ved veien og fått skyss av fremmede hjem fra festival osv. Har aldri vært redd, og aldri vært i en ubehagelig situasjon. Unntatt da han jeg plukket bringebær hos da jeg var yngre la an på meg, så det er ikke nødvendigvis fremmede man må passe seg for haha.

Det jeg tenker er at så lenge man ikke haiker et sted og på en tid av døgnet der ensomme menn kjører rundt og er frustrerte, så burde man være rimelig trygg. De som kjører på veien skal gjerne et sted, og vil ikke bli heftet av voldtekt og partering 😁

Har også tatt opp haikere mens jeg var alene i bilen, skulle haikere stå og haike fordi de er ute etter et offer liksom? Det gir ingen mening.

Anonymkode: a6f63...ca8

• Liker 2
Skrevet

Det går helt fint det, helt til den dagen du setter den inn i feil bil, og møter på den personen du helst ikke ville møtt på. Og du vet aldri når det er. Du vet ikke om det skjer heller, men du velger jo selv om du ønsker å ta den risikoen.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også tatt opp haikere mens jeg var alene i bilen, skulle haikere stå og haike fordi de er ute etter et offer liksom? Det gir ingen mening.

Har du tenkt tanken at det kan være en psykisk syk person med kniv?

Skrevet
1 time siden, Perseus skrev:

Har du tenkt tanken at det kan være en psykisk syk person med kniv?

Nei, aldri. Og det var det aldri heller.

Jeg tror vi kan konkludere med at å haike eller ta opp haikere ikke er så farlig som folk sier, i og med svarene i denne tråden. De som tror det er så farlig har jo aldri hverken haiket eller tatt opp haikere. 

Fun fact: Jeg ble faktisk sammen med en jeg haiket med en gang. Det var umiddelbar kontakt, og vi utvekslet telefonnummer etter turen 🙂

Anonymkode: a6f63...ca8

Skrevet

Alt er farlig. Du kan like gjerne bli overfalt på tur i skogen.

Anonymkode: ce2c2...683

• Liker 2
  • 3 år senere...
Skrevet

Jeg ser ikke på haiking eller å plukke opp haikere her i Hallingdal som farlig. Det var vanlig blant oss ungdom her i Hol å haike før vi fikk lappen og det gikk alltid bra, men mamma var rasende på meg. Vi kjenner jo til Antonsenbrødrene i Ørsta og Lesjasaken, man kan selvsagt komme borti feil folk. Jeg kjører en toseter Caddy Maxi, men har flere ganger plukket opp enslige haikere av begge kjønn i alle aldre og nasjonaliteter. Dette går alltid bra.😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2020 den 19.51):

Ja for det finnes jo ikke farlige homofile menn 

Anonymkode: ed906...432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...