Gå til innhold

Sover så myyyye!

Gjest hannah2

Anbefalte innlegg

Gjest hannah2

Kanskje ikke det man skal klage mest over akkurat ;), men nå er det nesten sånn at jeg blir litt bekymret.

Gullet er 9 mndr. Sover natta gjennom, dvs 11-12 timer hver natt. De siste dagene har gullet begynt å sove flere lengre økter på dagtid i tillegg. Han har alltid sovet på dagen altså, men ikke så lenge. I går var det tilsammen litt over 5 timer på dagen, i dag likedan. Ble en økt på 2,5-3 timer, og noen kortere. Dette er MYE mer enn han sov som liten.

Er dette "normalt"? Eller kan det være en vokseperiode eller noe sånn? Vil jo ikke være hysterisk mor heller og gå til legen.... men kanskje er det noe galt, eller? HVa tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

min datter sov mye på den alderen, og fortsatte med det. I dag (hun er 16), sover hun fremdeles mye, men er et typisk B menneske. Noe hun har vært i flere år.

Normalt eller ikke, jeg vet ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Er vel ikke noen fare om barnet ellers er friskt. Tror jeg heller ville bare latt barnet sove så mye det ville jeg, det trenger det sikkert siden det sover så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla vår på 8,5 mnd søv ca like mykje som din. Ho søv natta gjennom frå 7-8 til 6-7, og 4-5 lura gjennom dagen som kan vare frå 2 til 0,5 tima.

Ho har alltid sove mykje, og er ellers i kjempe god form. Snakka med ein fysioterapeut om det, ho sa at tulla var veldig våken når ho var våken, kanskje derfor ho sov mykje.

Eg og sov visst mykje då eg var liten, så det er nok normalt. Har tenkt å ta det opp med helseøster, men trur nok ho kjem til å seie det er heilt normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 10 1/2 mnd og han sover like mye som barnet ditt. Han begynte med det i 8 mnd alderen, og jeg regner med at han selv styrer hvor mye søvn han trenger. Tror ikke du skal bekymre deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...