AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Del Skrevet 23. september 2020 Hei! Håper noen kan gi noen gode råd til meg, er for tiden i tenkeboksen om hva jeg skal utdanne meg til. Står nå mellom sykepleier eller helsefagarbeider. Hvilken av disse ville du valgt og hvorfor? Jeg er forøvrig 27 år og har fullført VGS innen media, så vil såfall måtte gå voksenopplæring og så i lære om jeg skulle bli helsefagarbeider, litt usikker på hvordan det fungerer? Anonymkode: 4a198...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 23. september 2020 #2 Del Skrevet 23. september 2020 Sykepleier. Du får oppleve studentlivet, og får flere muligheter i etterkant. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 23. september 2020 #3 Del Skrevet 23. september 2020 Sykepleier. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #4 Del Skrevet 23. september 2020 Sykepleier ville jeg valgt. Om du kjenner etter noen år finner ut at du vil gjøre noe annet, er det flere muligheter Anonymkode: f95e9...fd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Del Skrevet 23. september 2020 Selvfølgelig sykepleier. Helsefagarbeider er jo knapt en utdanning i det hele tatt. Anonymkode: 81b00...bb9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Del Skrevet 23. september 2020 Sykepleier på grunn av bedre muligheter for jobb, bedre arbeidsoppgaver og videreutdanning. Anonymkode: 89357...e97 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Del Skrevet 23. september 2020 Sykepleier, mye flere valgmuligheter etter du er utdannet, samt til videreutdanning. Anonymkode: ca648...907 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Del Skrevet 23. september 2020 Helsefagarbeider uten tvil. Sykepleiere har mye mer ansvar og med den lille tiden man har, så er fallhøyden på feil større. Og er mange etterutdanninger ved fagskolen også som helsefagarbeider. Og vi jobber der nåde sykepleiere, vernepleiere, mm jobber. Så mer valg ang hvor man jobber med litt mindre ansvar. Anonymkode: 0aa08...32b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #9 Del Skrevet 23. september 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig sykepleier. Helsefagarbeider er jo knapt en utdanning i det hele tatt. Anonymkode: 81b00...bb9 Knapt nok en utdanning? Ville du sagt det samme om en elektriker, tømrer eller frisør? 🤔 Helsefagarbeidere har gode muligheter for jobb, - man er en «alrounder» og får jobb hvor som helst. Helsefagarbeidere er også bl.a avdelingsledere i sykehjem. Men når det er sagt; hadde ikke valg noen av yrkene. Begge er tunge yrker, med mye ansvar. Anonymkode: 846d6...3fb 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Del Skrevet 23. september 2020 Sykepleier! Anonymkode: ed567...298 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Del Skrevet 23. september 2020 Ingen av delene! Anonymkode: 9232b...0e1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 23. september 2020 #12 Del Skrevet 23. september 2020 Tips: Bla litt på forumet her og les hva sykepleiere og helsefagarbeidere sier om jobben sin. Da kommer du til å ende opp med å velge bort begge. Har du undersøkt andre yrker? I så fall hvilke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermammsen75 Skrevet 23. september 2020 #13 Del Skrevet 23. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Håper noen kan gi noen gode råd til meg, er for tiden i tenkeboksen om hva jeg skal utdanne meg til. Står nå mellom sykepleier eller helsefagarbeider. Hvilken av disse ville du valgt og hvorfor? Jeg er forøvrig 27 år og har fullført VGS innen media, så vil såfall måtte gå voksenopplæring og så i lære om jeg skulle bli helsefagarbeider, litt usikker på hvordan det fungerer? Anonymkode: 4a198...82f Sykepleier. Større spenn i yrkesvalg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 23. september 2020 #14 Del Skrevet 23. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig sykepleier. Helsefagarbeider er jo knapt en utdanning i det hele tatt. Anonymkode: 81b00...bb9 Helsefagarbeider er en utdanning jo. Og minst like viktig jobb som sykepleier. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #15 Del Skrevet 23. september 2020 Er hjelpepleier, men hadde jeg skulle velge yrke idag så hadde jeg aldri valgt helsevesenet. Man får ikke lønn som fortjent i helsevesenet, jobben er tung, det er et vanvittig stress der man stadig må strekke seg lenger for å rekke flere oppgaver på kortere tid. Hvis du velger helsevesenet, så må du sannsynlig jobbe på dager der andre har fri. Kan nevne julaften, påsken, 17. mai osv. Ikke hvert år, men du må ta din tørn med jevne mellomrom. Helsevesenet trenger et skikkelig lønnsløft hvis de skal klare og rekruttere flere inn i yrket. Det holder ikke å klappe for de, klapp betaler hverken regninger eller fyller opp kjøleskapet. Man ser jo allerede at de samfunnskritiske yrkene som var unnværlige i vår og som sto i første rekke ikke får noe lønnsløft. De og jobben som er gjort er allerede glemt. 1 time siden, Anonym-bruker skrev: Helsefagarbeider er en utdanning jo. Og minst like viktig jobb som sykepleier. Den du siterte er en typisk sykepleier som er høy på seg selv. Ikke noe å bry seg om. Anonymkode: 345bf...747 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #16 Del Skrevet 23. september 2020 Fordelen med helsefagarbeider er kortere utdanning og ikke fullt så mye ansvar som en sykepleier. Ulempene er derimot lavere lønn, vanskeligere å få fast jobb, mindre muligheter og lavere «verdsatt» (f.eks på jobben min har sykepleiere betalt matpause, men ikke helsefagarbeidere). Anonymkode: f5aae...6bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 23. september 2020 #17 Del Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordelen med helsefagarbeider er kortere utdanning og ikke fullt så mye ansvar som en sykepleier. Ulempene er derimot lavere lønn, vanskeligere å få fast jobb, mindre muligheter og lavere «verdsatt» (f.eks på jobben min har sykepleiere betalt matpause, men ikke helsefagarbeidere). Anonymkode: f5aae...6bb Er det noe særlig kortere ut fra TS sin situasjon? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #18 Del Skrevet 23. september 2020 1 time siden, Knirke skrev: Tips: Bla litt på forumet her og les hva sykepleiere og helsefagarbeidere sier om jobben sin. Da kommer du til å ende opp med å velge bort begge. Har du undersøkt andre yrker? I så fall hvilke? Du må huske på at vi som er fornøyd med jobben vår ikke oppretter tråder der vi skriver hvor mye vi elsker jobben. Man oppretter en tråd fordi man har et problem som regel. Så å bla på forumet gir en ikke akkurat et representativt bilde av virkeligheten. Jeg er selv sykepleier med mastergrad, og jeg bare elsker jobben min. Jeg har dager som er dritt av og til, men det har vel de fleste yrker. Som regel synes jeg det er en super jobb. Anonymkode: fe8d0...5d1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #19 Del Skrevet 23. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordelen med helsefagarbeider er kortere utdanning og ikke fullt så mye ansvar som en sykepleier. Ulempene er derimot lavere lønn, vanskeligere å få fast jobb, mindre muligheter og lavere «verdsatt» (f.eks på jobben min har sykepleiere betalt matpause, men ikke helsefagarbeidere). Anonymkode: f5aae...6bb Det er jo dumt om man ikke får betalt matpause dersom det er sånn at helsefagarbeiderne må være tilgjengelig i matpausen og ofte må jobbe samtidig som de spiser. For min del skulle det bare mangle at jeg fikk betalt matpause, da matpausen min som regel alltid består av å stappe i meg et par brødskiver samtidig som jeg bestiller blodprøver for eksempel, og om jeg en sjelden gang setter meg ned på pauserommet, blir det sjeldent mer enn 10 min. Anonymkode: fe8d0...5d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tesss Skrevet 23. september 2020 #20 Del Skrevet 23. september 2020 Dette kan man nesten ikke si for noen andre. Jeg er helsefagarbeider og trives med det. Vil ikke bli sykepleier. Det har med hvor mye ansvar man er villig til å ta, og hvor mye man passer til. Jeg synes det er greit at jeg kan ringe sykepleier dersom man må. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå