Hedy Lamarr Skrevet 25. september 2020 #41 Del Skrevet 25. september 2020 Selvsagt er jeg feminist. Feminismen har flere ideologiske retninger, men felles står målsetninger om at menn og kvinner skal ha like rettigheter, muligheter og ansvar. Både politiske, økonomiske og sosiale sider av likestilling mellom kjønnene analyseres. Dette omfatter også analyse av ideer om hva kvinnelighet/femininitet er, om hvordan seksualitetdefinerer kjønnsidentitet, og om hvordan dette endres. https://snl.no/feminisme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 25. september 2020 #42 Del Skrevet 25. september 2020 41 minutter siden, Hedy Lamarr skrev: Selvsagt er jeg feminist. Feminismen har flere ideologiske retninger, men felles står målsetninger om at menn og kvinner skal ha like rettigheter, muligheter og ansvar. Både politiske, økonomiske og sosiale sider av likestilling mellom kjønnene analyseres. Dette omfatter også analyse av ideer om hva kvinnelighet/femininitet er, om hvordan seksualitetdefinerer kjønnsidentitet, og om hvordan dette endres. https://snl.no/feminisme Du definerer deg innenfor en gruppe basert på en definisjon som ikke egentlig sier særlig mye og kan innebære fullstendig motstridende ting? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 25. september 2020 #43 Del Skrevet 25. september 2020 Akkurat nå, herzeleid skrev: Du definerer deg innenfor en gruppe basert på en definisjon som ikke egentlig sier særlig mye og kan innebære fullstendig motstridende ting? Definisjonen ble tydeligvis for komplisert for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #44 Del Skrevet 25. september 2020 Fordi jeg er egalitær. Fordi en utrolig stor mengde feminister støtter at mine rettigheter svekkes, at jeg blir diskriminert både i lovverk og samfunn. Fordi omtrent ingen feminister kjemper for menns rettigheter, kjemper mot omskjæring. Mange grunner. Anonymkode: beaac...886 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 25. september 2020 #45 Del Skrevet 25. september 2020 Akkurat nå, Hedy Lamarr skrev: Definisjonen ble tydeligvis for komplisert for deg. Jeg tror på at du tror dette, men da har du åpenbart ikke forstått den selv. I følge din definisjon kan jeg defineres som feminist, som er imot diskriminering på bakgrunn av kjønn, mens store deler av feministbevegelsen, som er for diskriminering i form av kvotering, vil kunne defineres ut. Med andre ord sitter en igjen med en definisjon som sier ekstremt lite om hva en faktisk mener og står for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikkana Skrevet 25. september 2020 #46 Del Skrevet 25. september 2020 Fordi dagens feminisme har en tendens til å handle om noe annet en like rettigheter og går på bekostning av samfunnet. Det at f eks damer skal gå forran i arbeidskø selv om de evt er mindre egnet og slike ting gjør at jeg overhodet ikke vil ha noe med det der å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #47 Del Skrevet 25. september 2020 Dagens feminister er ikke fornøyd med like muligheter. De vil ha fordeler, innkvotering og særbehandling. Derfor handler ikke feminisme om likestilling lengre. Ingen er de dyktigste kvinnene jeg kjenner kaller seg selv feminister. De trenger ikke hand-outs for å lykkes, de utkonkurerer menn på likt grunnlag. De jeg kjenner som er feminister er middelmådige og trenger fortrinn for å lykkes. Anonymkode: 02971...d19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 25. september 2020 #48 Del Skrevet 25. september 2020 26 minutter siden, herzeleid skrev: Jeg tror på at du tror dette, men da har du åpenbart ikke forstått den selv. I følge din definisjon kan jeg defineres som feminist, som er imot diskriminering på bakgrunn av kjønn, mens store deler av feministbevegelsen, som er for diskriminering i form av kvotering, vil kunne defineres ut. Med andre ord sitter en igjen med en definisjon som sier ekstremt lite om hva en faktisk mener og står for. Du er så søt når du mansplainer 😉 Men kjør på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #49 Del Skrevet 25. september 2020 Just now, Hedy Lamarr said: Du er så søt når du mansplainer 😉 Men kjør på! For et fantastisk motargument, dette viser vel ikke noe annet enn hvor spydig personlighet du har. Blir kvalm av sånn oppførsel. Hvis du ser at du ikke har noe fornuftig å komme med, så kan du krysse ut tråden og skrive noe et annet sted. Blokkert. Anonymkode: beaac...886 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 25. september 2020 #50 Del Skrevet 25. september 2020 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo begrunnelsen jeg gir for at jeg er feminist. Selv om det sikkert er noen med vel ekstreme holdninger, som jeg ikke deler, som betegner seg som feminister, så skal ikke de få overta eierskapet til feminist-begrepet. Det er som om begrepet fotball-fans skulle bli uglesett og menn og kvinner ville vegre seg mot å kalle seg seg det fordi noen få fotball-fans driver med vold og annen kriminalitet. Vær så snill, kan vi ikke heller diskutere innholdet i problemstillingene enn å ha evigvarende fordummende diskusjoner om begreper. Anonymkode: 84c83...97c Når så du sist en feminist kjempe for en kjønnsnøytral likestillingslov? Fjerning av kjønnspoeng/diskriminering ved studier, selv om kvinner er 60%? Eventuelt kvotere inn menn på prestisjestudier hvor de er underrepresentert, som medisin, psykologi etc.? Selv ordet "feminist" er "kvinne" + -ist, altså en idologi av og for kvinner for å styrke kvinners rettigheter og posisjon. Når har feminister noen gang kjempet mot urettferdighet som ikke rammer dem selv/eget kjønn? Hvor var kampen for å få kjønnsøytral verneplikt? https://www.klikk.no/kvinneguiden/kj_nnsroller/lurer-du-pa-hvorfor-du-ogsa-bor-kalle-deg-feminist-3650247 Sitat Lurer du på hvorfor du også bør kalle deg feminist? Ja.... La oss se hvilke saker de har. Løfte frem kvinner (som fortjener å bli hørt) Kvinne som er lei av tradisjonelle legofigurer (Oh no, de er stort sett for menn) Kvinner som ikke vil barbere seg, hurra, kjør på. #Kvinnerinn 🙄 De leter etter plasser i samfunnet hvor de fortsatt kan kreve sin rett som kvinner "hvorfor du ikke bør finne på å kalle en ung jente "sjefete"." Hvorfor du bør la fitta vise vei Den trøblete morsrollen Blablabla.... Endret 25. september 2020 av likestilling 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 25. september 2020 #51 Del Skrevet 25. september 2020 19 minutter siden, Hedy Lamarr said: Du er så søt når du mansplainer 😉 Men kjør på! Jeg er ikke sikker på hva folk flest i dag mener med begrepet feminisme, så jeg kan ikke uten videre si at jeg er eller ikke er det. Men slike utsagn som dette er noe jeg forbinder med moderne feminisme: at en manns argumenter avfeies fordi han er mann. For meg ser det mest ut som en måte å slippe å svare på argumentet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #52 Del Skrevet 25. september 2020 53 minutter siden, kikkana skrev: Fordi dagens feminisme har en tendens til å handle om noe annet en like rettigheter og går på bekostning av samfunnet. Det at f eks damer skal gå forran i arbeidskø selv om de evt er mindre egnet og slike ting gjør at jeg overhodet ikke vil ha noe med det der å gjøre. Ja dette er juks. Jeg er kvinne, men synes dette blir feil. Jeg synes kvinner er tøffe, vi klarer å stå i mye når vi må og kan bruke hodet. Kvinner i gamle dager var enda tøffere. Nettopp derfor er det dumt at ting blir tilrettelagt for kvinner bare for at vi skal bli mest mulig som menn. Ellers er vi svake og puslete. Dette er det feminister som sier og mener, så de sier jo egentlig i mot seg selv når de mener dette er kvinners rettigheter. I gamle dager var det kvinner som tok seg av barn og eldre og ordnet ting hjemme, mens menn hadde det tyngste og hardeste arbeidet. Og akkurat sånn er det i dag også generelt sett. Jeg synes feminismen fikk til noe bra ettersom vi i dag kan fortsette med dette og få betalt for det. At det har blitt yrker istedenfor bare oppgaver. Anonymkode: a5bac...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 25. september 2020 #53 Del Skrevet 25. september 2020 52 minutter siden, Hedy Lamarr skrev: Du er så søt når du mansplainer 😉 Men kjør på! Fascinerende å se hvor effektivt du undergraver deg selv 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 26. september 2020 #54 Del Skrevet 26. september 2020 Hvorfor skulle jeg vært det? Jeg er for at kvinner og menn skal ha like muligheter, og det er ikke hva dagens feminisme står for. Dagens feminister er for langt ute på venstresiden for min del. Den klassiske definisjonen av feminisme er jeg mer for, men den benyttes jo ikke av feministene i dag. Dagens feminisme handler i grunn om at kvinner skal være i en særstilling, hvor kvinners rett til å bestemme (over menn) er det som betyr noe. Det er ikke noe jeg kan stille meg bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #55 Del Skrevet 28. september 2020 On 9/25/2020 at 8:22 PM, Hedy Lamarr said: Selvsagt er jeg feminist. Feminismen har flere ideologiske retninger, men felles står målsetninger om at menn og kvinner skal ha like rettigheter, muligheter og ansvar. Både politiske, økonomiske og sosiale sider av likestilling mellom kjønnene analyseres. Dette omfatter også analyse av ideer om hva kvinnelighet/femininitet er, om hvordan seksualitetdefinerer kjønnsidentitet, og om hvordan dette endres. https://snl.no/feminisme Blank løgn! Den kjønnsdiskriminerende likestillingsloven ble foreslått å bli gjort om til å være kjønnsnøytral. Alle kvinne- og feministorganisasjoner som er høringsinstanser for Barne og familiedepartementet var i mot. De finner du under høringssvar på regjeringen.no De vil på ingen måte at gutter menn og fedre skal kunne hjelpes der de står svakere enn kvinner og mødre. Blank løgn! Anonymkode: 59702...ed2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #56 Del Skrevet 28. september 2020 On 9/23/2020 at 11:56 PM, AnonymBruker said: Fordi jeg mener kvinner og menn er likeverdige. Anonymkode: 35fcc...2f1 Ditto. Jeg er for likestilling. Feminisme er det motsatte av likestilling. Anonymkode: b4255...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #57 Del Skrevet 28. september 2020 Hvorfor antar du at jeg ikke er det+ Det er vel selvsagt at jeg er det selv om jeg ikke går å flagger om det til en hver tid. Anonymkode: 9403e...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #58 Del Skrevet 29. september 2020 On 9/25/2020 at 9:39 PM, Hedy Lamarr said: Du er så søt når du mansplainer 😉 Men kjør på! Dette innlegget besvarer åpningspørsmålet bedre enn noe annet. Anonymkode: 66847...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå