AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Noen som har peiling? Hvis jeg bruker MME som væske i barnemat, hvor lenge holder da det jeg har laget? For eksempel mos av avokado, søtpotet eller lignende. For å få en myk nok konsistens for en baby må jeg jo ha i noe væske. Kan jeg bare bruke vann, eller er det ok med MME? det vil jo smake endel bedre og få mer næring. Hvor lenge er den isåfall holdbar i kjøleskapet? Hvis jeg blandet MME’en kald, er det bedre enn at melken har vært varm også bli kald senere for bakterieveksten? Synes dette er litt vanskelig jeg🤔 Anonymkode: 767b6...37b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Bland det i rett før det skal spises, eventuelt bruk vann. Mme kan ikke spares på!! Anonymkode: 0d8cc...140
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bland det i rett før det skal spises, eventuelt bruk vann. Mme kan ikke spares på!! Anonymkode: 0d8cc...140 Lurer litt på hvorfor man kan spare på morsmelk og ikke MME? TS Anonymkode: 767b6...37b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 MME er ferskvare. Men morsmelk skal vel også tilsettes før servering? (Selvom det tåler å fryses) har noe med bakterievekst å gjøre. Er vel ikke vanskeligere enn å bare fryse ned babymat om du vil, men vente med å tilsette MME til du skal servere maten. Anonymkode: 40154...c75
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer litt på hvorfor man kan spare på morsmelk og ikke MME? TS Anonymkode: 767b6...37b Dette finnes det så utrolig mye informasjon om, så det er bare til å google om du lurer. Anonymkode: 0d8cc...140
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: MME er ferskvare. Men morsmelk skal vel også tilsettes før servering? (Selvom det tåler å fryses) har noe med bakterievekst å gjøre. Er vel ikke vanskeligere enn å bare fryse ned babymat om du vil, men vente med å tilsette MME til du skal servere maten. Anonymkode: 40154...c75 Mme er ikke sterilt å kan inneholde bakterier fra kua. Bakteriene fra kua kan vøre farlige for babyer. Mormelk er heller ikke sterilt og kan inneholde bakterier fra mor. Bakteriene fra mor er normalt ikke farlig for babyer. Anonymkode: d0845...393 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #7 Skrevet 24. september 2020 MME skal tilsettes rett før servering, det samme gjelder MM. Når jeg koker og moser feks søtpotet, så bruker jeg litt av kokevannet for og få riktig konsistens. Anonymkode: 82ae1...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #8 Skrevet 24. september 2020 Smaker bedre? Har du smakt MME? 🤢😂 Anonymkode: e142d...c2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå