AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Dette like gøy hvert år, noen ganger starter det tidlig. Der jeg jobber er de i gang, tenk å måtte planlegge det flere mndr i forveien. Hva man skal ha på seg etc. For en komedie, stort å kunne drikke alkohol og spise dårlig mat en kveld. Skulle tro folk aldri hadde opplevd noe i livet sitt. Glad jeg stoppet galskapen for 5år siden, så ikke meningen i dette. Plutselig skulle mine kollegaer spille hyggelige og "sosiale" som det kalte seg, men dagen etterpå hva alt som før. Patetisk. Anonymkode: e55ae...f90 10
AnonymBrukern Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Jeg gidder aldri å delta i julebord. Har ingen behov for å se kollegaer fulle og late som alle er bestevenner for en kveld. Julebord er så oppskrytt!! 9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Blir det noe særlig med julebord i år da? Kun lov med 10 personer i samme rom jo. Anonymkode: b6486...71f 9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir det noe særlig med julebord i år da? Kun lov med 10 personer i samme rom jo. Anonymkode: b6486...71f Er dette de gnåler om nå, hvordan det skal løses. Jeg er sjokkert over hvor viktig dette er for de. Vi vet heller ikke status på norge i desember. Anonymkode: e55ae...f90 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 33 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Jeg gidder aldri å delta i julebord. Har ingen behov for å se kollegaer fulle og late som alle er bestevenner for en kveld. Julebord er så oppskrytt!! Nordmenn er jo utrolig snåle, så er lite å gå glipp av. Anonymkode: e55ae...f90 5
Gjest EmKay Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Synes julebord er en kjekk anledning til å være sosial med kolleger utenom jobb, jeg da Men nå har jeg kun jobbet steder der alle var like hyggelig og greie på jobben som utenom.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Jobben min skal ikke ha julebord, men heller en vår eller sommerfest om koronaen er under kontroll Anonymkode: ecf9e...477 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 Enig. Julebord er for de som ellers ikke gjør en dritt annet enn å sitte hjemme å se på tv. Anonymkode: fb44b...529 3
Maleficenta Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 3 minutter siden, EmKay skrev: Synes julebord er en kjekk anledning til å være sosial med kolleger utenom jobb, jeg da Men nå har jeg kun jobbet steder der alle var like hyggelig og greie på jobben som utenom. Joda er hyggelig men ikke livsviktig. Dessuten blir det nok ikke julebord i år pga corona sikkert
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 Nå må du for faen roe ned hysteriet. La nå folk kose seg litt for helvete. Jeg er ikke særlig interessert i julebord jeg heller, men har stor forståelse for at folk ønsker å opprettholde det som for dem er tradisjon. Det er gått månedsvis hvor mange av oss har satt alt på vent. På tide å begynne å leve litt igjen tenker jeg Anonymkode: 47b88...f1f 13
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 Vi spiser god mat. Og drikker begrensede mengde alkohol. Alt i alt en veldig koselig kveld. Om det blir noe av i år er imidlertid en helt annen diskusjon. Anonymkode: b84c9...538 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 Julebord nå blir jo rimelig vanskelig. Her er alle sammenkomster som inneholder alkohol, eller hvor vi ikke kan overholde 1 meters regelen utgått pga korona. Anonymkode: e014d...375
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, EmKay skrev: Synes julebord er en kjekk anledning til å være sosial med kolleger utenom jobb, jeg da Men nå har jeg kun jobbet steder der alle var like hyggelig og greie på jobben som utenom. Julebord har vel aldri vært noe sosialt, handler kun om alkoholen. Anonymkode: e55ae...f90
Gjest EmKay Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Joda er hyggelig men ikke livsviktig. Dessuten blir det nok ikke julebord i år pga corona sikkert Nei, overhodet ikke livsviktig. Jeg fikk litt inntrykk av at meningene som ble delt her gjaldt mest julebord generelt, og ikke nødvendigvis i sammenheng med Corona. Vi er veldig få ansatte, så det er mye mulig vi velger å ha et lite julebord/sosial samling i år likevel
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #15 Skrevet 23. september 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette like gøy hvert år, noen ganger starter det tidlig. Der jeg jobber er de i gang, tenk å måtte planlegge det flere mndr i forveien. Hva man skal ha på seg etc. For en komedie, stort å kunne drikke alkohol og spise dårlig mat en kveld. Skulle tro folk aldri hadde opplevd noe i livet sitt. Glad jeg stoppet galskapen for 5år siden, så ikke meningen i dette. Plutselig skulle mine kollegaer spille hyggelige og "sosiale" som det kalte seg, men dagen etterpå hva alt som før. Patetisk. Anonymkode: e55ae...f90 Herregud, hva for en jobb og kolleger har du? For meg har julebord alltid vært en hyggelig kveld med gode kolleger, med god mat og god vin. Tenker du skal klage mer på selve firmaet ditt enn selve konseptet «julebord» Anonymkode: d891a...86b 18
Gjest EmKay Skrevet 23. september 2020 #16 Skrevet 23. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Julebord har vel aldri vært noe sosialt, handler kun om alkoholen. Anonymkode: e55ae...f90 For noen, kanskje. Ikke for meg, og ikke for kollegaene mine heller. Vi nyter gjerne et par glass vin og en akevitt, men det er ingen som drikker seg full på julebord i min jobb. På min forrige arbeidsplass, med langt flere kolleger, var det nok mer fokus på alkoholen for mange. Men det var også fler som meg, som ser på det som en fin anledning til å være sosial med kjekke kolleger i en ellers travel hverdag. Og vi klarte fint å kose oss sammen med god mat og moderate mengder alkohol selv om andre ønsket å drikke seg fulle. Julebordet blir hva du gjør det til tenker jeg.
Maleficenta Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, EmKay skrev: For noen, kanskje. Ikke for meg, og ikke for kollegaene mine heller. Vi nyter gjerne et par glass vin og en akevitt, men det er ingen som drikker seg full på julebord i min jobb. På min forrige arbeidsplass, med langt flere kolleger, var det nok mer fokus på alkoholen for mange. Men det var også fler som meg, som ser på det som en fin anledning til å være sosial med kjekke kolleger i en ellers travel hverdag. Og vi klarte fint å kose oss sammen med god mat og moderate mengder alkohol selv om andre ønsket å drikke seg fulle. Julebordet blir hva du gjør det til tenker jeg. Så koselig julebord dere har.
Gjest EmKay Skrevet 23. september 2020 #18 Skrevet 23. september 2020 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Så koselig julebord dere har. Ja, jeg synes i allefall det
Cuntzilla Skrevet 23. september 2020 #19 Skrevet 23. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Julebord er for de som ellers ikke gjør en dritt annet enn å sitte hjemme å se på tv. Anonymkode: fb44b...529 Jeg har tettpakket sosial kalender hele året og synes julebord er gøy 😄 Går ikke på alle jeg blir invitert på akkurat, noen er jo kjedeligere enn andre, men pleier å bli sånn rundt 4. Skjønner ikke hvorfor dere som ikke liker det sutrer sånn hvert eneste år, det er da bare å ikke gå. Forstår det kan være kjedelig med drikkepress om man ikke drikker, eller press på å være sosial om man misliker kollegene eller har sosial angst osv, men man trenger da ikke være så himla muggen på de som synes det er gøy. På mine jobber har det alltid vært en gjeng som "ikke fikk det til i år heller" (les: prioriterer annet), ingen som bryr seg om det. Det er jo som oftest de man ikke savner uansett 😛 Blir nok ikke mye julebord i år, et par av dem er avlyst allerede. Blir nok litt middager for færre i stedet. Overlever det, men er jo litt synd. 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #20 Skrevet 23. september 2020 Jeg har kun vært på hyggelige julebord med velorganisert opplegg hvor folk har klart å slutte å drikke når det begynner å bli for mye. Hvem vil være dritings med alle sjefene til stede anyway? 🤷🏼♀️😳 Anonymkode: 2e34f...a23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå