AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Jeg driver å tar opp matte som privatist. Og det var mye vanskeligere enn jeg trodde. Jeg skal ha eksamen i november og begynner å stresse. Jeg henger litt etter for å si det sånn. Målet nå må bare bli å bestå. Hvordan kan jeg få til det når jeg driver med dette på egenhånd? Jeg har ei venninne som har sagt hun kan hjelpe, men jeg føler meg så dum og vi bor alt for langt unna hverandre til at vi kan møtes. Så måtte i såfall vært på facetime. Men jeg vil jo klare dette ved å være så selvstendig som mulig. Har dere noe tips? Nå jobber jeg med dette hele dagen hver dag. Men passer også på å ta pauser. Men jeg sliter veldig mye med matte Anonymkode: d9e3a...093
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Hvilket nivå er det? Kan du ikke spørre læreren, det er jo det han/hun er der for? Anonymkode: 151a5...424
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket nivå er det? Kan du ikke spørre læreren, det er jo det han/hun er der for? Anonymkode: 151a5...424 Det glemte jeg å si P1. Jeg har ingen lærer. Tar privatisteksamen Anonymkode: d9e3a...093
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 Kan du regnerekkefølgen/regnereglene? Jeg slet med 1P matte selv med lærer og klarte en toer eller treer. Det viste seg at jeg aldri hadde lært regnerekkefølgen skikkelig, og det var jo ganske vesentlig. Etter jeg lærte den ble alt så mye lettere, og nå er jeg snart ferdig utdannet maskiningeniør med gode karakterer, så man kan si ting ble bedre. Anonymkode: 09f52...748 1
trøndermann38 Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Er en del fine videoer på nettet
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Har du tilgang til tidligere eksamens heftet med fasit? I såfall vil jeg fokusert på de, du får fort et bedre inntrykk av hva som er viktigest. Anonymkode: 892e3...6ff
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 Det finnes også en ganske god side som heter basicmattefx, hvor man kan velge blant annet 1P og få steg for steg veiledning. Koster en hundrelapp i måneden eller noe sånt. Anonymkode: 09f52...748
KapteinJ Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 Å lære matte for de fleste består av to ting: 1. Lær konseptene, dette skjer gjennom bok/videoer/artikler/eksempler 2. Sjekk om du har forstått konseptene ved å gjøre oppgaver. På matte 1P (og alle andre vgs mattefag) finnes det en veldig god ressurs på: https://campus.inkrement.no/Course/Lectures/328066332 som er helt gratis. Her får du videoer om alle delkapitlene i en bok som brukes på vgs (oftest sinus bøkene om jeg husker riktig) og eksempler. Så bør du bruke eksamensoppgaver om de lignende temaene løpende. Eksamensoppgaver kan du finne her: https://www.matematikk.net/side/Eksamensoppgaver
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 30 minutter siden, KapteinJ skrev: Å lære matte for de fleste består av to ting: 1. Lær konseptene, dette skjer gjennom bok/videoer/artikler/eksempler 2. Sjekk om du har forstått konseptene ved å gjøre oppgaver. På matte 1P (og alle andre vgs mattefag) finnes det en veldig god ressurs på: https://campus.inkrement.no/Course/Lectures/328066332 som er helt gratis. Her får du videoer om alle delkapitlene i en bok som brukes på vgs (oftest sinus bøkene om jeg husker riktig) og eksempler. Så bør du bruke eksamensoppgaver om de lignende temaene løpende. Eksamensoppgaver kan du finne her: https://www.matematikk.net/side/Eksamensoppgaver Wow! Tusen takk! de linkene tror jeg gjorde dagen! 😍 Anonymkode: d9e3a...093
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 pass på at det har kommet ny læreplan i 1P med noen endringer. Så noen ressurser som campus kan være litt annerledes enn det du får (høstens privatisteksamen er gammel læreplan). Så start med å se over feks innholdsfortegnelse i boka så du vet hvilke temaer som du skal gjennom. Pass særlig på å lære deg funksjoner i geogebra og budsjett / lønnsutregninger i excel Anonymkode: 633e7...4c6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå