Gå til innhold

Familien min er leger og sykepleiere. Jeg får prestasjonsangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mange i min familie er leger og sykepleiere. De fleste med en eller annen spesialisering og er professorer i ortopedi, intensivsykepleiere og lignende. Det er ikke jeg. Jeg er helsefagarbeider og innerst inne stolt av jobben min.Jeg vet det er dumt av meg, men jeg føler meg ikke like gode som dem. Jeg føler meg dummere. Det er flotte mennesker som gir alt i jobben sin og bryr seg lite om status , men jeg er redd de innerst inne skal tenke at jeg bare er hjelpepleier. Jeg har hørt eksempler fra kollegaer av meg som jobber på sykehuset. Historier om status og rangstigen. Leger som ser på oss helsefagarbeidere som et nødvendige onde. Jeg er nederst i hiarkiet føler jeg. Hva kan jeg gjøre for å føle meg bedre? 

Anonymkode: 9c173...aa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva man jobber som sier lite om hvem man er. Og bør heller ikke bety noe for noen. Då klart bør man være full av omsorg når man jobber innen helse ( noe som vi jo vet ikke alle er). Men en kelner kan være 100ganger bedre menneske enn enn lege. Utdanning sier mest om interesser og lite om mennesket inni. 

Har aldri forstår at noen mener yrker/formue/foreldre sier noen av betydningen av mennesket. Selv er jeg rimelig unseelig. Men det er tross alt alle i bunn og grunn.

Anonymkode: faedf...6a6

• Liker 2
Skrevet

Jeg kunne aldri ha sett ned på dere som er hjelpepleiere/helsefagarbeidere! Dere er uvurderlige som en del av et tverrfaglig team og dere har masse kunnskap 😃 Prøv og tenk at kun fordi noen har lengre utdannelse enn deg, gjør ikke det DIN kompetanse noe «dårligere» enn andres. 

Denne rangeringen på sykehus, osv. er så utrolig teit. Leger og sykepleiere for eksempel har forskjellig kompetanse. Utdannelsen er forskjellig av en grunn.

Jeg føler meg ikke under en lege. 

Hilsen sykepleier :) 

Anonymkode: ef845...be0

Skrevet