Gå til innhold

Assosierer dere også musikk til opplevelser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke høre E type uten å ønsker å flippe ut innvendig.  Da går jeg rett tilbake til tenårene, som var den verste tiden i mitt liv.  Hvis jeg hører Coldplay blir jeg glad. Coldplay for meg er VW. Jeg har tilbrakt så mange timer med Coldplay bak rattet. VW og Coldplay er for meg nesten en og samme tingen

Anonymkode: 69721...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har spillelister på spotify ut fra hvilket år jeg fant musikken. Så jeg har spilleliste fra hvert enkelt år. Å DER er det mye minner ja 😅 noen gode, og noen ikke fult så gode. Blir som en dagbok nesten 

Anonymkode: 27406...3af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det slik også! Gjerne konkrete sanger som får meg til å tenke på både gode minner og dårlige 😅 Donkey boy sin Ambition minner meg om en vanvittig lykkelig tid hvor jeg følte alt var på topp, mens andre sanger kan feks minne meg om brudd eller dødsfall osv. 

Anonymkode: e7e13...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriellas sång klarer jeg ikke å høre på lenger. Den ble sunget utrolig vakkert i begravelsen til begge besteforeldrene mine på farssiden. Den er jo så nydelig, men jeg kjenner rett og slett at gråten kommer om jeg må høre på den 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg assosierer ikke musikk til opplevelser, men til følelser.

Denne sangen gjør meg glad, denne gjør meg rørt, denne gjør meg sint, denne gir meg gåsehud...

Jeg husker ikke første gangen jeg så denne opptredenen, jeg husker ikke hvor jeg var, eller hva jeg gjorde, men jeg husker  følelsen jeg fikk første gangen jeg så/hørte Sissel synge den.  

Anonymkode: 4c577...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har spillelister på spotify ut fra hvilket år jeg fant musikken. Så jeg har spilleliste fra hvert enkelt år. Å DER er det mye minner ja 😅 noen gode, og noen ikke fult så gode. Blir som en dagbok nesten 

Sånn er mitt system også! Aldri hørt om andre som bruker det (noe kaotiske) systemet! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rumle skrev:

Sånn er mitt system også! Aldri hørt om andre som bruker det (noe kaotiske) systemet! 😄

Hahah ja det er ikke veldig oversiktlig 😂 men sånn har det nå bare blitt 🙊  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...