Gå til innhold

Nyttige tips


Armonia

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne vært kjekt med en tråd for nyttige tips og smarte ideer når det gjelder opp pussing.

Så har du noen gode råd legg de inn her :)

Her kommer to fra meg:

For å få vekk maling (oljebasert) fra hender når du er ferdig å male bruk smør. Ta en klatt å vask godt på de stedene malingen har satt seg. Vask så vanlig med såpe. Funker veldig bra og man slipper å bli tørr på hendene av foreksempel whitesprite.

Putt malingskosten/rullen i en pose å legg den i fryeboksen. Da slipper du å vaske kosten hvis det ikke er så lenge til du skal bruke den igjen. Ta den ut litt før du skal male så er den like fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Putt malingskosten/rullen i en pose å legg den i fryeboksen.
Godt tips...men husk at det kun gjelder for oljemaling. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips...men husk at det kun gjelder for oljemaling. :)

Ja, det burde jeg kanskje nevnt :ler:

Endret av Armonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Mitt tips er å legge en plan og følg den! Sjekk at du har eller kjøp inn alt du trenger før du starter jobben!:)

Rydd og fjern søppel og malingssøl underveis!

Vet at dette er veldig "selvfølgelige" råd, men mange undervurderer disse triksene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å skrive opp fargekoden på det du maler på et diskret sted der du har malt. På stueveggen har jeg feks. notert koden helt nede ved gulv-listen i hjørnet ved peisen. Veldig greit å ha tilgjengelig. Når jeg i tillegg vet at samme farve er brukt over det meste av huset, er det lett å få tak i en boks ekstra om det skulle trenges.

Har også en ringperm der jeg skriver ned det som er viktig å huske til huset. Eks. merket på parketten, hva flisene på badet heter mm. Der kan jeg også sette inn brosjyrer på ting vi har brukt i huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Det har vel ikke med oppussing å gjøre, men et godt tips er å feste kvittering for kjøp av vaskemaskin og lignende bak på selve vaskemaskinen. Da slipper du å leite når den evt. må repareres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...