Gå til innhold

Bør vi betale for omskjæring av "våre nye landsmenn&quo

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hørte på nyhetene idag at i snitt 15 innvandrere blir omskåret på Volvat hver uke! Det blir 15 x 52 =780 personer hvert år. Koster dette kr 10 000 per person så blir det kr 7,8 mill hvert år!!!!!!!

Jeg har aldri hørt på nyhetene at 15 minstepensjonister har får økt trygden sin, eller at 780 alenemødre har fått 7.8 mill ekstra!

Fy faen så mye vi må finne oss i. Først tvinger de oss til å betale for en TV-kanal vi ikke vil se på, så må vi ta imot narkosmuglere og terrorister.

Så sender de en skokk med advokater til Nederland for å hjelpe en som har brukt etsende syre på kvinner og barn. Deretter skal vi betale for at ungene hans skal omskjæres!!!!

Gjør som meg: stem FrP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom jenta står i fare for å bli mishandlet eller drept (!) fordi hun ikke er jomfru, synes jeg vi som samfunn skal hjelpe dem med en operasjon.

Jeg "sponser" jo nå røykere og basehoppere fra før.... Så en skal vel ha gode arg for ikke å sponse muslimer i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Volvat en privat klinikk da? Og må de ikke betale for seg på private klinikker?

Har jeg misforstått totalt eller?

Neida, du har ikke misforstått. Såvidt jeg ikke har misforstått også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny
Hørte på nyhetene idag at i snitt 15 innvandrere blir omskåret på Volvat hver uke! Det blir 15 x 52 =780 personer hvert år. Koster dette kr 10 000 per person så blir det kr  7,8 mill hvert år!!!!!!!

Jeg har aldri hørt på nyhetene at  15 minstepensjonister har får økt trygden sin, eller at 780 alenemødre har fått 7.8 mill ekstra!

Fy faen så mye vi må finne oss i.  Først tvinger de oss til å betale for en TV-kanal vi ikke vil se på, så må vi ta imot narkosmuglere og terrorister.

Så sender de en skokk med advokater til Nederland for å hjelpe en som har brukt etsende syre på kvinner og barn. Deretter skal vi betale for at ungene hans skal omskjæres!!!!

Gjør som meg: stem FrP

Hei Terje

Volvat er en privatklinikk og der må de batale alt selv.De får ikke noe hjelp fra Staten.

Du har missforstått at det hjelper å stemme FRP,de er ikke noe rasist parti.En ting skal du ha klart for deg at de har ikke noe i mot utlendinger som jobber og betaler skatt og gjør rett og riktig som andre borgere.Så der mistet du håpet at det kunne hjelpe å få ut alle utlendinger.

Frp vil ha ut de kriminelle og bare dem.

Han som du snakker om i Nederland blir nok sendt ut av landet fordi vi også vil ha bukt med terrorisme.

Så nå må du slutte med all den hetsingen av utlendinger og ikke geniralisere.Drittsekk er en drittsekk om han er hvil ,gul,grønn eler svart.

hilsen

indianlady :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terje, drittsekker kommer i alle fargenyanser......... fra kritthvitt til sort. At du stemmer FrP er greit, men jeg synes at du bør sette deg litt mer inn i politikken til partiet FØR du uttaler deg slik du gjør. Et slikt hat som du her viser overfor en gruppe mennesker, er IKKE en del av FrP's partipolitikk, ihvertfall står det ikke noe slikt skrevet i partiprogrammet deres, ei heller blir slikt sagt på partimøtene jeg går på.

En annen ting, mulig jeg er helt på jordet: Jeg trodde at omskjæring av kvinner i Norge var forbudt??? Eller tar jeg helt feil???

Dessuten, det er som andre debattanter her sier, Volvat ER en privat klinikk, og man får ikke noe dekket via trygdeetaten ved operasjoner etc. ved slike klinikker.

Morticia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være at det handler om omskjæring av gutter! Ingen som tenker på at det er flere religioner (feks jødedommen) og kulturer (feks i Australia) der omskjæring av gutter er vanlig. Omskjæring av mannens forhud kan også være medisinsk begrunna!

Kjønnslemlestelse er ikke tillatt i Norge, men et paradoks er at flere og flere kvinner går til skrittet å foreta plastisk kirurgiske på sin edleste del (mer av ditt og noe mindre av datt) :o

Omskjæring av gutter er ikke kjønnslemlestelse i følge norsk lov. Derimot er det strengt forbudt å sy igjen jenters skjedeåpning! Dette er lover som selvfølgelig også regulerer private klinikker i dette landet.

Det offentlige støtter ikke operasjoner på private klinikker med mindre det finnes STERKE medisinske grunner for en operasjon, dermed er det den enkelte som sitter igjen med regninga - ikke skattebetalerene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at Volvat er en privat klinikk, men disse "operasjonene" blir dekket av det offentlige. Det var på nyhetene i går!

At det er en privat klinikk betyr ikke at man må dekke det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terje - for det første -du skal ikke tro på alt du hører, for det andre - når du refererer til nyhetene bør du være korrekt i ditt referat -

Du blander sammen to deler av innslaget - hvor den offentlige helsetjenesten IKKE prioriterer omskjæring av gutter - hvis det ikke er rent medisinsk begrunnet - og en privat klinikk som gjør det - mot betaling, selvfølgelig.

Personlig er jeg imot alle inngrep som ikke er medisinsk begrunnet - og jeg kan liksom ikke se at det er ok å utsette små barn for unødig smerte. men det er min mening, og andre får ha sin om det emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det er skattebetalerne som får svi!

Om det utføres på et offentlig sykehus, eller på et privat - det er et fett.

Det er regninga jeg ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Offentlig sykehus - ja - dit går heldigvis noen av mine skattepenger (ikke nok-riktignok, men noe)

Privat sykehus - ja - dit går noen av mine skattepenger også - til operasjoner som blir utført som et ledd i helsekøavviklingen. Jeg synes det er greit og - jeg, for det er ille å vente på behandling fordi det er for liten kapasitet i det offentlige systemet.

Private sykehus - til en ikke-medisinsk behandling - nei dit går nok hverken dine eller mine skattekroner - hverken når det gjelder brystforstørring eller omskjæring (og jeg snakker da ikke om de operasjonene som er medisinsk forankret)

Så hvorfor er du så irritert, da - som FRP'er må du jo synes det er greit at folk bruker penga sine på hva de vil - omskjæring, øl eller større bryst????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"regninger" jeg ikke vil ha (fra sykehus):

* Basehoppere og andre risikosporter...

* Røykere (hehe)

* Fylleslagsmål

* Ulykker grunnet alt for stor fart

* Ulykker der forulykkede har kjørt bil i ppåvirket til stand

Etc

Men jeg gjør det nå likevel da, fori jeg ikke stemmer FRP, og mener vi må dele litt siden vi bor i et samfunn, og liksom skal være sosialt anlagte fra naturens side, ikke bare en hau med egotrippere som lever hver for seg og tenker kun på seg selv... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstå også saken slik Terje gjorde det, at omskjæring av små gutter blir prioritert OG betalt for fra staten! Kanskje jeg oppfattet det feil, men svaret mitt blir allikevel: NEI, jeg synes ikke noen skal få gratis omskjæring av sine barn i norge! Er dette ett ønske/krav fra foreldre, så får de betale for det selv! Har de ikke råd til det, nei da får de ikke gjort det!

Men Terje, hva mener du med at du betaler for røykere??? Har du noen anelse på hvor mye penger staten får inn pga skatter og avgifter ved salg av røyk??? Jeg er mer en sikker på det, at dersom de pengene hadde blitt satt av til pleie av mennesker som blir syke av røyk, så hadde dekket opp i så godt monn at du som ikke-røyker ikke hadde trengt betale en krone!

Men det er ikke slik det fungerer!

Så da kan du jo si det slik da, at vi som BÅDE røyker OG betaler vanlig skatt, vi betaler for mye vi kanskje ikke hadde trengt vi!!!

At vi betaler skatter og avgifter (selv om de er litt vel høye kankje?), er det som gjør at vi faktisk kan komme på sykehus når det trengs! Uten å måtte være forsikret i dyre dommer for å komme inn på sykehus i det hele tatt! Blandt annet.

Frp kommer jeg aldri til å stemme! Og selv om jeg stemmer SV så er det ikke så ensbetont som at jeg ønsker en bedrift, en butikk, en vei og lignende! Dersom du tror det, så aner du rett og slett ikke hva du snakker om! Men derimot tenker jeg på samfunnets beste ikke mitt eget beste! DET er det det dreier seg om for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett som Terje sier, at det offentlige betaler for omskjæring av gutter, uavhengig av om dette skjer på offentlige sykehus eller på Volvat. Grunnen til at det foregår på Volvat, er at sykehusene ikke har kapasitet nok. Operasjonen er gratis, uavhengig av om man har en "medisinsk begrunnelse" som noen nevnte, fordi dette er noe helsedirektoratet bestemt at man har krav på innen en viss tid, i likhet med f.eks. abort (selv om jeg jo ser at sammenligningsgrunnlaget her jo er syltynt...).

Forkastelig, spør du meg, tenk så mye bedre disse helsepengene kunne vært brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...