AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Har en gutt på 6 år (1.klasse) som alltid har allverdens med tid når noe skal gjøres. Påkledning, rydding, avkledning, spising, egentlig de fleste situasjoner. Ikke fordi han er trass, men fordi han mister fokus: Må snakke med noen (spesielt på skolen), kom på noe han må sjekke ut, ser noe mer spennende enn det han holder på med osv. Spør jeg hvorfor han ikke har gjort seg ferdig svarer han at han glemte hva han skulle gjøre, selv med buksa halvveis på så han snubler i den 🙈 Har alltid vært slik, så både vi og barnehagen har jobbet med dette. Men ser ikke ut til å bli bedre. Noen tips? Eller må vi bare smøre oss med enda mer tålmodighet? Anonymkode: 272ca...c38
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 H E L T N O R M A L T Anonymkode: 0681a...da3 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Det er ikke uvanlig! Det handler ofte om modning i hjernen, hans "tid" i forhold til å klare dette er ikke kommet enda. I tillegg er jo 6-åringer veldig i vekst og de kan være veldig distre.... Anonymkode: c4afa...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 Er dette haimusikk for deg? Anonymkode: 3539a...405
Glød Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 Min er likedan. Jeg blir sprø av vakumet i huet hans, alt av beskjeder går rett ut samme sekund som det går inn og han lever i sin egen lille boble der tid ikke eksisterer. Vi kommer konstant 5 minutter for sent, jeg må legge inn lengre og lengre tid før vi skal dra noen plass for å rekke timer og avtaler. Gleder meg til dette går over.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Jeg har ei sånn ei på 5. Helt utrolig hvor god tid hun har selv om vi faktisk IKKE har god tid! glemmer hva hun skulle gjøre, finner på noe annet på vei til det hun skulle gjøre, håper det blir bedre med tiden Anonymkode: 6c886...dec 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Helt vanlig. Min er blitt 11 nå, og jeg må fortsatt hjelpe med å holde fokus når noe skal gjøres... Anonymkode: c373a...d33
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 Ja.... jeg har en mann som er sånn... alltid vært sånn kommer alltid til å være sånn. Dog det blir jo bedre å bedre fordi han er voksen. Men tid og tidsbegrensning, skynde seg/dårlig tid, nei det skjønner ikke mannen mye av.🙈 han er uansett det irriterende menneske som alltid rekker det han skal, skal han bare spise før han skal til toget som går om 5 minutter så kan du banne på at toget er 10min forsinket.... Anonymkode: a8915...863
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #9 Skrevet 24. september 2020 Har en på elleve som fortsatt er sånn. De eneste gangene han skynder seg litt er hvis det er jeg som skal kjøre noe sted. Er han ikke klar innen rimelig tid, så blir han igjen. Anonymkode: 6ffc8...eea
Gjest theTitanic Skrevet 24. september 2020 #10 Skrevet 24. september 2020 Sånn er det å være 6 år. 6 åringer er egentlig ikke klare for å begynne på skolen.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #11 Skrevet 24. september 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja.... jeg har en mann som er sånn... alltid vært sånn kommer alltid til å være sånn. Dog det blir jo bedre å bedre fordi han er voksen. Men tid og tidsbegrensning, skynde seg/dårlig tid, nei det skjønner ikke mannen mye av.🙈 han er uansett det irriterende menneske som alltid rekker det han skal, skal han bare spise før han skal til toget som går om 5 minutter så kan du banne på at toget er 10min forsinket.... Anonymkode: a8915...863 Og hvis man får barn med en sånn er det stor sannsynlighet for at barnet blir sånn. Min mann og mitt barn er sånn😄 Anonymkode: e94e0...d21 1
ella_b Skrevet 24. september 2020 #12 Skrevet 24. september 2020 Mannen min må nærmere 30 er fortsatt slik og kiden på 4 er som snytt ut av nesa på han 🙈 Mannen har heldigvis skjønt at han ikke klarer å skynde seg selv om han absolutt må, så han har sånn nogelunde mestret dette med å starte tidligere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå