AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Hei! Jeg er gravid i uke 9 og barnefar vil absolutt ikke ha barnet og sier nærmest at jeg ødelegger livet hans om jeg velger å beholde - samtidig som at han sier han kommer til å stille opp for barnet selvom jeg beholder. Graviditeten var veldig lite planlagt og timingen kunne vært bedre med tanke på livssituasjon akkurat nå, hvor han har flyttet til en annen by for å studere og vi derfor nå har avstandsforhold. Jeg har sagt jeg er villig til å flytte etter han og at jeg skal gjøre det jeg kan for at han skal få fullført drømmen sin med studiet. Vi har diskutert dette i 4-5 uker nå og han vil fortsatt ikke ha barnet og han mener jeg er egoistisk som ikke tenker på han siden jeg ikke vil ta abort. Vi er forresten rundt 30 år, har fast jobb og god økonomi og vi eier hver vår leilighet, så for meg føles det helt feil å ta abort når jeg vet at vi kommer til å klare dette 🥺 Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men hva ville dere gjort? Og er jeg et grusomt menneske som velger å beholde mot hans vilje? Anonymkode: 92557...093
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Jeg tenker at du må gjøre det som føles riktig for deg. Men da må du samtidig akseptere at forholdet kan ryke om han ikke ønsker dette. Anonymkode: 73f63...b16 18
Kenelz Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Så bra at han er den som ikke kan ta abort! Hadde ikke tatt abort i DIN situasjon. 11
Maleficenta Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er gravid i uke 9 og barnefar vil absolutt ikke ha barnet og sier nærmest at jeg ødelegger livet hans om jeg velger å beholde - samtidig som at han sier han kommer til å stille opp for barnet selvom jeg beholder. Graviditeten var veldig lite planlagt og timingen kunne vært bedre med tanke på livssituasjon akkurat nå, hvor han har flyttet til en annen by for å studere og vi derfor nå har avstandsforhold. Jeg har sagt jeg er villig til å flytte etter han og at jeg skal gjøre det jeg kan for at han skal få fullført drømmen sin med studiet. Vi har diskutert dette i 4-5 uker nå og han vil fortsatt ikke ha barnet og han mener jeg er egoistisk som ikke tenker på han siden jeg ikke vil ta abort. Vi er forresten rundt 30 år, har fast jobb og god økonomi og vi eier hver vår leilighet, så for meg føles det helt feil å ta abort når jeg vet at vi kommer til å klare dette 🥺 Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men hva ville dere gjort? Og er jeg et grusomt menneske som velger å beholde mot hans vilje? Anonymkode: 92557...093 Her er det du som har siste ord i saken. Hva vil du? 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 Du skal gjøre det som er riktig for DEG! Det å ta abort når hele kroppen sier nei kan gjøre det veldig vanskelig psykisk senere. Som 30 åring hadde jeg ikke tatt abort om jeg ønsket barn og ting var på stell med både bolig og økonomi, så får far gjøre som han vil. Anonymkode: 43166...e1e 12
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Jeg ville absolutt ikke hatt barn med en som ikke vil ha barn. Jeg tenker dette også sier noe om hva han tenker om deres fremtid. Han har flyttet til en annen by, og ønsker ikke at du skal flytte etter. Anonymkode: 003b7...5f7 16
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Her er det du som har siste ord i saken. Hva vil du? Jeg vil absolutt ikke ta abort. Alt i meg sier at jeg kommer til å angre for alltid om jeg gjør det, men liker ikke tanken på å tvinge han til å bli far mot sin vilje heller 😔 Anonymkode: 92557...093 4
Polly Ester Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 I din situasjon hadde jeg valgt å beholde babyen og så bare se an om faren endrer mening etterhvert. Om han ikke vil være sammen med deg etter dette så får det være hans valg. Vil du ha barnet så beholder du, mener jeg. 8
Ompalompas Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville absolutt ikke hatt barn med en som ikke vil ha barn. Jeg tenker dette også sier noe om hva han tenker om deres fremtid. Han har flyttet til en annen by, og ønsker ikke at du skal flytte etter. Anonymkode: Endret 23. september 2020 av Ompalompas
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 Hvis dere har et stabilt og godt forhold ellers, og alle forutsetninger for at dette skal gå fint er der, så tipper jeg han snur etterhvert som han innser at realiteten er at han skal bli far. Og når han først er far, kommer han nok ikke til angre, selv om det kan være tøft å få barn midt oppi studietiden. Anonymkode: 73f63...b16 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis dere har et stabilt og godt forhold ellers, og alle forutsetninger for at dette skal gå fint er der, så tipper jeg han snur etterhvert som han innser at realiteten er at han skal bli far. Og når han først er far, kommer han nok ikke til angre, selv om det kan være tøft å få barn midt oppi studietiden. Anonymkode: 73f63...b16 Det er det jeg også håper på. Vi har et veldig stabilt og fint forhold og han sier jo selv at han vil stille opp, men han er redd det kan gå utover forholdet vårt om jeg tvinger han til å bli far. Jeg er såklart redd for det selv også for jeg ønsker jo helst at bi skal være sammen om dette. Anonymkode: 92557...093 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville absolutt ikke hatt barn med en som ikke vil ha barn. Jeg tenker dette også sier noe om hva han tenker om deres fremtid. Han har flyttet til en annen by, og ønsker ikke at du skal flytte etter. Anonymkode: 003b7...5f7 Han vil ha barn når han er ferdig med utdanningen om to år, men ikke før. Og såklart vil han at jeg skal flytte etter, men det betyr at jeg reiser fra alle jeg kjenner og jobben min her, men det gjør jeg gledelig hvis vi beholder barnet. Anonymkode: 92557...093 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 Hvorfor gir alle kvinner her faen i at mannen ikke vil ha barn? Iskaldt. Det eneste riktige er å ta abort. Man skal være enige om å få barn sammen! Anonymkode: 45852...ceb 13
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis dere har et stabilt og godt forhold ellers, og alle forutsetninger for at dette skal gå fint er der, så tipper jeg han snur etterhvert som han innser at realiteten er at han skal bli far. Og når han først er far, kommer han nok ikke til angre, selv om det kan være tøft å få barn midt oppi studietiden. Anonymkode: 73f63...b16 Null respekt for hva mannen ønsker. Anonymkode: 45852...ceb 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #15 Skrevet 23. september 2020 Du har da ikke "tvunget" ham til å bli far, er han over 30 så skjønner han sjøl hvordan barn blir til og kunne tatt de forhåndsreglene for lenge siden hvis det er sånn om å gjøre. Barnslig holdning, alt skyves over på kvinnen. Du skal ordne alt, ta p-piller når herren ønsker, med masse bivirkninger, og så da eventuelt ta abort med alt det fører med seg fysisk og psykisk - fordi han ikke kan tre på seg en kondom? Nei, det er ikke din feil alene at dere ble gravide, helt naturlig konsekvens. Du er ikke dust, slem, ond eller manipulativ fordi du ikke vil fjerne babyen din; du er oppegående og normal som vil ta vare på det livet du har skapt. Ikke la ham gi deg skyldfølelse fordi du er den som alltid får ytterste konsekvens av valg dere BEGGE har tatt. Han får ta seg sammen og slutte å utpresse deg emosjonelt for å skyve deg i retning abort. Her hadde jeg sagt til ham at han allerede har valgt å få barn det øyeblikket han gjorde seg ferdig inni meg, og at hvis han deretter vil gjøre det slutt pga to skarve studieår (som ikke har noen som helst lignende konsekvens som det en abort har!) så får han heller skusle bort den flotte familien han kunne fått ved å være egoist og du vil klare deg helt fint alene:) Ikke gjør noe du vil angre på for alltid! Anonymkode: 75d8a...18f 15
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #16 Skrevet 23. september 2020 Jeg hadde absolutt beholdt om jeg var i din situasjon. Jeg tenker at om det hadde endt med en abort, hadde uansett forholdet deres forandret seg. Etter en så stor avgjørelse kan man ikke bare glemme det og gå tilbake til hverdagen som om ingenting hadde skjedd. Anonymkode: 34afa...8be 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du har da ikke "tvunget" ham til å bli far, er han over 30 så skjønner han sjøl hvordan barn blir til og kunne tatt de forhåndsreglene for lenge siden hvis det er sånn om å gjøre. Barnslig holdning, alt skyves over på kvinnen. Du skal ordne alt, ta p-piller når herren ønsker, med masse bivirkninger, og så da eventuelt ta abort med alt det fører med seg fysisk og psykisk - fordi han ikke kan tre på seg en kondom? Nei, det er ikke din feil alene at dere ble gravide, helt naturlig konsekvens. Du er ikke dust, slem, ond eller manipulativ fordi du ikke vil fjerne babyen din; du er oppegående og normal som vil ta vare på det livet du har skapt. Ikke la ham gi deg skyldfølelse fordi du er den som alltid får ytterste konsekvens av valg dere BEGGE har tatt. Han får ta seg sammen og slutte å utpresse deg emosjonelt for å skyve deg i retning abort. Her hadde jeg sagt til ham at han allerede har valgt å få barn det øyeblikket han gjorde seg ferdig inni meg, og at hvis han deretter vil gjøre det slutt pga to skarve studieår (som ikke har noen som helst lignende konsekvens som det en abort har!) så får han heller skusle bort den flotte familien han kunne fått ved å være egoist og du vil klare deg helt fint alene:) Ikke gjør noe du vil angre på for alltid! Anonymkode: 75d8a...18f Angre for alltid? Bare å bli gravid igjen etter aborten det. Et barn derimot er for alltid. Anonymkode: 45852...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #18 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Null respekt for hva mannen ønsker. Anonymkode: 45852...ceb Jeg mener at man er to om det, og at man må snakke sammen og finne ut hva man vil. Men om det strider mot alle hennes følelser og ønsker å ta en abort, så blir det også feil at han skal tvinge henne til det. Jeg har tidligere skrevet at hun må være forberedt på at forholdet ryker om hun tar en abort, men at så lenge forholdet er godt og stabilt er det en stor sannsynlighet for at han snur underveis, og at de klarer å finne ut av dette sammen. Man er to som velger å ha sex, og begge er klar over mulige konsekvenser av det - som en graviditet. Hvis man ikke kan godta at sex kan føre til at man blir forelder, så burde man ikke ha sex. Med det sagt så er jeg for "juridisk abort", men enn så lenge er ikke det en mulighet så vidt jeg vet. Anonymkode: 73f63...b16 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #19 Skrevet 23. september 2020 Vente i to år, ja. Da er du 32. Så var han kanskje ikke helt klar likevel, det ser man nok av tilfeller av her på KG. 30 og alt på stell og du ønsker barnet, da ville jeg beholdt. Høres ut som han kan snu når barnet er der også. Anonymkode: 97599...6a5 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #20 Skrevet 23. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gir alle kvinner her faen i at mannen ikke vil ha barn? Iskaldt. Det eneste riktige er å ta abort. Man skal være enige om å få barn sammen! Anonymkode: 45852...ceb Like iskaldt å tvinge en som ikke ønsker det til abort. Anonymkode: 97599...6a5 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå