Gå til innhold

Er 20 000 en grei pris for denne jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Sinte-my skrev:

Og nei, skattenivået i Norge er ikke høyt mtp hva du faktisk får igjen for det. 

Hva vi får igjen for det? Er det 40 mrd sendt ut av landet årlig, massivt byråkrati, NRK, eller flyktninger du sikter til? 

Skrevet
1 time siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg hadde ikke tid eller lyst til å sette det opp. Dessuten var det ikke et A4 skap det var litt mer avansert enn hva jeg er vant til å sette opp, så hvorfor ikke betale meg ut av det. 5000 er jo ingenting i det store og det hele, 

5000 her og 5000 der. Bruker heller noen timer på å ordne ting selv. Skal man ha noe gjort man ikke fikser selv er det bedre å ta kontakt med en kompis som kan det.

• Liker 1
Skrevet
På 26.9.2020 den 20.09, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke hadde vært svart arbeid, er det mange som ikke har hatt råd til å pusse opp hus. Det kan jeg love deg.

Anonymkode: 97cda...592

Og då burde dei kanskje ha latt vere å ta den oppussinga, då. 

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Konungr skrev:

Hva vi får igjen for det? Er det 40 mrd sendt ut av landet årlig, massivt byråkrati, NRK, eller flyktninger du sikter til? 

Gratis grunnskule, utdanningsstipend etter det, gratis tannbehandling for de under 18 år, rett til forsvarlig helsehjelp og omsorgstilbud, lav egenandel på øvrige helsetjenester og frikort over ei viss grense, prehospitale tjenester som ambulanse(luft, land og vann) gratis, egnangsstøtte når du blir foreldre, foreldrepenger, svangerskapspenger, sykepenger, AAP og ikke minst trygd. For å begynne et sted.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
På 26.9.2020 den 20.09, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke hadde vært svart arbeid, er det mange som ikke har hatt råd til å pusse opp hus. Det kan jeg love deg.

Anonymkode: 97cda...592

Det var det dummeste argumentet jeg noen gang har hørt, gratulerer. Det er ikke en menneskerett å pusse opp hus. De aller fleste oppussingene som foregår i dag er "huff, kjøkkenet er hele tre år gammelt og ikke trendy lenger, vi må hive det ut og kjøpe nytt". Fullstendig unødvendig med andre ord.

Svart arbeid er forkastelig.

Anonymkode: b8de8...02f

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, Konungr skrev:

Ser @nomore82 kom meg i forkjøpet, og du fikk et saklig svar på hva du faktisk får igjen for skattepengene.

Kan i samme vending nevne at de færreste av oss faktisk rekker å betale tilbake i rene kroner hva vi faktisk får igjen av staten for skattepengene. Men om man kun skal se på flyktninger, statskanalen og U-landshjelp, så er det ganske snevert. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
5 timer siden, Sinte-my skrev:

Ser @nomore82 kom meg i forkjøpet, og du fikk et saklig svar på hva du faktisk får igjen for skattepengene.

Kan i samme vending nevne at de færreste av oss faktisk rekker å betale tilbake i rene kroner hva vi faktisk får igjen av staten for skattepengene. Men om man kun skal se på flyktninger, statskanalen og U-landshjelp, så er det ganske snevert. 

Snakk for deg selv. Jeg har regnet på det og funnet ut at jeg helt klart har betalt mange ganger flere i skatter og avgifter enn jeg har noensinne har fått tilbake.

Skrevet
18 minutter siden, Konungr skrev:

Snakk for deg selv. Jeg har regnet på det og funnet ut at jeg helt klart har betalt mange ganger flere i skatter og avgifter enn jeg har noensinne har fått tilbake.

Så bra! Da er du en pluss-skatteyter. Har du noe i mot å dele regnestykket ditt? :)

Skrevet
10 minutter siden, nomore82 skrev:

Så bra! Da er du en pluss-skatteyter. Har du noe i mot å dele regnestykket ditt? :)

Nei, deler jeg mitt regnskap forsvinner anonymiteten og folk som kjenner meg kan da lese alle mine innlegg inkludert politiske. Politikk er noe jeg holder kjeft om i det virkelige liv.

"Så bra!" - Var det ment for å irritere meg? Nice try 😂

Skrevet
11 minutter siden, Konungr skrev:

Nei, deler jeg mitt regnskap forsvinner anonymiteten og folk som kjenner meg kan da lese alle mine innlegg inkludert politiske. Politikk er noe jeg holder kjeft om i det virkelige liv.

"Så bra!" - Var det ment for å irritere meg? Nice try 😂

Nei ikke for å irritere men mer for å være positiv om det du skriver stemmer :)

Regnestykket trenger ikke å være identifiserende eller nøyaktig. Var mer interessert i de grove postene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...