Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det absolutt tidligste jordmor kan forsøke tøying? Noen som vil dele sin erfaring sånn generelt med tøying/stripping også? 

Anonymkode: 3ac77...111

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jordmor strippet meg i uke 39. Men det var fordi jeg var moden. Min jordmor sa at man ikke utførte stripping om man ikke var moden. Livmorhalsen min var helt flat med 1cm åpning. Aner ikke om hvor tidlig man kan gjøre dette. Gjorde ikke annet for meg en kraftige menssmerter. Prøvde igjen dagen før termin. Fødte 5dager over termin. 

Skrevet

Fikk beskjed om at hun ikke kunne gjøre noe dersom jeg ikke var moden, og det var jeg tydeligvis ikke (10 dager over termindato), men NOE gjorde hun i alle fall oppi der likevel, uten å si noe. Etter å ha lest litt om stripping kan jeg ikke skjønne at hun drev med noe annet enn det. Hun påstod hun «dro ungen litt i luggen» men det føltes ut som hun prøvde å dra hele livmora mi ut av meg.
På vei hjem fra kontrollen hadde jeg litt vondt, men tenkte det var fordi hun hadde drevet på litt oppi der, men etter noen timer fant jeg ut at ting var i gang. Cirka 12 timer etter kontrollen var ungen født.

Skrevet

Ble strippa fire fem ganger, uten noen som helst reaksjon. Ble igangsatt fjorten dager på overtid i stedet.

Anonymkode: f4b74...172

Skrevet

Jordmoren min sa også at hun bare gjorde det hvis kvinnen var moden, og som regel ikke før tidligst uke 39. Jeg ble tøyd på termindagen, og fødselen startet noen timer senere. Hun sa på forhånd at det var en fare for at det bare førte til plagsomme kynnere og maserier, men det var jeg alt skikkelig plaget med, så da var ikke det noen risiko. 

Anonymkode: 80a9b...302

Skrevet

Ble strippet i begynnelsen av uke 38. Var veldig moden med 3 cm åpning. 

Anonymkode: 283fd...831

Skrevet

Ble strippet 39+1. Fødselen begynte samme natt :) 

Anonymkode: 8a8e4...ef8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...