AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Det er en type oppførsel som jeg kjenner gjør noe med meg, men som avsenderen kanskje tenker er godlynt. Det er disse "halvleende" kommentarene du får "Det er noe som heter IQ" om du misforstår eller ikke gjør rett ved første forsøk. Eller "nå er du 1 minutt for sen igjen" om du kommer akkurat på tiden, demonstrerer og tar opp klokken. Og denne leende "for en Vims" om du ikke følger med på et eller annet. Eller kommenterer det du gjør FØR noe har eventuelt gått galt. "Nå må du ikke ...... ". Eller raske kommentarer dersom du skulle søle litt, miste noe. "Det finnes større kopper" "Ja, ikke rart HUN mister noe, går an å gå 2 ganger vet du" haha. Denne oppførselen rammer alle, men kanskje mest meg har jeg sett. Andre mener at det kan være en større trygghet ovenfor meg eller kan det være nettopp at jeg har høyere utdanning og har ansvar for mange oppgaver. Jeg ønsker ikke å "gi tilbake", men kanskje si noe som kan få slutt på dette eller få en til å reflektere litt mer. Noen er gode venner som kanskje ønsker å poengtere at de er nettopp det, jeg vet ikke... Ser at de fleste synes dette er morsomme og at det er godlynte og uskyldige kommentarer, men jeg opplever det som mobbing og kjenner at jeg blir såret og nå irritert. Jeg er ellers en person som stort sett ser det positive i ting, men kjenner jeg at jeg er lei nå. Har du noen gode forslag hva man kan gjøre med dette? Uten å sette de det gjelder i et dårlig lys. Anonymkode: ed2f1...480
MarieLo Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Verdens enkleste ting er å være etterpåklok.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 1 minutt siden, MarieLo skrev: Verdens enkleste ting er å være etterpåklok. Det var akkurat dette ja... Anonymkode: ed2f1...480
MarieLo Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var akkurat dette ja... Anonymkode: ed2f1...480 I alle eksemplene dine så er vedkommende etterpåklok. I hindsight så ser man alt mye tydeligere. Endret 23. september 2020 av MarieLo
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 MarieLo gjør jo akkurat det samme mot deg som du opplever at andre gjør og er således et eksempel selv. Uansett. Kan du si noe? Hvis det er foran mange andre, kan du ta personen litt til side etterpå og si "når du sier sånn, så skjønner jeg at du prøver å være morsom, men det er faktisk ganske sårende, kan du la være å kommentere hver gang jeg ** "? Enten det, eller så må du ta det rett ut foran andre, med fare for å drite dem ut, av typen "du måtte kommentere det hver eneste gang, ja!" Anonymkode: dba1f...89e 5
Faith_In_You Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 (endret) Krav og forventninger. Vær sånn, hvis ikke blir det sånn og sånn. Lurer på om andre ikke prøver å såre andre mennesker. Lurer på om andre synes det er kjekt å såre andre mennesker, siden de ikke har empati og godter seg av andres lidelse. Og er det viktigst hva alle andre tror? Eller er sannheten og virkeligheten viktigst? Endret 23. september 2020 av Faith_In_You 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #7 Skrevet 24. september 2020 Høres ut som spydig humor, min far har akkurat samme humor og det er så sykt irriterende😂 Det jeg har lært etterhvert er at i denne typen humor, så syns man ikke den man kritserer er dum og teit, man godter seg mer over livet og de små hverdagsutfordringene. Men personer som blir lett fornærmet sliter nok veldig med denne humoren. Du kan alltids ta deg et minutt med personene det gjelder, i enerom, og forklare at du blir usikker av kommentarene og hadde satt pris på å ikke få de lenger. Altså, du ytrer bare et ønske, så er det opp til personen om den skjerper seg, for man kan ikke tvinge folk til noe. Anonymkode: 94ec0...3c8
Cordelia Skrevet 24. september 2020 #8 Skrevet 24. september 2020 "Og der var sportskommentatoren/stand up komiker'n i gang ja" Gi med samme mynt. 4
Cordelia Skrevet 24. september 2020 #10 Skrevet 24. september 2020 "Var det noe mer idag?" "Noe mer du hadde på hjertet?" 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #12 Skrevet 3. oktober 2020 Dette er hersketeknikker. Best å holde seg unna mennesker som bruker dette mye. Du kan tiltrekke deg slike mennesker når du e veldig snill, konfliktsky og setter andre først. Anonymkode: 89c5f...039 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #13 Skrevet 3. oktober 2020 På 23.9.2020 den 11.37, AnonymBruker skrev: Det er en type oppførsel som jeg kjenner gjør noe med meg, men som avsenderen kanskje tenker er godlynt. Det er disse "halvleende" kommentarene du får "Det er noe som heter IQ" om du misforstår eller ikke gjør rett ved første forsøk. Eller "nå er du 1 minutt for sen igjen" om du kommer akkurat på tiden, demonstrerer og tar opp klokken. Og denne leende "for en Vims" om du ikke følger med på et eller annet. Eller kommenterer det du gjør FØR noe har eventuelt gått galt. "Nå må du ikke ...... ". Eller raske kommentarer dersom du skulle søle litt, miste noe. "Det finnes større kopper" "Ja, ikke rart HUN mister noe, går an å gå 2 ganger vet du" haha. Denne oppførselen rammer alle, men kanskje mest meg har jeg sett. Andre mener at det kan være en større trygghet ovenfor meg eller kan det være nettopp at jeg har høyere utdanning og har ansvar for mange oppgaver. Jeg ønsker ikke å "gi tilbake", men kanskje si noe som kan få slutt på dette eller få en til å reflektere litt mer. Noen er gode venner som kanskje ønsker å poengtere at de er nettopp det, jeg vet ikke... Ser at de fleste synes dette er morsomme og at det er godlynte og uskyldige kommentarer, men jeg opplever det som mobbing og kjenner at jeg blir såret og nå irritert. Jeg er ellers en person som stort sett ser det positive i ting, men kjenner jeg at jeg er lei nå. Har du noen gode forslag hva man kan gjøre med dette? Uten å sette de det gjelder i et dårlig lys. Anonymkode: ed2f1...480 IQ: "Åja visste ikke at du får til alt 100%?" 1 min for sen: "Når ble det bestemt at du skal følge med på klokka for andre? Og hvorfor gjør du det egentlig?" Du må være direkte og svare på det de sier. Anonymkode: d2899...e32 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #14 Skrevet 3. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må være direkte og svare på det de sier. Hm. Jeg tenker motsatt. Vis de at du gir faen og at du ikke gidder å høre etter. Svar noe helt random hvis du må svare. Anonymkode: 91452...224
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #15 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg kan si noe av det🙈 spesielt «vimsen min» eller «nå må du ikke....» rett og slett fordi jeg vet han gjør det om jeg ikke sier det(f.eks glemmer å ta klærne ut av vaskemaskinen, svi maten osv). Det er fra min side ikke en hersketeknikk, men jeg er kanskje litt for mye «mor» til mannen min. Anonymkode: 7f51e...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå