Gjest BethD Skrevet 23. september 2020 #1 Del Skrevet 23. september 2020 Hvor lang tid skal det ta før man merker en bedring? Fikk selexid forrige fredag. Fungerte absolutt ikke, fikk trimetoprim igår men merker liten til ingen bedring. Kanskje litt når jeg ligger helt i ro.. Regner med at denne funker, siden jeg har fått en liten bedring men må jeg gå i flere dager før man er symptomfri? Også lurer jeg på når tissetrangen gir seg? Føler meg må på do å tisse hele tiden.. svir ikke like mye men svir fortsatt! Jeg er generelt utrolig ukomfortabel pga dette og er snart desperat. Drikker vann med mye sitronsaft i.. men orker ikke drikke så voldsomt mye, hele tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Del Skrevet 23. september 2020 Jeg sliter veldig med UVI, får det flere ganger ila et år. Fått det så ofte at jeg har funnet ut en "kur" som pleier å funke på meg haha. Hver gang jeg får det drikker jeg tonnevis med vann og appelsinjuice, venter en god stund til å tisse før jeg vet at jeg må tisse en del. Da er det nesten som jeg "tisser vekk UVIen", blir så og si helt fin et par timer etter dette. Nå er jo dette kanskje ikke noe som hjelper for deg, da ditt tilfelle virker litt mer ekstremt, men en ting du kanskje kan prøve på om du skulle fått det igjen, litt mildere Hadde dog UVI i 3 uker for en liten stund siden, da måtte jeg gå på antibiotika to ganger. Funket ganske raskt etter 2 forsøk. Håper du blir bedre! Anonymkode: 77029...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Del Skrevet 23. september 2020 Store mengder C-vitamin og mye frukt//fruktjuice hjelper. Velg Ester C og gå høyt, over 3000 mg. Anonymkode: 98dac...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #4 Del Skrevet 24. september 2020 Jepp, ikke gå ofte på do, selv om du føler du må. Men drikk mye, særlig syrlig drikk så du får spart opp urin og skylt vekk bakteriene. pass på å få ut alle dråper så det ikke er resturin der bakteriene vokser.Hold deg varm, særlig på bena, damp underlivet over en bøtte med varmt vann, vann m litt natron i kan hjelpe (noen bruker også edikk) dropp stringtruser- jeg har nesten ikke hatt uvi etter at jeg gikk fra string til litt større truser som ikke gnikker bakterier fra nr 2 fremover. c-vit, appelsinjuice og sitronvann...masse lykke til Anonymkode: bc0e9...976 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #5 Del Skrevet 24. september 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Store mengder C-vitamin og mye frukt//fruktjuice hjelper. Velg Ester C og gå høyt, over 3000 mg. Anonymkode: 98dac...a3a Ikke Ester C, den er syrenøytral. Det du er ute etter, er å gjøre urinen sur, så det må være C-vitamin som IKKE er syrenøytralisert. Anonymkode: 3ff99...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #6 Del Skrevet 24. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke Ester C, den er syrenøytral. Det du er ute etter, er å gjøre urinen sur, så det må være C-vitamin som IKKE er syrenøytralisert. Anonymkode: 3ff99...43c Nei, C-vitamin dreper bakterier som forårsaker UVI, poenget er absolutt ikke å gjøre urinen sur. Anonymkode: 98dac...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #7 Del Skrevet 24. september 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, C-vitamin dreper bakterier som forårsaker UVI, poenget er absolutt ikke å gjøre urinen sur. Anonymkode: 98dac...a3a Kan du forklare dette? Evt kilde? Anonymkode: f4146...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #8 Del Skrevet 24. september 2020 Masse appelsinjuice og tranebærjuice/evt tranebærkapsler. Hold deg varm som noen over her sier, bruk gjerne ullester! Nå er det heldigvis lenge siden jeg jeg hadde uvi sist, er ikke blant dem som er mye plaget, men mener å huske jeg hadde stor bedring bare etter to-tre dager ut i tablettkuren. Anonymkode: c7216...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 25. september 2020 #9 Del Skrevet 25. september 2020 Vært plaget med uvi i en årrekke. Og jeg blir alltid bedre etter en halv dag på antibiotika, så jeg synes det høres rart ut at du ikke har bedring på flere dager. Gjøre urinen sur fungerer slik som flere skriver her. De som er plaget over lengre tid burde bruke hiprex, det ble redningen for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #10 Del Skrevet 25. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, ikke gå ofte på do, selv om du føler du må. Men drikk mye, særlig syrlig drikk så du får spart opp urin og skylt vekk bakteriene. pass på å få ut alle dråper så det ikke er resturin der bakteriene vokser.Hold deg varm, særlig på bena, damp underlivet over en bøtte med varmt vann, vann m litt natron i kan hjelpe (noen bruker også edikk) dropp stringtruser- jeg har nesten ikke hatt uvi etter at jeg gikk fra string til litt større truser som ikke gnikker bakterier fra nr 2 fremover. c-vit, appelsinjuice og sitronvann...masse lykke til Anonymkode: bc0e9...976 NB da jeg skrev vann m litt natron eller edikk så var d til drikking asså- ser ut her som jeg mente i vannet man skal dampe stussen med ☺️ Anonymkode: bc0e9...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #11 Del Skrevet 25. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: NB da jeg skrev vann m litt natron eller edikk så var d til drikking asså- ser ut her som jeg mente i vannet man skal dampe stussen med ☺️ Anonymkode: bc0e9...976 Det trodde jeg🤣🤣🤣 Anonymkode: fb358...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #12 Del Skrevet 25. september 2020 Om det ikke virker etter maks to døgn, bytt antibiotika. veldig godt tips: bruk medisinen fra RFSU virker like bra som antibiotika, men inneholder ikke det 😄 Anonymkode: 34239...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #13 Del Skrevet 25. september 2020 On 9/23/2020 at 9:58 PM, AnonymBruker said: Jeg sliter veldig med UVI, får det flere ganger ila et år. Fått det så ofte at jeg har funnet ut en "kur" som pleier å funke på meg haha. Hver gang jeg får det drikker jeg tonnevis med vann og appelsinjuice, venter en god stund til å tisse før jeg vet at jeg må tisse en del. Da er det nesten som jeg "tisser vekk UVIen", blir så og si helt fin et par timer etter dette. Nå er jo dette kanskje ikke noe som hjelper for deg, da ditt tilfelle virker litt mer ekstremt, men en ting du kanskje kan prøve på om du skulle fått det igjen, litt mildere Hadde dog UVI i 3 uker for en liten stund siden, da måtte jeg gå på antibiotika to ganger. Funket ganske raskt etter 2 forsøk. Håper du blir bedre! Anonymkode: 77029...afd Bruk medisinen fra RFSU, naturlig og kan tas forebyggende. Den har dokumentert effekt og virker like godt som antibiotika om du først har fått det. selv virker ikke noe annet på meg. Prøvd ALLE kjerringråd. Anonymkode: 34239...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 25. september 2020 #14 Del Skrevet 25. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruk medisinen fra RFSU, naturlig og kan tas forebyggende. Den har dokumentert effekt og virker like godt som antibiotika om du først har fått det. selv virker ikke noe annet på meg. Prøvd ALLE kjerringråd. Anonymkode: 34239...42e Er den reseptbelagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #15 Del Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, theTitanic said: Er den reseptbelagt? Nei, det er denne: https://www.lyko.no/rfsu/rfsu-uricur-6x15-st Anonymkode: 40680...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 25. september 2020 #16 Del Skrevet 25. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er denne: https://www.lyko.no/rfsu/rfsu-uricur-6x15-st Anonymkode: 40680...5ea Takk😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #17 Del Skrevet 25. september 2020 På 23.9.2020 den 21.58, AnonymBruker skrev: Jeg sliter veldig med UVI, får det flere ganger ila et år. Fått det så ofte at jeg har funnet ut en "kur" som pleier å funke på meg haha. Hver gang jeg får det drikker jeg tonnevis med vann og appelsinjuice, venter en god stund til å tisse før jeg vet at jeg må tisse en del. Da er det nesten som jeg "tisser vekk UVIen", blir så og si helt fin et par timer etter dette. Nå er jo dette kanskje ikke noe som hjelper for deg, da ditt tilfelle virker litt mer ekstremt, men en ting du kanskje kan prøve på om du skulle fått det igjen, litt mildere Hadde dog UVI i 3 uker for en liten stund siden, da måtte jeg gå på antibiotika to ganger. Funket ganske raskt etter 2 forsøk. Håper du blir bedre! Anonymkode: 77029...afd Du bruker samme «kur» som meg! Det funker hver gang👏🏻 Hadde som deg en runde som jeg måtte ha AB ellers er det appelsinjuice hver gang! Litt gøy å lese at andre gjør det helt likt som meg😀 Anonymkode: 85b26...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #18 Del Skrevet 25. september 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du forklare dette? Evt kilde? Anonymkode: f4146...e9d Noe av grunnen til at fruktjuice hjelper er at det er mye C-vit i det. C-vit finnes i mengder i frukt, og man kan kjøpe det på butikken. Men det er ingen farmasøytiske selskaper som tjener noe på dette, da hvem som helst kan produsere det, derfor blir effekten underkommunisert for å si det mildt. Men det er enormt effektivt, og ikke er det farlig heller, om man tar en som er syrenøytral og har lite tilsetningsstoffer. Som en god Ester C eller liposomal C. Skal jeg anbefale en vil jeg anbefale Micro-C på Glimja.no. De har svært gode produkter. Og nei, jeg jobber ikke der. Mange steder i utlandet kan man få behandling med intravenøs C-vitamin, men dette er "omstridt" i Norge til tross for at det ikke har bivirkninger. Men her ser man ihvertfall effekten på bakterier: https://www.tv2.no/a/11105063/ Jeg orker ikke lete etter "studier", men det finnes sikkert. Det blir bare ikke studert så mye, i og med at de som finansierer studier gjerne vil tjene inn igjen pengene, og det er vanskelig når man forsker på vit C. Men googlet raskt og fant dette i alle fall: https://www.newsmax.com/Health/Headline/vitamin-c-TB-tuberculosis-cancer/2013/05/22/id/505878/ Bare google "vit C kills bacteria" så kommer det mer. Dette er jo barnelærdom for meg som er 50. Vi fikk alltid høre at vi skulle spise appelsiner og nyper, og man tok jo C-vitamin ved forkjølelse. Merkelig nok har C-vitaminens fortreffelighet gått i glemmeboka hos folk flest virker det som. ET bra C-vitamin "shot" er å røre ut pulver av Ester C i appelsinjuice og råhonning. Anonymkode: 98dac...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #19 Del Skrevet 25. september 2020 Åh! UVI er forferdelig! Var mye plaget med det tideligere, hadde det hvertfall 1 gang pr mnd. Etter fødsel for 3 år siden har jeg ikke fått det tilbake. Jeg tror det er fordi jeg brukte klyster under fødsel, hele blæren ble tømt skikkelig. Anbefaler deg å drikke godt, gjerne appelsinjuice! Vent med å gå på do til du kjenner du virkelig må på do, så tisser du (sørg for å få tømt blæren skikkelig, ellers vil urin ligge igjen å gi grobunn for bakterier). Som en over her skriver, man tisser vekk UVI'en. Jeg ble alltid bedre etter 1 dag på kur, så rart du ikke er bedre. Anonymkode: 5f27c...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 25. september 2020 #20 Del Skrevet 25. september 2020 Var mye plaget med UVI i en årrekke! Så begynte jeg med et homopatmiddel som heter cantaris D30, 3 små sukker kuler som jeg tar 1-2 ganger dagelig som jeg suger på under tungen. Hadde ikke noe troa på at et naturmiddel skulle funke liksom, men var desperat og lei av antibiotikakurer og gjett om det funka! Begynte med de etter en antibiotika kur da de ikke fungerer om du først har fått UVI men jeg har ikke hatt UVI siden jeg begynte på det, 3 år siden nå👏🏻 Ingen tvil om at dette funker! Selger det reseptfritt på noen apoteker! Og det beste er at naturmiddler er helt uten bivirkninger 👍🏻 Skal helst ikke drikke og spise mat på 30 min før og etter du tar det. Eneste som er dumt er at du reduserer effekten som du drikker mye te/kaffe/cola/tyggis. Men jeg kutter ned lett dette og heller slipper unna UVI 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå