Humle Brumle Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Noen som kan forklare hva resett er for noe. Jeg vet i vertfall at man ikke kan stole på ting dem skriver og at det er mye høyreekstrem retta saker der da. Ser på Facebook at en familevenninne driver å kommenterer på denne siden på Facebook og jeg er nå bekymret for at hun kan bli hjernevasket på et vis. Hun er gammel og har netopp fått seg Facebook og jeg tenker hun kan være veldig naiv og mottakelig for ting som kanskje ikke er helt sant. Burde jeg være bekymret? Vet de skal ha nettbutikk med «trump hatter» bare att det står gjør Norge gjevt igjen eller noe. Jeg vet ikke men får en dårlig følelse av resett.
AndreasBR Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Det er en alternativ nyhetskilde/avis. Men både de og MSM må tas med en klype salt, da begge sider har en agenda. Men MSM skjuler masse info for oss, som de alternative rapporterer på. Hun blir ikke hjernevasket bare fordi hun klarer tenke kritisk. Ja, sannheten gir ofte en dårlig følelse, for vi har blitt løyet for og ført bak lyset i så mange år av MSM. 5
Humle Brumle Skrevet 23. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2020 3 minutter siden, AndreasBR skrev: Det er en alternativ nyhetskilde/avis. Men både de og MSM må tas med en klype salt, da begge sider har en agenda. Men MSM skjuler masse info for oss, som de alternative rapporterer på. Hun blir ikke hjernevasket bare fordi hun klarer tenke kritisk. Ja, sannheten gir ofte en dårlig følelse, for vi har blitt løyet for og ført bak lyset i så mange år av MSM. Hva er msm?
AndreasBR Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, Humle Brumle skrev: Hva er msm? Mainstream media. VG, Dagladet, CNN, Aftonbladet osv. Normalt på venstresiden hele gjengen. 3
Humle Brumle Skrevet 23. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2020 7 minutter siden, AndreasBR skrev: Mainstream media. VG, Dagladet, CNN, Aftonbladet osv. Normalt på venstresiden hele gjengen. Hva slags medier er nøytralt da?
AndreasBR Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, Humle Brumle skrev: Hva slags medier er nøytralt da? Vet ikke om det finnes noen lenger, kanskje noen andre kan svare på det. Det er jo veldig lite journalistikk ute og går nå om dagen, mye klipp og lim og repetering av hva andre nettsteder melder. Det er min mening ihvertfall. Jeg mener en nyhetskilde skal gi oss detaljene usensurert. Vi skal vite etnisiteten på folk som begår kriminalitet det rapporteres om. Ja, det er viktig informasjon. Det hander om å opplyse samfunnet om hvem som gjør hva, men det vil de sjeldent gjøre for det passer ikke med narrativet til MSM om at hvite er onde og alle mørkhudede er ofre. 8
Humle Brumle Skrevet 23. september 2020 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2020 Mister liksom all troverdighet når resett planlegger nettbutikk der de skal selge norskversjonen av trump merch liksom. Det er vel mer en blogg en faktisk nyhetsbyrå. 2
AndreasBR Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 38 minutter siden, Humle Brumle skrev: Mister liksom all troverdighet når resett planlegger nettbutikk der de skal selge norskversjonen av trump merch liksom. Det er vel mer en blogg en faktisk nyhetsbyrå. Det kan jeg nok være delvis enig i... Skulle tatt seg ut om VG plutselig begynte å selge effekter for røde partier.
NorthernLight Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 Jeg syns det er bra vi har Resett. Msm skjuler skjuler mye og er ikke interessert i at mange ting kommer frem i lyset. De har også stengt flere kommentarfelt i avisene de siste årene. De henger også ut folk i øst og vest hvis man er kritisk til feks Islam. De skriver heller nesten ikke noe negativt om BLM. Skriver bare dritt om Trump osv osv. Når Sian hadde demo i Bergen så fokuserte de på gråtehistorier om at folk på demo fikk tåregass i øyet. De har veldig ensidig dekning i sakene sine. 11
Bix Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 1 hour ago, AndreasBR said: Mainstream media. VG, Dagladet, CNN, Aftonbladet osv. Normalt på venstresiden hele gjengen. La oss heller ikke glemme vårt kjære NRK som alle er nødt til å finansiere gjennom skatteseddelen - Norges svar på Pravda. Forskjellen er at mens det er fortsatt frivillig å kjøpe og lese VG eller Dagbladet, er man nødt til å betale for NRK sin propaganda enten man liker det eller ei; Greta Thunberg, palestinerne og Islam er de store heltene mens Trump, Israel og Resett er de store skurkene. Ifølge landets offisielle, høyst objektive nyhetskanal. Når det gjelder Resett, laget de et selvmål i særklasse ved å gi Erling Marthinsen sparken; et fritt, uavhengig medium ville ikke ha gjort det. 6
Equinox Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 At det finnes ulike nyhetskanaler og sider man kan søke seg frem til og hvor noen ligger til venstre og andre til høyre burde man dersom man er tilhenger av ytringsfriheten ha null problemer med. Det er vel en ganske dårlig skjult "hemmelighet" at journalister ligger relativt lenger til venstre som yrkesgruppe enn befolkningen i snitt, derav ser jeg på sider som Resett, Document og HRS som et positivt tilskudd på nyhetsbildet. En kan fint bare droppe å lese det dersom man velger det, men man bommer totalt dersom man kritiserer andre for å gjøre det etter min mening. Jeg leser de overnevnte sidene akkurat som jeg leser VG og Dagbladet, variasjon i nyhetsbildet er viktig og nødvendig. 9
Vikingduden Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 (endret) Alternative medier, mener jeg de kaller seg. Har ikke vært innom siden, for jeg føler det er litt sånn "ugifte menn ca. 40 uten utdannelse" som er sinna på alt og alle. Jeg ønsker ikke gi oppmerksomhet til slikt, og anser de som en useriøs aktør. Endret 23. september 2020 av Vikingduden 5
Tiuren Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 18 minutter siden, Vikingduden said: Alternative medier, mener jeg de kaller seg. Har ikke vært innom siden, for jeg føler det er litt sånn "ugifte menn ca. 40 uten utdannelse" som er sinna på alt og alle. Jeg ønsker ikke gi oppmerksomhet til slikt, og anser de som en useriøs aktør. En smule arrogant å vite så mye uten å ha vært innom og lest? :) Jeg leser både Klassekampen og Document, god utdannelse har jeg og. 12
NorthernLight Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 38 minutter siden, Vikingduden skrev: Alternative medier, mener jeg de kaller seg. Har ikke vært innom siden, for jeg føler det er litt sånn "ugifte menn ca. 40 uten utdannelse" som er sinna på alt og alle. Jeg ønsker ikke gi oppmerksomhet til slikt, og anser de som en useriøs aktør. Herlighet for ett latterlig innlegg!! 3
Gjest Optimo Skrevet 23. september 2020 #15 Skrevet 23. september 2020 Trikset med resett er å stoppe når du kommer til kloakken, unnskyld, jeg mener kommentarfeltet.
Gjest Lampe1 Skrevet 23. september 2020 #16 Skrevet 23. september 2020 13 timer siden, Humle Brumle skrev: Noen som kan forklare hva resett er for noe. Jeg vet i vertfall at man ikke kan stole på ting dem skriver og at det er mye høyreekstrem retta saker der da. Ser på Facebook at en familevenninne driver å kommenterer på denne siden på Facebook og jeg er nå bekymret for at hun kan bli hjernevasket på et vis. Hun er gammel og har netopp fått seg Facebook og jeg tenker hun kan være veldig naiv og mottakelig for ting som kanskje ikke er helt sant. Burde jeg være bekymret? Vet de skal ha nettbutikk med «trump hatter» bare att det står gjør Norge gjevt igjen eller noe. Jeg vet ikke men får en dårlig følelse av resett. Du har rett i at de har en agenda. Men jeg har ikke lest noe usant der de gangene jeg har kikket innom. Men en agenda har MSM også, i høyeste grad. Og de fordreier virkeligheten minst like mye. Jeg anbefaler et vidt spekter av nyhetskilder for et større bilde.
Gjest Lampe1 Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 3 timer siden, Vikingduden skrev: Alternative medier, mener jeg de kaller seg. Har ikke vært innom siden, for jeg føler det er litt sånn "ugifte menn ca. 40 uten utdannelse" som er sinna på alt og alle. Jeg ønsker ikke gi oppmerksomhet til slikt, og anser de som en useriøs aktør. Du burde se mer nyansert på saken. Dessverre har MSM blitt svært politiserte de senere årene.
Drizzt Skrevet 23. september 2020 #18 Skrevet 23. september 2020 Greia med Resett er at man leser mye som MSM ''glemmer'' å skrive. Spesielt når det gjelder innvandring. Eller man leser kortfattet om en sak i VG og så får man med seg detaljene på andre nettsider som Resett for eksempel. Når det gjelder nøytrale media, kanskje Nettavisen er det nærmeste man kommer det her i Norge. Og det eneste. 6
AndreasBR Skrevet 24. september 2020 #19 Skrevet 24. september 2020 Her er et eksempel på MSM... https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eK14qa/krekar-saken-terrordoemt-nordmann-kan-faa-sone-i-norge Sitat: "Den norske statsborgeren som er dømt til fengsel i Og sitat "Nordmannen, som har en kone som er norsk statsborger og to barn," Hvorfor skriver de "nordmann" og senere "norsk statsborger" .. ? Forventer de virkelig at noen skal tro på dette spyet deres? Vedkommende er da mest sannsynlig ikke norsk, men kun norsk statsborgerskap. Tviler sterkt på at Krekar hadde samarbeidet med en nordmann. Her snakker vi nok innvandrer av ikke-vestlig opphav med norsk statsborgerskap. Jeg googlet raskt, og fant denne artikkelen: https://politiskukorrekt.org/terrordomt-muslim-far-ikke-tilbake-norsk-statsborgerskap/ (NRK https://www.nrk.no/norge/fikk-norsk-statsborgerskap-mens-italia-ville-domme-ham-for-terror-1.14629576 ) Antagelig er det samme mann det er snakk om? Ergo er han jo absolutt ikke norsk eller nordmann. Og ikke engang norsk statsborger lenger? Her er en tredje artikkel, denne gangen Document https://www.document.no/2020/08/12/terrordomte-twana-karim-rahim-kan-likevel-utleveres-til-italia-ntb-ostfold-mannen/ Sitat: "NRK identifiserer ikke den kurdiske irakeren i sin melding, men vektlegger at han er «norsk statsborger». NTB, som siterer NRKs sak, identifiserer heller ikke, og omtaler ham både som «Den norske statsborgeren» og «Østfold-mannen i 40-årene»." Han er da virkelig ikke Østfold-mann, han er jo ikke engang norsk, han er ikke fra Østfold. Han er fra Irak.. Dette er hva jeg mener med at NRK og MSM skjuler kritisk info fra innbyggere. Selvfølgelig skulle NRK omtalt han som kurdisk iraker. Hvordan i alle dager kan vi stole på Dagbladet, NRK og VG når de holder på sånn?? 5
Justlooking Skrevet 24. september 2020 #20 Skrevet 24. september 2020 Er nok viktig å få med seg et vidt spekter av nyheter om man vil holde seg oppdatert. Alle har en agenda om det er til venstre eller høyre så det er greit å få med begge deler. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå