AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Jenten min går i 7 klasse, siste år på barneskolen. Hun har i alle år vært i en gjeng med noen av jentene i klassen. Hun har i alle år til og fra blitt stengt litt ute. Ene dagen får hun være med på fritiden, neste dag får hun ikke. Greit nok, man velger selv. Det siste halvåret har 3 av jentene "for gøy", sparket, småbokset eller småkløpet henne på skolen. De ler og sier, ikke bli så sur da. Men, hun blir sur og sier stopp. Må nevne at disse jentene er ganske tøffe både i språk og oppførsel og sannsynligvis mener de ikke noe mer enn morro. Men, min datter syns jo ikke dette er moro. I det siste har jentene også hvis min datter kommer på skolen med nye klær, sagt noe sånt som, buksene har bæsjefarge etc... eller himler litt med øynene. I mattetimen forleden hadde jentene sagt til læreren, ingen liker jo S...... Læreren hadde sagt, det sier man da ikke, hvorpå jentene hadde sagt, S.... vet det jo selv. Alt i alt ingen hendelser man kan slå ned på, men sammenlagt over lang tid begynner jeg å tenke at dette er nok. Vil også nevne at datteren min har utviklet angst, og tvangstanker, men tror ikke det har noe med disse jentene å gjøre. Så, hva gjør jeg. Hun vil jo ikke sladre, for da blir jentene enda kjipere. Har sagt fra til læreren, men alt går jo litt under radaren, så med mindre jenta mi sladrer har ikke læreren noe konkret å si til jentene. Er veldig rådvill. Noen tips? Anonymkode: cee55...9e5
hablador Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Å bli småbokset, klypet, trakassert etc, er da ikke normal oppførsel når det gjentar seg over tid med 3 andre elever som utfører dette. Jeg vil kalle det nærmest mobbing. Det at datteren din har utviklet angst og tvangstanker tyder på at hun har det vanskelig, og kanskje pga dette.. Datteren din sliter tydeligvis med dette. Du må stå opp for datteren din ❤️ Ta kontakt med læreren å fortell. Krev et møte med lærer. Ev ta kontakt med foreldrene og fortell at dette ikke er greit og at hun plages pga dette. Lykke til 🍀 10
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Takk for svar. Foreldrene har jeg pratet med før om utestengningen, men to av tre mødre, tar det ikke seriøst. Hun ene moren sladret til og med til datteren sin om at jeg hadde kontakten henne. Anonymkode: cee55...9e5
Carrot Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 Hva mener du ikke kan slå ned på, selvsagt kan man det - man sier til jentene at dette IKKE er OK oppførsel, læreren burde strengt tatt hatt mer tak i seg i situasjonen i klassen og tatt for seg jentene der og da. Ikke rart det er eksalerende mobbing når alle unnskylder ufin oppførsel? 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 Rart det der... hvordan jenter så lett slipper unna med "småboksing" og stygge kommentarer om/til andre. Hvorfor aksepters dette? Hadde det vært gutter som slo og sparket hverandre, så hadde dette blitt tatt tak i for lenge siden. Ikke det tvil om at norsk skole favoriserer og aksepterer jenters stygge væremåte kontra gutterS stygge væremåte. Anonymkode: 5ae35...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Bare å booke møte for alvorsprat med skolen. Dette ER mobbing - og de ser på. Tar ikke de det seriøst varsles Fylkesmannen. For nei, slik oppførsel er ikke normalt. Høres ut som dere dessverre har en meget konfliktsky lærer involvert her som småjentene har taket på. Det er veldig synd... Skolen må utarbeide tiltaksplan og har oppfølgingsmøter som beskriver tiltakene osv. På høy tid å ta tak i dette. Ikke via andre foreldre, det er umulig å få folk til å innse at deres englebarn gjør noe galt - iaf om en annen forelder sier det. Når de involveres av skolen tar de det KANSKJE inn - men ikke alle gjør det da engang dessverre. Mest typisk er det vel at mobbere sikkert ofte er barn av mobbere... som anser det som helt naturlig å rakke ned på andre. For ungene har jo lært dette et sted, og det er nok oftest på hjemmebane. Derfor er det å snakke med foreldrene til mobbere ganske poengløst. Skolen har derimot plikt til å ta ansvar, og har klageinstanser om de ikke gjør jobben sin. Anonymkode: 83bb5...5a2 5
FrkZ Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Dette der hadde jeg tatt tak i om jeg var deg. Blir dårlig av å lese om hva jenta di må gjennomgå av «venninnene». Kan dere kontakte skolen/lærere? 1
Matas Skrevet 24. september 2020 #8 Skrevet 24. september 2020 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. - Matas, mod.
Anbefalte innlegg