Gå til innhold

Hvordan spre nyheten til eldre søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Når sa dere til eldste at han eller hun skal bli storesøster/storebror? Hvor gammel var hn og hvordan sa dere det? :) ❤️

Vår er 3,5 og forstår konseptet med baby i magen pga omgangskrets har fått småsøsken og Daniel tiger blant annet.. Vurderer å vente til oul. 

Hvordan burde man si det? 

Anonymkode: 1a097...067

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sa det til vår på 2,5 etter svar på NIPT, og grundig ultralyd, i uke 14. 

Vi sa det bare litt rett ut, vi. "I magen til mamma vokser det en lillebror, og du skal bli storebror". Trenger ikke dille noe mer med det. 

Her ville vi si det til storebroren før noen andre fikk vite det. Han skulle få vite det av oss. Og da måtte vi nesten si det såpass tidlig, for det begynte å synes veldig... 

Anonymkode: f57bd...daa

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sa det til vår på 2,5 etter svar på NIPT, og grundig ultralyd, i uke 14. 

Vi sa det bare litt rett ut, vi. "I magen til mamma vokser det en lillebror, og du skal bli storebror". Trenger ikke dille noe mer med det. 

Her ville vi si det til storebroren før noen andre fikk vite det. Han skulle få vite det av oss. Og da måtte vi nesten si det såpass tidlig, for det begynte å synes veldig... 

Anonymkode: f57bd...daa

Skjønner den veldig godt. Vi har måttet fortelle de enkelte i familien av nødvendige årsaker, så hun blir dessverre ikke første som får vite det 😕 men, de holder tett 😊

Jeg går med løse klær til vanlig, så det skal godt gjøres å se noe. Jeg er fortsatt i grenseland på "er hun gravid eller har hun blitt feit", så folk tør vel ikke si noe 😅 

Skrevet

Vi sa det til kommende storebror før vi sa det til noen andre, vi ønsket at han skulle være den første og en del av hemmeligheten :) Vi ga han en t-skjorte med "Jeg skal bli storebror" på, det var populært! Glad vi ventet til uke 12, for han klarte ikke å holde det hemmelig særlig lenge, haha! 

Anonymkode: adbdf...603

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sa det til kommende storebror før vi sa det til noen andre, vi ønsket at han skulle være den første og en del av hemmeligheten :) Vi ga han en t-skjorte med "Jeg skal bli storebror" på, det var populært! Glad vi ventet til uke 12, for han klarte ikke å holde det hemmelig særlig lenge, haha! 

Anonymkode: adbdf...603

Herlig ❤️ 

Kjenner jeg har prioritert litt feil, for jenta vår blir ikke den første som får vite det.. 😕

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herlig ❤️ 

Kjenner jeg har prioritert litt feil, for jenta vår blir ikke den første som får vite det.. 😕

Det er da virkelig ikke krise. Den eneste som bryr seg er du 😛 

Anonymkode: d2edc...3c1

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlig ❤️ 

Tror du at hun egentlig bryr seg om det? De færreste jeg kjenner har fortalt det til kommende storesøsken først, nettopp fordi man gjerne venter en stund med å fortelle det til barna. Vi fortalte det til svigerfar først tror jeg, fordi han måtte sitte barnevakt da vi skulle på tidlig UL. Var da uke 6+ noe. Hadde vært helt unaturlig å fortelle det til storebror så tidlig. Han var kanskje blant de første 20 som fikk vite det 😅

Anonymkode: 6f6f0...be5

• Liker 1
Skrevet

Fortalte til storesøster på 2,5 etter ar jeg hadde vært på OUL. Tenkte aldri over det at hun skulle få vite det først, det var mange som visste det før henne. Hadde hun vært endel år eldre hadde kanskje fått vite det først.

Anonymkode: 30bfd...0d1

Skrevet

Vår datter er snart 3.5 å vil så gjerne si det til henne først. Er straks 7 uker bare så er jo litt igjen men tenker å fortelle etter fosterdiagnostikk rundt uke 11-13. skal prøve å ha henne som første men er ikke sikkert det går av praktiske grunner

Anonymkode: af9b2...b2d

Skrevet

Sa det først til storesøster, ville ikke at hun skulle få vite det av andre. Vi har nemlig visse i familien som fint kunne funnet på å plumpet det ut. 

Vi viste ul.bildet og sa at jeg hadde babybror i magen. 

Anonymkode: f0596...b68

Skrevet

Vår datter fylte akkurat 4 år og fikk vite det etter tidlig ultralyd 11+4. Da viste vi bilde, forklarte at hun skulle bli storesøster igjen og at babyen i magen skulle vokse og bli stor og derfor var mamma så trøtt og sliten innimellom (har nemlig vært veldig plaget av det denne gangen). 

Er 15+4 nå og hun har allerede sagt noen ganger at hun har ventet SÅÅ lenge. Ventetiden blir nok lang for henne stakkars, så skulle nok ha ventet til tidligst OUL. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...