supernaturalfan Skrevet 23. september 2020 #1 Del Skrevet 23. september 2020 Okay, nå prøver jeg med en EL tester. Har kjøpt clear blue sin. Skal begynne på dag 10,som er på lørdag Hvor mange dager tester dere før dere før smilefjeset? Sånn ca/ i snitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. september 2020 #2 Del Skrevet 23. september 2020 En "medisinsk gjennomsnittlig" syklus er vel på 28 dager, der EL forekommer på CD14. Men i praksis varierer det veldig når kvinner får EL. Jeg fikk EL på CD17 i pp2 og CD29 i pp3. Du må nesten bare starte, og da er CD10 bra! Håpe at du får smil så raskt som mulig etter det Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 23. september 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 23. september 2020 8 minutter siden, Amatariel skrev: En "medisinsk gjennomsnittlig" syklus er vel på 28 dager, der EL forekommer på CD14. Men i praksis varierer det veldig når kvinner får EL. Jeg fikk EL på CD17 i pp2 og CD29 i pp3. Du må nesten bare starte, og da er CD10 bra! Håpe at du får smil så raskt som mulig etter det Lykke til! Hei, nå tror jeg du missforsto meg.. :) Jeg bare lurer generelt hvor mange dager man bruker testen før den smiler :) Jeg skal ifølge en kalender ha EL den 29 sept, og blir jo da å bruke testen kanskje bare 2 eller 3 dager? er det vanlig? :) Min forrige syklus var på 27 dager, før dette hadde jeg en SA og er litt usikker på hva den har vært.. ikke tenkt/telt så mye på det.. Så jeg prøver meg på 27 dager nå, og da skal jeg begynne på dag 10, lørdag. men ifølge en kalender jeg har skal jeg ha EL den 29, tirsdag. som betyr 2-3 dager med test. Jeg trodde man holdt på lenger.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 23. september 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 23. september 2020 ser nå jeg bommet på overskriften 😄 Skal jo være EL tester for første gang.. komt borti a-bokstaven istedenfor shift for å lage stor L woopsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. september 2020 #5 Del Skrevet 23. september 2020 1 time siden, supernaturalfan skrev: Hei, nå tror jeg du missforsto meg.. Jeg bare lurer generelt hvor mange dager man bruker testen før den smiler Jeg skal ifølge en kalender ha EL den 29 sept, og blir jo da å bruke testen kanskje bare 2 eller 3 dager? er det vanlig? Min forrige syklus var på 27 dager, før dette hadde jeg en SA og er litt usikker på hva den har vært.. ikke tenkt/telt så mye på det.. Så jeg prøver meg på 27 dager nå, og da skal jeg begynne på dag 10, lørdag. men ifølge en kalender jeg har skal jeg ha EL den 29, tirsdag. som betyr 2-3 dager med test. Jeg trodde man holdt på lenger.. ? Du spør jo i praksis hvor lenge man tester før man får positiv test (les: når man får EL). Smil er positiv test. Så da stemmer svaret mitt over med det du spurte om Er du på syklusdag 7 i dag? Da er det helt innafor å starte EL-testing på lørdag. Om du får EL den 29.sept så er det på CD13, og normalt. Om du har inntrykk at folk holder på lenger med EL-testing så er det fordi maaange har EL mye senere enn det. Men man tør ikke starte så mye tidligere, i frykt for å gå glipp av EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 23. september 2020 #6 Del Skrevet 23. september 2020 Du får smilefjes når du har el. Så det Kommer jo bare og helt an på syklusen din. ja det er lurt å begynne noen dager før forventet el Fordi den kan komme tidligere enn forventet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 23. september 2020 #7 Del Skrevet 23. september 2020 Man «holder ikke på « med el tester annet enn for å oppdage el. Testen lagrer ikke test infoen din, fra dag til dag, den slår ut når lh er høyt nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 23. september 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 23. september 2020 54 minutter siden, Amatariel skrev: Du spør jo i praksis hvor lenge man tester før man får positiv test (les: når man får EL). Smil er positiv test. Så da stemmer svaret mitt over med det du spurte om Er du på syklusdag 7 i dag? Da er det helt innafor å starte EL-testing på lørdag. Om du får EL den 29.sept så er det på CD13, og normalt. Om du har inntrykk at folk holder på lenger med EL-testing så er det fordi maaange har EL mye senere enn det. Men man tør ikke starte så mye tidligere, i frykt for å gå glipp av EL. Jaok igjen, jeg var igrunn bare ute etter svar som feks 'jeg starter med EL test 3 dager før forventet EL' eller 'jeg begynner på dag x og får som regel positivt etter 4 dager' Jeg føler du gjør dette mer komplisert enn jeg lurer på ikke vondt ment! setter pris på fordypende svar 😄 Jeg leste litt på nettet og fikk inntrykk av at folk brukte EL test i mange dager.. men det er kanskje ikke riktig det da Derfor jeg ble litt i stuss når jeg tenker jeg kanskje får positiv etter 2-3 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 23. september 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 23. september 2020 53 minutter siden, Misanthropis skrev: Man «holder ikke på « med el tester annet enn for å oppdage el. Testen lagrer ikke test infoen din, fra dag til dag, den slår ut når lh er høyt nok. Dette vet jeg Men jeg fikk inntrykk av at folk tok EL test i mange dager, mer enn jeg forventer å skal ta den nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 23. september 2020 #10 Del Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, supernaturalfan skrev: Dette vet jeg Men jeg fikk inntrykk av at folk tok EL test i mange dager, mer enn jeg forventer å skal ta den nå Ja ikke godt å Vite hvorfor du var opptatt av hvordan andre holdt på. Jeg selv har syklus fra 21-31 dager, så da blir det noe helt annet testregime enn for deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Del Skrevet 23. september 2020 5 minutter siden, supernaturalfan skrev: Jaok igjen, jeg var igrunn bare ute etter svar som feks 'jeg starter med EL test 3 dager før forventet EL' eller 'jeg begynner på dag x og får som regel positivt etter 4 dager' Jeg føler du gjør dette mer komplisert enn jeg lurer på ikke vondt ment! setter pris på fordypende svar 😄 Jeg leste litt på nettet og fikk inntrykk av at folk brukte EL test i mange dager.. men det er kanskje ikke riktig det da Derfor jeg ble litt i stuss når jeg tenker jeg kanskje får positiv etter 2-3 dager. Altså, har man litt uregelmessige sykluser, må man jo gjerne holde på i mange, mange dager.. Jeg fikk el på alt fra dag 14 til dag 21 de fire månedene jeg prøvde før det klaffet sist. Da begynte jeg å teste på dag 12, og ja, da endte jeg opp med å teste i ni dager på det lengste. Om du ikke vet hvilken syklusdag du har el på, er det anbefalt å teste fra dag 10, og helt frem du får positiv test. Og for noen vil det være etter 2-3 dager, for andre kan det være nærmere 10-11 dager. Man tester hver dag fra et par dager før forventet el, til man får positiv test, enkelt og greit. Anonymkode: 111ba...349 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 23. september 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 23. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, har man litt uregelmessige sykluser, må man jo gjerne holde på i mange, mange dager.. Jeg fikk el på alt fra dag 14 til dag 21 de fire månedene jeg prøvde før det klaffet sist. Da begynte jeg å teste på dag 12, og ja, da endte jeg opp med å teste i ni dager på det lengste. Om du ikke vet hvilken syklusdag du har el på, er det anbefalt å teste fra dag 10, og helt frem du får positiv test. Og for noen vil det være etter 2-3 dager, for andre kan det være nærmere 10-11 dager. Man tester hver dag fra et par dager før forventet el, til man får positiv test, enkelt og greit. Anonymkode: 111ba...349 Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 23. september 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 23. september 2020 26 minutter siden, Misanthropis skrev: Ja ikke godt å Vite hvorfor du var opptatt av hvordan andre holdt på. Jeg selv har syklus fra 21-31 dager, så da blir det noe helt annet testregime enn for deg 😊 Er nyskjerrig av meg da vettu 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. september 2020 #14 Del Skrevet 23. september 2020 1 time siden, supernaturalfan skrev: igjen, jeg var igrunn bare ute etter svar som feks 'jeg starter med EL test 3 dager før forventet EL' eller 'jeg begynner på dag x og får som regel positivt etter 4 dager' Jeg føler du gjør dette mer komplisert enn jeg lurer på ikke vondt ment! setter pris på fordypende svar 😄 Mulig jeg tenkte mer komplisert enn du spurte ja. Svaret mitt er at jeg starter med EL-testing ca. 5 dager før jeg forventer/håper på EL. Når jeg får positiv test aner jeg ikke. Sist pp ble dette testerekken min (bilde). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 23. september 2020 Forfatter #15 Del Skrevet 23. september 2020 5 minutter siden, Amatariel skrev: Mulig jeg tenkte mer komplisert enn du spurte ja. Svaret mitt er at jeg starter med EL-testing ca. 5 dager før jeg forventer/håper på EL. Når jeg får positiv test aner jeg ikke. Sist pp ble dette testerekken min (bilde). Takk for svar! Jeg har kjøpt clearblue, så får vel smilefjes ved positiv. jeg tør ikke bruke strimmel for jeg aaaner ikke når jeg skal se den som positiv og ikke.. 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. september 2020 #16 Del Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, supernaturalfan skrev: Takk for svar! Jeg har kjøpt clearblue, så får vel smilefjes ved positiv. jeg tør ikke bruke strimmel for jeg aaaner ikke når jeg skal se den som positiv og ikke.. 😕 Digitalt er kjekt så slipper man å tolke! Som du kanskje skjønner så er ikke digital så aktuell for meg, for det hadde blitt dyyyrt Er ikke alltid jeg er 100% sikker på mine egne tester heller, men godt å ha mye hjelp i tolkedamer her inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 23. september 2020 Forfatter #17 Del Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, Amatariel skrev: Digitalt er kjekt så slipper man å tolke! Som du kanskje skjønner så er ikke digital så aktuell for meg, for det hadde blitt dyyyrt Er ikke alltid jeg er 100% sikker på mine egne tester heller, men godt å ha mye hjelp i tolkedamer her inne. Ja, den var dyr.. jeg blir ikke å kjøpe slik hver gang for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå