AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Forholdet har aldri vært skikkelig bra, bortsett fra første tiden vi var nyforelsket. Opp og ned i flere år, et par brudd osv. Også ble vi plutselig gravid og ble enige om at dette skal vi klare. Babyen har kommet og er nå ca tre uker. Pappa har blitt alvorlig syk og jeg vil dra hjem. Det betyr at vi må kjøre 45 mil med babyen. Jeg vet at bilstolene nå har blitt ergonomisk gode. Men at vi må bruke tid på mat, stell, kos osv. Han er av annen oppfatning og mener bilkjøring i så lang tid er helsefarlig for barnet. Han mener det er kun ment for korte instanser. Og han mener vi ser forskjellig på hvordan vi skal ta avgjørelser for hennes liv og oppdragelse videre. Disse argumentene bruker han mot meg. Som om det er forholdet vårt eller siste tiden med pappa jeg skal velge. Hva skal jeg si og gjøre? Anonymkode: 78bcf...cd2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Det er bare å finne kilder, det er bare tull det han sier: https://www.plusstid.no/barn-og-oppvekst/spedbarn/spedbarn-bil Jeg tror, uten at jeg vet noe annet om forholdet deres enn det du forteller i posten, at du kanskje bør tenke deg godt om. Er dette en mann du kommer til å ha det bra med? Kommer det til å være bra for barnet at dere holder sammen? Greier dere å bli enig om alle de små tingene i hverdagen som har betydning for barnet? Anonymkode: 4a3c1...e29 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Da får du finne kilder på at han tar feil eller finne andre alternativer. Kan du og babyen fly eller ta toget f.eks.? Han kan ta bilen og bagasjen. Dere må også snakke om hvordan dere skal løse konflikter i fremtiden. Akkurat nå er det å IKKE reise ikke et alternativ. Det er en nødvendig reise for deg. Anonymkode: 9d5f2...f83 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 Etter det jeg kjenner til er det ikke farlig for baby å sitte så lenge i bilstol en gang, noe annet hadde vært om det var over lengre perioder. Uansett... 45 mil er jo en dagsreise. Det er ikke sikkert at dere rekker å kjøre hele dagen med en så liten baby. Som du sier... mating og bleieskift. I tillegg kan det være baby vil ha trøst og kos, for ikke å snakke om disse gulpene og rapene som kan ta litt tid å få opp til tider! Når vi har måtte kjøre så langt med baby så har vi ofte tatt en overnatting. En gang ble mormor med på reisa og det gikk på en dag. Da matet ofte mormor baby mens jeg kanskje fikk selv gå på do osv. Det ble dog veldig mange stopp!!! Men vi kom trygt frem omsider. Bare pass på at baby ikke har for mye klær på seg,(iht bilsikring)og at bilstol har riktig helling. Hodet på baby må ikke falle fremover når den er så liten, da kan den få pusteproblemer. Og det vil du ikke ha! Anonymkode: e6619...6a4
Misanthropis Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 Det forholdet er jo helt skakkkjørt allerede! så han kan ikke se eller forstå eller støtte deg inn være med din syke far? og at han NÅ er psykopat nok til å bruke den sårbare barseltiden DU er i nå og, og dine omsorgs og morsevner MOT deg?! Siden du tydeligvis er blitt nedbrutt, så sier jeg det i klare ord, Han sier jo at Du er en rævva mor som ikke setter barnet først... Han er ikke villig til Å se på Muligheter med deg engang. For NEI barnet tar ingen!!!! INgEN skade av en slik tur, om dere lytter til barnets behov og tar pauser underveis. Og barnets beste har absolutt ingenting med hvorfor han motsetter seg dette. 5
exictence Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han er av annen oppfatning og mener bilkjøring i så lang tid er helsefarlig for barnet. Han mener det er kun ment for korte instanser. Og han mener vi ser forskjellig på hvordan vi skal ta avgjørelser for hennes liv og oppdragelse videre. Hvis min mann hadde sagt det, så hadde jeg sagt: Så fint at du er opptatt av barnets helse og tenker på at det ikke kan være bra med så lang bilkjøring, selv i en så god bilstol. Det er dokumentert at den skal være god nok, men hvis du mener den ikke er det, så gjør vi ikke det. Fins det noe soveliggevogn som forsvarlig kan festes, hva med den liggebagen han kom hjem i? Hva om vi stopper ofte for å ta pauser hvor vi kan stelle og bære babyen? Det betyr mye for meg at vi drar hjem til pappa nå. Sitat Disse argumentene bruker han mot meg. Som om det er forholdet vårt eller siste tiden med pappa jeg skal velge. Hva skal jeg si og gjøre? Anonymkode: 78bcf...cd2 Er dere begge litt opprørske mot hverandre? Kan man ikke selv alltid svare på en ordentlig mote, i hvert fall? Jeg tror jeg bare hadde forholdt meg rolig og undrende over hva han mente med sine argumenter, og spørre hva han mente var det beste? Fortelle at det betyr mye for deg at du reiser hjem. Kanskje hadde jeg tenkt at den egentlige grunnen var at han ikke ville dra? Skal du være lenge borte? Er det et alternativ at du og babyen drar alene? Jeg tror jeg hadde sagt at jeg syntes det hadde vært veldig koselig om han var med, men forstår om han vil være hjemme. ? Endret 23. september 2020 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Er det mulighet for tog dit dere skal? Da kan dere vel ha baby på fanget.. Anonymkode: 122b5...664 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 45 mil tilsvarer ca 6-8 timers ren kjøretid. (Avhengig av fartsgrensene på strekningen) Hvis dere tilrettelegger bra nok er det ikke noe stort problem å kjøre den distansen med spedbarn, for eksempel ved å overnatte halvveis. Det finnes de som må kjøre denne distansen for å komme seg hjem fra sykehuset etter fødselen. Mener mannen din at disse skal bo på sykehuset i x antall måneder før de kan reise hjem? Når det er sagt, da mine barn ble født for 25-30 år siden sikret vi vognbagen med nett i baksetet. Er det fremdeles godkjent? I så fall, kunne det vært et alternativ å variere med? Anonymkode: 21085...62b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 Poenget er at jeg og babyen må reise uten han. Men jeg kan kjøre sammen med familie, slik at jeg sitter sammen med babyen. Det er ikke problemet. Problemet er at han ikke vil vi skal være borte noen dager fra han. Når vi først reiser så langt, vil jeg gjerne være der noen dager. Møte venner og familie og ikke stresse, før vi skal kjøre samme vei hjem igjen. Jeg tenker at han stiller urimelige krav. Finnes fedre som jobber borte hver uke eller offshore osv, som ikke ser barna sine på mange dager. Hvorfor skal han nekte meg å reise? Han synes jeg bør utsette turen en måned til. ts Anonymkode: 78bcf...cd2 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 Hvor lenge har du tenkt å være borte da? At det finnes fedre som jobber offshore er et dårlig argument. At du vil treffe din far før han dør er et godt argument, og selv om det ideelle er at man ikke kjører 45 mil med baby så er det ikke farlig. Men at du vil treffe familie og venner mens du er der, med tre uker gammel baby i koronatiden, det hadde jeg reagert på. Anonymkode: c6882...b91 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at jeg og babyen må reise uten han. Men jeg kan kjøre sammen med familie, slik at jeg sitter sammen med babyen. Det er ikke problemet. Problemet er at han ikke vil vi skal være borte noen dager fra han. Når vi først reiser så langt, vil jeg gjerne være der noen dager. Møte venner og familie og ikke stresse, før vi skal kjøre samme vei hjem igjen. Jeg tenker at han stiller urimelige krav. Finnes fedre som jobber borte hver uke eller offshore osv, som ikke ser barna sine på mange dager. Hvorfor skal han nekte meg å reise? Han synes jeg bør utsette turen en måned til. ts Anonymkode: 78bcf...cd2 si at han får litt avkobling og kan dyrke sine interesser mens du er borte! De fleste fedre ville synes det var topp! Jeg har dratt bort med baby selv. Selvfølgelig savnet jo far oss, men tror pappaen syntes det var deilig å være hjemme alene med stillheten i huset👍 Anonymkode: e6619...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor lenge har du tenkt å være borte da? At det finnes fedre som jobber offshore er et dårlig argument. At du vil treffe din far før han dør er et godt argument, og selv om det ideelle er at man ikke kjører 45 mil med baby så er det ikke farlig. Men at du vil treffe familie og venner mens du er der, med tre uker gammel baby i koronatiden, det hadde jeg reagert på. Anonymkode: c6882...b91 Enig i alt Anonymkode: bfa0e...252 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 Dere to er likeverdige, og han kan ikke nekte deg å dra til din dødssyke far. Prøver han å isolere deg fra familien din? Merker du dette ellers også? Prøver han å begrense din kontakt med familie, venner og kollegaer? Min mor bor 8 timer unna. Hadde ikke vært snakk om å ikke reise til henne med små barn. Anonymkode: 93bad...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 Jeg hadde ikke tatt med en tre uker gammel baby på en slik biltur. Nå i koronatiden ville jeg dessuten vært ekstra forsiktig med å farte rundt og treffe familie, om jeg hadde et spedbarn. Anonymkode: e0c00...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå