AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Det er nå påvist smitte på skolen til husets ungdom. På trinnet under. Dette trinnet skal ikke på skolen. Jeg er ikke hysterisk, men jeg vet hvor vanskelig det er å holde personer atskilt, og de omgås på fritiden. Ville dere sendt barnet på skolen disse tre dagene før høstferien, eller ville dere holdt dem hjemme? Tipper det går greit om han får det, og sikkert vi foreldre og søsken også, men det blir så mye styr, så hadde vært greit å unngå. Har ikke opplysninger om når den smittede sist var på skolen. Anonymkode: 2d37d...4a7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Om ingen av dere er i risikogruppe ville jeg ikke holdt ungdommen hjemme fra skolen Anonymkode: 5ec2d...22b 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Jeg hadde holdt hjemme. Helt ærlig synes jeg det burde opplyses hvem som er smittet slik at man kunne vurdere på en ordentlig måte om man reelt sett kunne være smittet/hvem som er det. Anonymkode: ba820...d58 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde holdt hjemme. Helt ærlig synes jeg det burde opplyses hvem som er smittet slik at man kunne vurdere på en ordentlig måte om man reelt sett kunne være smittet/hvem som er det. Anonymkode: ba820...d58 Vi vet hvem det er. Ikke en som min ungdom er med, men min ungdom har venner som har venner som går i denne klassen. Anonymkode: 2d37d...4a7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 Hvis han ikke har mye fravær fra før i høst, ville jeg holdt han hjemme. Anonymkode: 302a5...3b5 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han ikke har mye fravær fra før i høst, ville jeg holdt han hjemme. Anonymkode: 302a5...3b5 Han har vært borte to dager pga forkjølelsessymptomer, samt en time til tannlege. Det er det eneste. Frister å holde hjemme altså... Anonymkode: 2d37d...4a7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Send barnet på skolen så sant ingen i deres husstand har en kronisk sykdom! Og ikke la barnet være med folk fra det klassetrinnet på fritiden frem til den klassen skal ha undervisning på skolen igjen!! Anonymkode: aaf0f...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde holdt hjemme. Helt ærlig synes jeg det burde opplyses hvem som er smittet slik at man kunne vurdere på en ordentlig måte om man reelt sett kunne være smittet/hvem som er det. Anonymkode: ba820...d58 Sykdom er en privatsak. Skoler har rett på å få vite hvilken elev som er smittet, men det har ikke andre!! Anonymkode: aaf0f...f9d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykdom er en privatsak. Skoler har rett på å få vite hvilken elev som er smittet, men det har ikke andre!! Anonymkode: aaf0f...f9d Enig, jeg forventer på ingen måte å få vite hvem det er. Men sånne ting sprer seg fort blant ungdommen uansett, så nå vet man det. Har vært mer opptatt av å formidle at man ikke skal fordele "skyld" osv, man vet jo hvordan ting kan koke på nett blant tenåringer. Viser seg at elev ikke har vært på skolen siden før helga, så da sendte vi som vanlig. En forelder her hos oss er i større risiko enn friske, uten å være i den tyngste risikogruppen. Men nå lot vi prøver og undervisning gå foran, men vi begrenser heller det sosiale utenom litt. Anonymkode: 2d37d...4a7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde holdt hjemme. Helt ærlig synes jeg det burde opplyses hvem som er smittet slik at man kunne vurdere på en ordentlig måte om man reelt sett kunne være smittet/hvem som er det. Anonymkode: ba820...d58 Egentlig så er jeg glad for at det vanligvis er vanskelig å få vite hvem som er smittet. Det er så mye gale folk der ute, slik at mange smittede opplever hets og gapestokk. Helt utrolig at det er mulig å gjøre slikt. Anonymkode: e3598...cbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå