AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Jeg har vært sammen med mannen min i rundt 12 år, vi ble sammen i 20-årene og da hadde vi mye sex, som man har. Jeg var kanskje litt redd for å si hva jeg likte og vi ble litt stuck i et mønster hvor det 9 av 10 ganger bare var han som kom (herregud det så ille ut når jeg skrev det ned, men sånn var det dessverre). I tillegg var det alltid jeg som stimulerte meg selv til orgasme under sex, jeg har hatt mange elskere som har skrytt på seg utrolige oralkunnskaper men det har vært bare én som har fått det til uten at jeg måtte tegne er kart for ham først, og selv da har det tatt pinlig lang tid før jeg kommer. Jeg er også litt sjenert av meg og ikke så flink til å gi veiledning så jeg tar selvsagt mye selvkritikk på det. Jeg ble også stresser når jeg stimulerte meg selv, fordi jeg var redd for at jeg brukte for lang tid og mannen min kanskje begynte å kjede seg. Eller stresse med at han snart kom, og så ble alt bare stress. På grunn av alt dette stresset gikk sexlysten min ned, og jeg avviste ham iblant. Dette førte til at han ikke tok initiativ like ofte lenger. Jeg sa også i starten at jeg ikke var så glad i oralsex - for å slippe nederlaget ved å ikke komme - og det utsagnet trykket han til sitt hjerte og prøvde omtrent aldri på oralsex med mindre jeg uttrykkelig ba ham, og det var veldig sjelden. Vi har hatt sex regelmessig i alle år, men lå vel tilslutt på maks en gang i uka. Da jeg for et års tid siden begynte å bli redd for at sexlysten min skulle bli ødelagt av dette dårlige mønsteret, tok jeg mer kontroll over det, og bestemte meg for at jeg skulle komme, om ikke hver gang, så mye oftere under sex. Jeg tvang meg selv til å ikke stresse, og jeg sa også til mannen min at jeg vil prøve å endre dette. Det fungerte fint, og nå kommer jeg oftere enn ikke under sex. Etter at det løste seg, så vil jeg gjerne ta tak i de andre utfordringene jeg føler at vi har, særlig dette med initiativ. Han sier nemlig at han alltid er tilgjengelig (noe som ikke helt stemmer men det forventer jeg heller ikke), og venter på at jeg skal ta initiativet. Han sier at han gjør ting hele tiden for å vise at han er tilgjengelig, men jeg synes ikke at det stemmer. Han er ikke veldig fysisk ila dagen, kysser meg sjelden, tar ikke på meg når vi har lagt oss utenom at han koser meg på ryggen for eksempel. Dette gjør i sin tur at jeg glemmer å tenke på ham seksuelt, og så går dagene. Jeg er redd for å ende opp som venner, jeg elsker ham og jeg har prøvd å snakke med ham om hva han forventer og hva jeg forventer, men det skjer ingenting. Iblant begynner han å kysse meg på halsen, og jeg viser at jeg liker det, men så begynner han bare å se på TV igjen. En gang spurte jeg om hvorfor han slutter, og da sa han ar han gjorde det bare for å la meg vite at han er tilgjengelig. Da jeg så spurte om hvorfor han ikke fortsatte når jeg viste at jeg likte det, så hadde han ikke noe svar. Når jeg sier at han gjerne kan slikke meg som forspill, så svarer han at jamen det liker du jo ikke, på tross av at jeg har sagt flere ganger at jeg har endret mening. Jeg har tilogmed blitt flinkere på å guide ham. Hvis jeg sier at han bare må prøve seg oftere, for jeg er tilgjengelig jeg også, så sier han at han er redd for å få avslag. Når vi ikke har hatt sex på to uker så spør jeg om han ikke synes det er litt lenge siden, og da svarer han at han synes alt er fint. Jeg har begynt å tenke på om han kanskje bare vil at jeg skal ta all styring og dra ham inn på rommet etter penisen. Er han bare tafatt? Er det jeg som har ødelagt ham? Kan vi få dette til igjen? Jeg vil ikke at sexlivet vårt skal gå til helvete, men jeg føler at alt er så jævlig tannløst nå at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Dette ble helt tullete langt, og jeg håper at ingen hudfletter og halshugger meg, jeg er bare ute etter litt hjelp, gjerne fra noen som har vært i lignende situasjoner. Vi kan ha kjempegod sex når vi endelig kommer igang, det er bare at veien dit er så kronglete! Jeg tror vi rett og slett trenger å se hverandre som seksuelle vesner igjen. Eller noe. Jeg aner ikke. Im lost Anonymkode: 6f513...778 3
Jentadi Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Jeg synes du kommer med et godt forslag selv: ta all styring, dra han etter penisen inn på soverommet. Det er verdt et forsøk. Han trenger kanskje en vekker? Tross alt har sexlivet deres gått på sparebluss en tid. Jeg tror neppe du har ødelagt ham, men seksualitet er sårbart og mønstre kan være vanskelige å bryte. Gi det tid og vær tålmodig og utforskende. Lykke til. 6
liljene Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Hva med å si hvorfor du har endret deg? Dere er jo gift og vært sammen i mange år, og ærlighet er jo et must. 1
Bamseklemmer Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 Det er ikke partneren oppgave å jage etter partnerens orgasme, partnerens oppgave er å tilrettelegge din orgasme... Den holdningen blir mye bedre hvis du slutter å tenke på det, og heller sørge for din egen orgasme. Hvis du ikke vet det er det hjernen din som styrer orgasmen din. Verken kvinner eller menn kan lese tanker, og uten et lite signal er alt umulig å frembringe... Du verden så slitsomt og ubrukelig man føler seg når noen ikke løfter en finger for sin egen orgasme. Ikke bare slitsomt, men det er også avtennende at man ikke vet det og fremdeles klager på partneren... Har man problemer med orgasme er jo det ingen skam, da må man heller si ifra, det er ingen som er tankelesere. Uenigheter og misforståelser tyder jo på dårlig kommunikasjon, da oppstår krangling og mangel på seksuell aktivitet som straff... Dette er ikke direkte myntet på deg TS, og ikke har jeg tenkt å hudflette deg heller. Jeg tror nok det finnes ei løsning som passer dere, ikke mist håpet... Men ikke glem den grunnleggende regel at vi selv må hjelpe til vår egen orgasme... 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 3 hours ago, Jentadi said: Jeg synes du kommer med et godt forslag selv: ta all styring, dra han etter penisen inn på soverommet. Det er verdt et forsøk. Han trenger kanskje en vekker? Tross alt har sexlivet deres gått på sparebluss en tid. Jeg tror neppe du har ødelagt ham, men seksualitet er sårbart og mønstre kan være vanskelige å bryte. Gi det tid og vær tålmodig og utforskende. Lykke til. Enig i dette. Det finnes ingenting mer tennende enn når partneren din (enten det gjelder kvinner eller menn!) river tak i deg og rett og slett viser med kropp, sinn og energi at «jeg vil ha deg og jeg vil ha deg NÅ». Jeg vil tippe at det kan sette liv i tenningsmønsteret hans igjen! Anonymkode: 2413e...115 4
MuffinStud Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Sex er en pardans og beste måten å endre partnerens rytme på er å endre din egen. Du har jo god erfaring med å guide han på oralsex. Dette var også et stort problem inntil det ikke lenger var det. Ja, dra han inn på soverommet etter penisen. Prøv nye ting. Tafse på han i utide. Det kan også hende at de tingene du prøvde å kommunisere i starten landet feil og han føler at det er et terreng (minefelt) han ikke ser. Selv om resultatet av din guiding til oralsex var at det ble bedre, så kan det jo tenkes at dette var enda en "innsnevring" hvor han følte at han ble bevisst på enda flere måter å gjøre ting feil på. Man håper selvfølgelig at det for han ble åpnet en verden av muligheter i din underetasje, men det motsatte er også mulig. Hvis han skal bryte ut av disse mentale begrensningene, så kanskje han skal prøve noe han akkurat nå tror ikke er aktuelt. Hva med å ta deg bakfra på kjøkkenet uten noe forspill? Hva med å gi deg klaps på rumpa når dere er i doggie? Hva med å peise på under samleie på en måte som han pr nå tror vil gjøre deg vondt? Menn vokser opp med mange formaninger om kvinner. Hvis hans syn på seg selv er å være en god ektemann ved å hele tiden la deg styre tempoet, så er det kanskje et par opplevelser heller enn hint som vil dytte dere i riktig retning? 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 1 hour ago, Bamseklemmer said: Det er ikke partneren oppgave å jage etter partnerens orgasme, partnerens oppgave er å tilrettelegge din orgasme... Dette ☝ 5 hours ago, AnonymBruker said: Dette gjør i sin tur at jeg glemmer å tenke på ham seksuelt, og så går dagene Her må du ta ansvar selv Anonymkode: 00976...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 Ta mer initiativ, klaps han litt på bakken, ta hånden din bak nakken hans og kyss han intenst og si med blikket at jeg vil ha deg nå. Ellers bare sett deg overskrevs på han mens dere sitter i sofaen og klin og småjokk på han. Han skjønner tegninga. Ta en tur i dusjen sammen 👍😉 Anonymkode: a8aca...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 Poenget til Ts er jo at mannen ikke tar initiativ og dette påvirker hennes lyst. Og støtter dette! Sliter med det samme.. Mannen er veldig tafatt og usikker, blir fort turn off for min del. Og ja vi har pratet og pratet og pratet. Anonymkode: 94ec3...c62 2
Fioljenta Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 For meg virker det som om dere først og fremst har et kommunikasjonsproblem og at det går ut over sexlivet. Har dere sett på dette med kjærlighetsspråk? Det har hjulpet oss MASSE. Også i sexlivet. En annen ting er at mange menn ikke skjønner hint. Du viser at du liker noe, men så stopper han. Kanskje du bare kan si at du liker det? Jeg synes du det er kjempeflott at du har begynt å ta mer initiativ og sånt! Lenge våget jeg ikke ta initiativ. Da jeg begynte å ta initiativ var de så små at han ikke skjønte dem (les: han skjønner ikke hint) og så tok jeg det som avslag. Nå tar jeg tydelige initiativ, skikkelig tydelige, så nå går det bedre. Man blir litt sårbar - det kan jo tenkes det blir avslag, men det skjer jo ingenting hvis ingen tar initiativ. Å stresse under sex, er totalt ødeleggende for min orgasme. Jeg bruker lengre tid enn ham og er noen ganger redd jeg bruker for lang. Skjønner deg veldig der. En løsning for oss er at vi på forhånd bestemmer oss for at denne gangen skal vi ta oss god tid (eller en kjapp en). Det har også hjulpet å bruke sexleketøy for vippe meg opp det siste stykket. At han fortsatt tror du ikke liker slikking, kan jeg lett forestille meg. I alle fall hvis slikking foregår litt sånn som her i huset. Skal jeg komme av det, må det gjøres veldig «riktig». Han er ikke tankeleser og kjenner ikke det jeg kjenner. Derfor må jeg guide ham (f.eks. «litt lettere», «litt lengre ned»). Det er lett å ta slik guiding som kritikk, altså at det ikke virker siden det ikke har virket før. Så mitt tips er å skryte masse. Både underveis og etterpå. Vær spesifikk - ikke bare «det var godt», men «jeg elsket da du...». Og sørg for å ikke putte på en men: «Jeg elsket da du ...., men kanskje det hadde vært enda bedre hvis...». Boost egoet hans - han er jo mannen din så du får igjen for det siden. Jeg tror absolutt dere kan blåse nytt liv i sexlivet og forholdet! Dere har bare kjørt dere litt inn i noen spor. (Ooops ble litt langt. Jeg aner ikke om noe av dette kan hjelpe dere. Det er dere som kjenner dere og situasjonen deres. Vi kan komme med synspunkt, men ingen av oss på KG sitter på fasiten.) 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 Du har gjort en kjempejobb, Ts! Det er ikke bare bare å ta tak i sitt eget sex mønster og våge å utfordre seg selv og gå utenfor komfortsonen. Som med babyer, søvn avler søvn. Som voksne, sex avler sex. 😇 Du har fått flere gode råd lenger oppe her. Kanskje mannen din ikke kjenner sin egen seksualitet så godt som du nå kjenner din? Hva tenner han? Lukt? Smak? Visuelt? Berøring? Spør han, finn ut av det sammen. Min mann har en hang up på treningstights 😅 I tillegg til at han tenner noe enormt på å GI meg nytelse, og at han ser at jeg blir helt ør. Han kjenner mine erogene soner, og synes det er veldig gøy å pirre meg når det passer minst 😇 Jeg derimot trenger kos, kjærtegn, ømt blikk, følelsen av tilhørighet, DA blir jeg kåt og vill 😉 Finn ut av disse tingene, kjærlighetsspråk som det blir nevnt lenger oppe her. Kanskje dere kan ha et kjempelangt vorspiel? Ikke få orgasme på en uke? Bare flørte og pirre hverandre. Foretrekker en av dere mørket, ja så ha sex i mørket en stund. Bruk sansene 👍 dette blir gøy! Begynn i det små.. Klapps på rumpa.. Kjærtegn i nakken.. Kyss på hodet.. I panna.. Stryk lett på innsiden av armen.. Flett fingre.. Stryk an på beina når dere ligger i sofaen.. Etterhvert la en hånd eller rumpa di stryke forbi skrittet hans i løpet av dagen.. Ikke noe mer, bare pirring.. Hviske stille til han når det minst passer at du er kåt på han.. At du synes han er deilig der og da.. Det kan ta litt tid, men sagte men sikkert kan dette bli utrolig digg 💖👍 Anonymkode: 9ae9b...cde 1
Caroline1986 Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 Takk for svar alle sammen, kjempemange gode råd! Jeg tror at jeg kanskje har tenkt at mye av det dere sier tilhører tiden da man er nyforelskede, men slik trenger det jo selvsagt ikke å være. Jeg har kanskje sett på oss som litt trauste, og så blir man så lei av å prate og ikke komme noen vei. For vi har jo prøvd å snakke om det, men vi har kanskje gjort det på feil måte, eller han har tatt det som kritikk selv om det ikke var meningen. Jeg liker godt tanken om å bare ta kontrollen, ikke fordi jeg er dominerende men fordi jeg tror at det vil fjerne noen sperrer for meg og antakelig for ham også. Angående guidingen på oralsex så har vi gjort det én gang, så vi vet at det kan fungere, men så har det ikke blitt tatt opp igjen. Det er jo synd, og det skal jeg gjøre noe med, og selvsagt gi ham gjengjeld også. Å bestemme på forhånd om vi skal ha lang eller kort sex er også kjempelurt, og noe vi gjorde før men som jeg helt har glemt så det skal også tas opp fra glemselen! Takk igjen for forståelsen, jeg er veldig glad for at jeg turte å spørre om dette! Jeg kommer hjem fra jobb i morgen og jeg tror jeg skal begynne allerede da. Dette blir jo et slags spennende nytt prosjekt med å lage litt liv i heimen😄 Han kommer jo ikke til å skjønne noenting... 2
Caroline1986 Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 3 timer siden, Fioljenta skrev: For meg virker det som om dere først og fremst har et kommunikasjonsproblem og at det går ut over sexlivet. Har dere sett på dette med kjærlighetsspråk? Det har hjulpet oss MASSE. Også i sexlivet. En annen ting er at mange menn ikke skjønner hint. Du viser at du liker noe, men så stopper han. Kanskje du bare kan si at du liker det? Jeg synes du det er kjempeflott at du har begynt å ta mer initiativ og sånt! Lenge våget jeg ikke ta initiativ. Da jeg begynte å ta initiativ var de så små at han ikke skjønte dem (les: han skjønner ikke hint) og så tok jeg det som avslag. Nå tar jeg tydelige initiativ, skikkelig tydelige, så nå går det bedre. Man blir litt sårbar - det kan jo tenkes det blir avslag, men det skjer jo ingenting hvis ingen tar initiativ. Å stresse under sex, er totalt ødeleggende for min orgasme. Jeg bruker lengre tid enn ham og er noen ganger redd jeg bruker for lang. Skjønner deg veldig der. En løsning for oss er at vi på forhånd bestemmer oss for at denne gangen skal vi ta oss god tid (eller en kjapp en). Det har også hjulpet å bruke sexleketøy for vippe meg opp det siste stykket. At han fortsatt tror du ikke liker slikking, kan jeg lett forestille meg. I alle fall hvis slikking foregår litt sånn som her i huset. Skal jeg komme av det, må det gjøres veldig «riktig». Han er ikke tankeleser og kjenner ikke det jeg kjenner. Derfor må jeg guide ham (f.eks. «litt lettere», «litt lengre ned»). Det er lett å ta slik guiding som kritikk, altså at det ikke virker siden det ikke har virket før. Så mitt tips er å skryte masse. Både underveis og etterpå. Vær spesifikk - ikke bare «det var godt», men «jeg elsket da du...». Og sørg for å ikke putte på en men: «Jeg elsket da du ...., men kanskje det hadde vært enda bedre hvis...». Boost egoet hans - han er jo mannen din så du får igjen for det siden. Jeg tror absolutt dere kan blåse nytt liv i sexlivet og forholdet! Dere har bare kjørt dere litt inn i noen spor. (Ooops ble litt langt. Jeg aner ikke om noe av dette kan hjelpe dere. Det er dere som kjenner dere og situasjonen deres. Vi kan komme med synspunkt, men ingen av oss på KG sitter på fasiten.) Du har mye rett her, og særlig det med slukking. Jeg må også ha alt rett (opp med høyre venstre), og selv om jeg har sagt ting jeg liker flere ganger før så gjør han det ikke, kanskje fordi han fremdeles er usikker. Så da må jeg si at han skal stimulere g-punktet mitt og bruke en finger i rumpa og det er jo sikkert veldig mye på én gang🙈 Og så begynner jeg å tenke at han synes det er et ork og da kommer jeg ihvertfall ikke. Så dette er nok noe jeg også må sette meg ned og fortelle ham, at jeg liker at han slikker meg og når han bruker hendene, men at jeg er redd for at han tenker på det som mas. Hvis han da sier neinei det er supersexy, så er jo mye gjort. Både for ham og meg, tenker jeg 1
Caroline1986 Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 Eh ja, det er jeg som er TS🙈 Jeg la ut innlegget som anonym ettersom det var såpass privat, men så glemte jeg meg da jeg skulle svare🙈 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå