AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #1 Skrevet 22. september 2020 Barnet mellom 1-2år nekter å skifte bleie av far, griner og hyler og Skriker, er aldri sånn med meg. Er dette noe jeg burde være obs på? Dette har fått meg til å begynne å tenke Anonymkode: 5027c...c5c 2
norw Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Er jo litt urovekkende, men samtidig har små barn mye rart for seg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Vil ikke kalle det urovekkende eller unormalt. Vil kalle det en fase. Anonymkode: 4fb34...094 35
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet mellom 1-2år nekter å skifte bleie av far, griner og hyler og Skriker, er aldri sånn med meg. Er dette noe jeg burde være obs på? Dette har fått meg til å begynne å tenke Anonymkode: 5027c...c5c Jeg synes du bør observere far, dette er IKKE normalt nei. Anonymkode: 9f9b3...34c 5
ella_b Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 Barnet vårt har hatt mange faser med bare mamma/bare pappa. Både bleieskift og mye annet. Du må jo gjerne følge litt ekstra med hvis dette er noe som uroer deg, men et er definitivt normalt. 39
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du bør observere far, dette er IKKE normalt nei. Anonymkode: 9f9b3...34c Hvordan kan jeg observere 😔? Hva skal jeg se etter liksom. Anonymkode: 5027c...c5c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 Nja.. kan være greit å være litt obs, men det er absolutt ikke unormalt. Både fordi barnet er i en fase der de liker å bestemme og tester ut hva de kan påvirke (samme kan skje med legging, levering i bhg, hvem som skal kle på etc), men også fordi menn noen ganger er litt mer hardhendte/uforsiktige enn damer. Spesielt om barnet er en jente? Menn er ikke alltid klar over hvor vanvittig følsomt det er der nede. Der trenger kanskje mannen en grundig forklaring på hvordan man må vaske nedentil. Anonymkode: 96463...31d 8
SoWhat? Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 (endret) Jeg blir så oppgitt over hvem som faktisk blir foreldre her. Eller HVEM rettere sagt. Så mye folk med sjuke tanker. DET erskremme de. Virkelig. Endret 22. september 2020 av SoWhat? 23
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 Dump ham ...? Anonymkode: 07249...769 2
SoWhat? Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dump ham ...? Anonymkode: 07249...769 Like greit. Faktisk. Så mye drama av den uvitenhet. Mulig far får omsorgen her. Jez! 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 6 minutter siden, SoWhat? said: Jeg blir så oppgitt over hvem som faktisk blir foreldre her. Eller HVEM rettere sagt. Så mye folk med sjuke tanker. DET erskremme de. Virkelig. Mener du at det er urimelige tanker altså? Dette er snakk om barnet til TS, altså det kjæreste hun har. Mest sannsynlig er barnefar også like glad i barnet sitt og ville aldri gjort noe mot det. MEN - TS kan potensielt redde barnet fra en fremtid med traumatiserende opplevelser fordi hun velger å ikke velge å avfeie noe som gjør henne betenkt før hun får avkreftet at dette er tilfellet. Synes hun virker som en god mor. Og som sagt er nok også barnefar en like god far. Anonymkode: 78a46...f0c 13
SoWhat? Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at det er urimelige tanker altså? Dette er snakk om barnet til TS, altså det kjæreste hun har. Mest sannsynlig er barnefar også like glad i barnet sitt og ville aldri gjort noe mot det. MEN - TS kan potensielt redde barnet fra en fremtid med traumatiserende opplevelser fordi hun velger å ikke velge å avfeie noe som gjør henne betenkt før hun får avkreftet at dette er tilfellet. Synes hun virker som en god mor. Og som sagt er nok også barnefar en like god far. Anonymkode: 78a46...f0c Hva er dette når en ser siste setning? Herregud. Snakk om å lage drama uten grunn KG. Hva skal en egentlig si?? 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 19 minutter siden, SoWhat? said: Hva er dette når en ser siste setning? Herregud. Snakk om å lage drama uten grunn KG. Hva skal en egentlig si?? Det er ikke å lage drama uten grunn. Mest sannsynlig gjør de fleste foreldre jobben sin som de skal, men alle gjør ikke det. Og det må oppdages, nettopp ved å ta slike tegn på alvor. Anonymkode: 78a46...f0c 6
SoWhat? Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke å lage drama uten grunn. Mest sannsynlig gjør de fleste foreldre jobben sin som de skal, men alle gjør ikke det. Og det må oppdages, nettopp ved å ta slike tegn på alvor. Anonymkode: 78a46...f0c Uenig. Når slike ting skjer, så vet og merker dessverre omgivelsene det ikke på så...avslørende måte.
Kenelz Skrevet 23. september 2020 #15 Skrevet 23. september 2020 Reagerer barnet på faren ellers da? Har barnet merker? Virker ikke seg selv? Forandret personlighet? osv. Vær ekstrem forsiktig med å komme sånne uttalelser, er ofte barn har sånne faser og plutselig er du den som barnet ikke vil bli skifter av - Hadde ikke vært så gøy om far tenkte det samme om deg? Er du usikker så følger du først med og er dette noe som barnet fortsetter med eller blir verre så må du ta kontakt med helsesøster om råd/undersøkelse. 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #16 Skrevet 23. september 2020 Tenker du på seksuelle overgrep? Kjente ei jente en gang som etter hver helg hos faren sin kom hjem igjen og kun pratet om seksuelle ting. Hun var 8 år. Hun var veldig besatt av kroppen sin,og satt og utforsket seg selv mens oss andre barna så på det hele. Jeg var den som fortalte om det til mamma,men mamma ville helst ikke blande seg inn med tankte på ryktespredning. Jeg tenkte med en gang på at faren misbrukte henne hver helg,og mamma tenkte det samme med tanke på hvordan hun jenta var hver gang hun kom fra ham. Pass på,du vet aldri! Men jeg fraråder deg fra å spørre eller antyde noe direkte til barnefaren. Han ville nektet plent uansett. Anonymkode: b739f...03a 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 Ofte er det ulike faser , hvordan er barnet ellers rundt far ? Endret oppførsel ? Jeg fikk ikke lov å bytte blei på min nevø når han var 1 år . Hylte når jeg kom med bleie så jeg lot være, ellers så var min nevø trygg rundt meg . Anonymkode: ad22d...e52 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #18 Skrevet 23. september 2020 Nei jobber som dagmamma å mor sier at hun skriker veldig,er hysterisk og vil ikke ligge i ro når hun skal skifte bleie. Mens når jeg skifter så er hun blid og ligger i ro. Så nei jeg hadde ikke tenkt at det var noe galt fordi barnet skriker når far skifter,det trenger ikke være noe annet enn at barnet favorittiserer mor. Anonymkode: c28f3...a6d 13
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #19 Skrevet 23. september 2020 Dette er helt normalt. En 1-2 åring begynner å teste grenser og får etterhvert mange ideer.. for eksrmpel: Min 2 åring nekter faren å ta middag oppå tallerken sin (full panikk😅) mens jeg får ikke skifte bleie. Dette har vart i 3-4 uker. Hvordan tolke denne situasjonen?? 🤷♀️ Anonymkode: cffe4...b55 18
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #20 Skrevet 23. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du bør observere far, dette er IKKE normalt nei. Anonymkode: 9f9b3...34c Jo, dette er faktisk helt normalt. Om et par mnd kan det være motsatt, at bare far får skifte bleie. Unger ER sånn. Anonymkode: d6235...b2d 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå