AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #21 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg satte inn i april og blødde til slutten av juli. Jeg vurderte også å ta den ut igjen, det var ganske mye blod i 1-2 mnd, og jeg hadde jernmangel etter svangerskap og fødsel. Etter hvert var det bare litt blod, men det var litt hver dag. Jeg hadde også en del magesmerter og en følelse av å ha noe i livmoren (noe jeg jo hadde) de første ukene. Nå merker jeg ikke noe til den mer. Anonymkode: 98135...b1a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #22 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg blødde ingenting, hvis det er lov å svare det? 😬 Hverken med min første eller andre spiral, som jeg satt inn i juli. Tror jeg har vært heldig. Anonymkode: f9cb9...d07
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #23 Skrevet 28. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du forresten med at spiralen har "gravd seg inn i livmoren/krøpet opp i livmoren"? Den er jo festet til livmoren i utgangspunktet? Anonymkode: 7f7a6...a81 Jeg har ikke noen link men jeg vet bare det jeg har lest her på Kvinneguiden om dette, og det som kvinneklinikken på Haukeland sykehus fortalte meg + den privatpraktiserende gynekologen som satte den opp på meg. Det som skjedde med min Gynefix spiral var at trådene hadde krøpet opp i livmoren, og så hadde spiralen flyttet på seg og blitt liggende på tvers, sa de på gynekologisk avdeling på Haukeland sykehus. De henviste meg til den gynekologen som satte den opp, og han sa at produsenten av Gynefix hadde sluttet å produsere den på grunn av dette. Etter en del års bruk var det mange kvinner som opplevde at trådene (spesielt hvis de var kortklipte) ble trukket opp i livmoren slik at det var vanskelige å dra spiralen ut når den skulle byttes. Flere damer hadde også opplevd at spiralen grodde fast i livmorveggen. For flere måneder siden leste jeg faktisk en tråd her på kg der en dame skrev at trådene på hennes Gynefix spiral hadde krøpet opp i livmoren, så hun måtte operere den ut i narkose. Anonymkode: 47336...314
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #24 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noen link men jeg vet bare det jeg har lest her på Kvinneguiden om dette, og det som kvinneklinikken på Haukeland sykehus fortalte meg + den privatpraktiserende gynekologen som satte den opp på meg. Det som skjedde med min Gynefix spiral var at trådene hadde krøpet opp i livmoren, og så hadde spiralen flyttet på seg og blitt liggende på tvers, sa de på gynekologisk avdeling på Haukeland sykehus. De henviste meg til den gynekologen som satte den opp, og han sa at produsenten av Gynefix hadde sluttet å produsere den på grunn av dette. Etter en del års bruk var det mange kvinner som opplevde at trådene (spesielt hvis de var kortklipte) ble trukket opp i livmoren slik at det var vanskelige å dra spiralen ut når den skulle byttes. Flere damer hadde også opplevd at spiralen grodde fast i livmorveggen. For flere måneder siden leste jeg faktisk en tråd her på kg der en dame skrev at trådene på hennes Gynefix spiral hadde krøpet opp i livmoren, så hun måtte operere den ut i narkose. Anonymkode: 47336...314 Ok, takk for svar. Mine tråder er ikke kortklipte da, og jeg kjenner de godt. Gynefix er snart 20 år gammelt så tror jeg satser på at det går bra for min del, iallefall frem til jeg skal ha barn. Men greit å vite andres erfaringer uansett. Men bare en ting jeg må bemerke - spiralen skal ikke dras ut! De skal hekte den av ved fjerning, det er derfor det må være en Gynefix-sertifisert gynekolog som tar den ut. Har hørt om en som fikk dratt den ut av en gynekolog som ikke var sertifisert, da fulgte det med en bit av livmoren. Anonymkode: 7f7a6...a81 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #25 Skrevet 28. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for svar. Mine tråder er ikke kortklipte da, og jeg kjenner de godt. Gynefix er snart 20 år gammelt så tror jeg satser på at det går bra for min del, iallefall frem til jeg skal ha barn. Men greit å vite andres erfaringer uansett. Men bare en ting jeg må bemerke - spiralen skal ikke dras ut! De skal hekte den av ved fjerning, det er derfor det må være en Gynefix-sertifisert gynekolog som tar den ut. Har hørt om en som fikk dratt den ut av en gynekolog som ikke var sertifisert, da fulgte det med en bit av livmoren. Anonymkode: 7f7a6...a81 Jeg vet at den er festet i livmorveggen med liten krok. Kvinneklinikken på Haukeland sykehus hadde ikke så mye erfaring med den, de bare konstaterte at trådene lå langt oppe i livmoren. Privat gynekologen som satte den opp på meg er veldig erfaren med Gynefix, og han sa at jeg var hans tredje pasient som måtte fjerne den i narkose pga tråder som har forsvunnet opp i livmoren eller at den har grodd fast . Det stemmer at den er trukket fra markedet på grunn av at flere kvinner opplevde at den grodde fast inni livmoren. Uansett så er GynefixSpiralen det beste prevensjonsmiddelet jeg noensinne har hatt, og jeg har anbefalt den til alle kvinner jeg har snakket med prevensjon om👌 Anonymkode: 47336...314
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #26 Skrevet 28. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at den er festet i livmorveggen med liten krok. Kvinneklinikken på Haukeland sykehus hadde ikke så mye erfaring med den, de bare konstaterte at trådene lå langt oppe i livmoren. Privat gynekologen som satte den opp på meg er veldig erfaren med Gynefix, og han sa at jeg var hans tredje pasient som måtte fjerne den i narkose pga tråder som har forsvunnet opp i livmoren eller at den har grodd fast . Det stemmer at den er trukket fra markedet på grunn av at flere kvinner opplevde at den grodde fast inni livmoren. Uansett så er GynefixSpiralen det beste prevensjonsmiddelet jeg noensinne har hatt, og jeg har anbefalt den til alle kvinner jeg har snakket med prevensjon om👌 Anonymkode: 47336...314 Ja, da er den sikkert trukket fra markedet fordi det er en del som har opplevd det, men høres jo ut som det har gått bra for flesteparten hvis du bare var hans tredje pasient når han er veldig erfaren, og jeg fikk satt denne inn i mars i år, når den snart har vært i produksjon i 20 år. For min del blir det iallefall en kost-nytte-vurdering, så lenge det ikke er stor risiko for langvarig skade på livmor eller infertilitet, så vil jeg heller ha den inne enn å måtte gå tilbake til hormoner jeg tåler dårlig eller måtte bruke kondom. Uansett trist at de må fjerne noe fra markedet som på alle andre måter fungerer veldig bra for veldig mange. 😕 Blir nok vanlig kobberspiral på meg etter at jeg har fått barn da! Så føler meg sånn sett heldig som fant Gynefix nå i årene før jeg skal begynne å ruge Anonymkode: 7f7a6...a81
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #27 Skrevet 28. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, da er den sikkert trukket fra markedet fordi det er en del som har opplevd det, men høres jo ut som det har gått bra for flesteparten hvis du bare var hans tredje pasient når han er veldig erfaren, og jeg fikk satt denne inn i mars i år, når den snart har vært i produksjon i 20 år. For min del blir det iallefall en kost-nytte-vurdering, så lenge det ikke er stor risiko for langvarig skade på livmor eller infertilitet, så vil jeg heller ha den inne enn å måtte gå tilbake til hormoner jeg tåler dårlig eller måtte bruke kondom. Uansett trist at de må fjerne noe fra markedet som på alle andre måter fungerer veldig bra for veldig mange. 😕 Blir nok vanlig kobberspiral på meg etter at jeg har fått barn da! Så føler meg sånn sett heldig som fant Gynefix nå i årene før jeg skal begynne å ruge Anonymkode: 7f7a6...a81 Har hørt mye bra om Ballerine(ny kobberspiral) Det er en ring med kobberperler som tilpasser seg livmorsveggene. Anonymkode: 47336...314
Petronell Skrevet 26. desember 2020 #28 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 28.10.2020 den 21.34): Har hørt mye bra om Ballerine(ny kobberspiral) Det er en ring med kobberperler som tilpasser seg livmorsveggene. Anonymkode: 47336...314 Jeg fjernet min Ballerine etter 3 mnd grunnet massive blødninger. Og jeg hadde sparsom mens før jeg satte inn denne.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #29 Skrevet 26. desember 2020 Blødde litt hver dag i ca 8 - 9 mnd før det ga seg. Det er 3.5 år siden den ble satt inn:) Anonymkode: 2e2f6...705
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå