Gå til innhold

Innsetting av hormonspiral - blødning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge blødde du etter innsetting av hormonspiral?

Anonymkode: 0bd93...e06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satte inn i mai. Blør enda, med litt pauser innimellom. 

Anonymkode: bcdc6...741

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Satte inn i mai. Blør enda, med litt pauser innimellom. 

Hva? Det er jo veldig slitsomt?

har jernanemi så lenge kan jeg ikke la det går. Jeg tok den forrige uke, vurderer å ta den ut allerede. Har prøvd p stav osv, der fikk slike blødninger i flere måneder i strekk. 

• Liker 1
Skrevet

Satt inn i februar, har enda ikke blitt skikkelig system på det. Fastlegen sa det var normalt og ba meg vente enda ett par måneder på å vurdere å øke dosen/sette inn ny.

Anonymkode: 1dc07...944

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Det er jo veldig slitsomt?

har jernanemi så lenge kan jeg ikke la det går. Jeg tok den forrige uke, vurderer å ta den ut allerede. Har prøvd p stav osv, der fikk slike blødninger i flere måneder i strekk. 

Det er slitsomt, men ganske så normalt den første tiden etter det jeg har blitt fortalt. Det er heldigvis ikke så store blødninger det er snakk om.

Skrevet

Hadde hormonspiral i ca 10 mnd. Da ble jeg enig med gyn om at det ikke passet meg. Mye småblødninger og smerter

Anonymkode: 0a418...6aa

Skrevet

Blør det samme som før jeg satt inn. 12-14 dager i mnd. 

Anonymkode: 8d84a...e4b

Skrevet

6 måneder. Blør sjeldent nå. Hatt det i 3 år snart.

Anonymkode: 28a06...a6d

Skrevet

Blødde i ca. 3 uker etter innsetting. Men etter det blødde jeg sjelden, men fikk forferdelige kramper i forkant av hver menstruasjon. Hadde aldri kramper før eller etter hormonspiralen. 

Anonymkode: c3e4c...893

Skrevet

Jeg blødde i tre mnd. Etterpå har jeg aldri blødd, det er 5,5 år siden (byttet spiral 1 gang). 

Helt fantastisk prevensjon for meg, har også jernmangelanemi. Var nøye med tabletter i perioden jeg blødde.

Hvis du ser i bruksanvisningen til innlegget ditt står det gjerne noe om at det er vanlig å blø en lengre periode etter innsett. 

Anonymkode: 82a4c...5e9

Skrevet

Hatt den i 2 mnd. var blødningsfri første to uker. så fikk jeg mensen og blødde i 4 uker!! og så ny mens, hvorpå det omsider avtok litt.. venter og ser litt til, men ikke sikker jeg fortsetter, jfr tåd om bivirkninger.. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Satte inn i desember i fjor, får fortsatt mensen hver måned og store smerter.. Usikker på hva jeg skal gjøre.. 

Skrevet

Jeg hadde blødning i fem mnd. Så tok det fire år til neste gang. Var verdt det!

Skrevet

Hatt min Kyleena hormonspiral i drøyt 2 mnd. Ingen mens de 3 første ukene, så spottet og blødde jeg litt i 2 uker. Nå har jeg spottet i 3-4 dager igjen og tenker det kanskje ee en slags mens? 

Jeg savner det å ha mensen. Det er mye bedre å blø skikkelig i 6 dager istedenfor å spotte i ukesvis. 

Anonymkode: 47336...314

Skrevet

Kan hende du ikke tåler hormoner så bra. Slik var det for meg. Jeg satte inn Gynefix kobberspiral til slutt, den skal funke bra for oss som ikke har fått barn. Har helt normal syklus nå. Sinnsykt deilig å slippe de konstante blødningene (og ustabilt humør...).

Anonymkode: 7f7a6...a81

Skrevet

Seks måneder, deretter ingenting i flere år. 

Anonymkode: 8c878...265

Skrevet

Hadde «mensen» i mindre mengde et par år før blødningene forsvant helt. Etter selve innsettingen kan jeg ikke huske at jeg blødde noe særlig..

Anonymkode: 8608f...d8e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende du ikke tåler hormoner så bra. Slik var det for meg. Jeg satte inn Gynefix kobberspiral til slutt, den skal funke bra for oss som ikke har fått barn. Har helt normal syklus nå. Sinnsykt deilig å slippe de konstante blødningene (og ustabilt humør...).

Jeg har brukt Gynefix kobberspiral i fem år og har vært veldig fornøyd helt til NÅ. 

Spiralen og trådene hadde krøpet opp i livmoren, så jeg måtte legges i narkose for å få den ut. 

Gynekologen sa at de har sluttet å produsere Gynefix spiralen fordi det har vært så mange kvinner verden over, som har opplevd det samme som meg.

I mange tilfeller har spiralen gravd seg inn i livmoren. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt Gynefix kobberspiral i fem år og har vært veldig fornøyd helt til NÅ. 

Spiralen og trådene hadde krøpet opp i livmoren, så jeg måtte legges i narkose for å få den ut. 

Gynekologen sa at de har sluttet å produsere Gynefix spiralen fordi det har vært så mange kvinner verden over, som har opplevd det samme som meg.

Har du noen kilder på dette, utover din opplevelse?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du forresten med at spiralen har "gravd seg inn i livmoren/krøpet opp i livmoren"? Den er jo festet til livmoren i utgangspunktet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...