Gå til innhold

Botox mot svette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette og kan dele erfaringer? Hvilket området fikk du behandlet, hvor mye kostet det, hvor lenge varer det og er du fornøyd? Jeg sliter med ekstrem svette, men kun på overleppen. Går på dridase (medisin som skal hjelpe mot svette), men jeg må ta 2-3 til dagen og selv da er effekten liten, og jeg synes det blir alt for dyrt i lengden. Går det i det hele tatt an å ta botox mot svette i ansiktet? Har bare hørt om under armene.. 

Anonymkode: be6ec...8f8

Skrevet

Jeg tok det i hodet en gang mot hodesvette, det kostet 3-4000. Det hjalp mye da, men effekten går jo ut etter noen måneder. Jeg fikk også dridase, men syntes den hadde for mye bivirkninger og var også svindyr ja.

Skrevet

Har ikke tatt det på den indikasjonen, men har fått botox mot migrene og gått på Dridase. Jeg opplevde at ansiktssvettingen ble redusert i periodene jeg fikk botox-behandling. 

Vet ikke om du får det i ansiktet på indikasjon hyperhidrose, da. Og vil tro at overleppen er et vanskelig område å behandle med botox, du risikerer at det blir veldig synlig. 

Anonymkode: 4f657...0df

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tatt det på den indikasjonen, men har fått botox mot migrene og gått på Dridase. Jeg opplevde at ansiktssvettingen ble redusert i periodene jeg fikk botox-behandling. 

Vet ikke om du får det i ansiktet på indikasjon hyperhidrose, da. Og vil tro at overleppen er et vanskelig område å behandle med botox, du risikerer at det blir veldig synlig. 

Anonymkode: 4f657...0df

Ja, er det jeg er litt redd for. Har lest litt rundt men enda ikke hørt om noen som har tatt botox på overleppen, kun armhulene, hendene og føttene. 

Skrevet

Hadde først forhørt meg med ulike hudleger.

Botox blokkerer nerveimpulser (og dreper nerver) og tar du det rundt munnen for eksempel vil det påvirke musklene og gir deg en følelse av lammelse. 

En ting er det å ta det i hårfeste og andre steder som ikke trenger noe særlig «ansiktsutrykk» men på overleppa hadde jeg ikke anbefalt botox. 

Skrevet
2 minutter siden, Kenelz skrev:

Hadde først forhørt meg med ulike hudleger.

Botox blokkerer nerveimpulser (og dreper nerver) og tar du det rundt munnen for eksempel vil det påvirke musklene og gir deg en følelse av lammelse. 

En ting er det å ta det i hårfeste og andre steder som ikke trenger noe særlig «ansiktsutrykk» men på overleppa hadde jeg ikke anbefalt botox. 

Jeg ble henvist til hudlege, men ble avvist og fikk kun resept på dridase. Fikk beskjed om at jeg ikke skulle ta mer enn to til dagen, helst mindre, men jeg får såvidt effekt på to. Ekstremt dyrt er det også. 

Kan bestille legetime og be om ny henvisning, men fikk ikke hjelp sist gang, så vet ikke hva mer de kan gjøre for meg nå.. Er bare så lei. Denne svettingen hemmer meg utrolig mye i sosiale situasjoner. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ble henvist til hudlege, men ble avvist og fikk kun resept på dridase. Fikk beskjed om at jeg ikke skulle ta mer enn to til dagen, helst mindre, men jeg får såvidt effekt på to. Ekstremt dyrt er det også. 

Kan bestille legetime og be om ny henvisning, men fikk ikke hjelp sist gang, så vet ikke hva mer de kan gjøre for meg nå.. Er bare så lei. Denne svettingen hemmer meg utrolig mye i sosiale situasjoner. 

Skjønte ikke helt, fikk du dra til en hudlege eller ble den henvisningen avlyst? 

Hadde bestilt ny time og forklart at det er ingen effekt med den behandlingen og det hemmes sosiale situasjoner. Vær bestemt! 

Skrevet
1 minutt siden, Kenelz skrev:

Skjønte ikke helt, fikk du dra til en hudlege eller ble den henvisningen avlyst? 

Hadde bestilt ny time og forklart at det er ingen effekt med den behandlingen og det hemmes sosiale situasjoner. Vær bestemt! 

Jeg fikk ikke dra til hudlege, fikk et brev der det sto at henvisningen ikke ble godtatt, men at hudlegen hadde skrevet ut resept på dridase som fastlegen skulle følge opp. Får be om ny henvisning da og håpe de har et eller annet som kan hjelpe. Har tenkt på å be om å øke dosen med dridase, men det er så utrolig dyrt. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk ikke dra til hudlege, fikk et brev der det sto at henvisningen ikke ble godtatt, men at hudlegen hadde skrevet ut resept på dridase som fastlegen skulle følge opp. Får be om ny henvisning da og håpe de har et eller annet som kan hjelpe. Har tenkt på å be om å øke dosen med dridase, men det er så utrolig dyrt. 

Veldig rart, må du ha henvisning for å få en time hos en hudlege? Her tok jeg bare direkte kontakt. 

Skrevet

Gå til privat hudlege på Volvat el Aleris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...